تبلیغات در ورزش
قاسم زارعی؛ سیدعلی نقوی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، شبیهسازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر جذب گردشگران ورزشی استان اردبیل بود. اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﯾﮏ ﭘﮋوﻫﺶ اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ روش ﭘﮋوﻫﺶ آﻣﯿﺨﺘﻪ و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺳﺘﺪﻻل ﻗﯿﺎﺳﯽ - اﺳﺘﻘﺮاﯾﯽ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ 15 ﻧﻔﺮ از ﺧﺒﺮﮔﺎن ﻧﻈﺮی و ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺗﺠﺮﺑﯽ ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، شبیهسازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر جذب گردشگران ورزشی استان اردبیل بود. اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﯾﮏ ﭘﮋوﻫﺶ اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ روش ﭘﮋوﻫﺶ آﻣﯿﺨﺘﻪ و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺳﺘﺪﻻل ﻗﯿﺎﺳﯽ - اﺳﺘﻘﺮاﯾﯽ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ 15 ﻧﻔﺮ از ﺧﺒﺮﮔﺎن ﻧﻈﺮی و ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺗﺠﺮﺑﯽ بود. ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی ﺑﻪ روش ﻏﯿﺮاﺣﺘﻤﺎﻟﯽ و ﺑﻪﺻﻮرت ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺑﻮده و اﺑﺰار ﮔﺮدآوری دادهﻫﺎ، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ بود. در ﺑﺨﺶ ﮐﯿﻔﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده روش ﺗﺤﻠﯿﻞ تم ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﻘﻮﻟﻪﻫﺎی اﺻﻠﯽ و ﻓﺮﻋﯽ ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪ. ﺳﭙﺲ در بخش کمی معیارهای ﺣﺎﺻﻞ از ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﯿﻔﯽ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش دلفی فازی اولویتبندی شد در نهایت تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر جذب گردشگران ورزشی ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روﯾﮑﺮد ﻣﺪلﺳﺎزی ﻋﺎﻣﻞﺑﻨﯿﺎن شبیهسازی شد. ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ در ﻓﺎز ﮐﯿﻔﯽ ﺑﺎ ﻧﺮماﻓﺰار Maxqda20 و در ﻓﺎز ﮐﻤﯽ ﺑﺎ ﻧﺮماﻓﺰارهای Excel و AnyLogic اﻧﺠﺎم ﺷﺪه اﺳﺖ. بر اساس نتایج پژوهش 22 کد اولیه، 14 تم فرعی و 5 تم اصلی احصا شد. نتایج نشان داد که از بین ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی، میزان تأثیرگذاری تبلیغات از سایر ابزارها بیشتر است و بازاریابی مستقیم، فروش حضوری، پیشبرد فروش و روابط عمومی در رتبه-های بعدی تأثیرگذاری قرار دارند. همچنین خروجی ﺷﺒﯿﻪﺳﺎزی نشان داد، ﻣﺪل اراﺋﻪﺷﺪه ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑـﺮآورد ﻣﻨﺎﺳـﺒﯽ از آﺗﯿـﻪ جذب گردشگران ورزشی در استان اردبیل را اراﺋﻪ دهد.
تبلیغات در ورزش
ارمان پرزیوند؛ اکبر جابری؛ کوروش قهرمان تبریزی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش نسبی بازاریابی شبکههای اجتماعی در نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی با میانجیگری پاسخ مشتری بود. این مطالعه یک پژوهش پیمایشی از انواع کاربردی بوده که بهشکل میدانی انجام گرفت. جامعة آماری این پژوهش را مشتریان کالاهای ورزشی شهر کرمان تشکیل دادهاند. 385 نفر از مشتریان بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه در روش ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش نسبی بازاریابی شبکههای اجتماعی در نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی با میانجیگری پاسخ مشتری بود. این مطالعه یک پژوهش پیمایشی از انواع کاربردی بوده که بهشکل میدانی انجام گرفت. جامعة آماری این پژوهش را مشتریان کالاهای ورزشی شهر کرمان تشکیل دادهاند. 385 نفر از مشتریان بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه در روش مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها با اقتباس از سه پرسشنامه طراحی شد که شامل پرسشنامة بازاریابی شبکههای اجتماعی کیم و کو (2012)، پرسشنامة نگرش به مصرف کالای ایرانی بهمنی (2012) و پرسشنامة پاسخ مشتری گلشنی (2018) بودند. از روایی سازه، صوری و محتوا برای تأیید روایی ابزار و از آلفای کرونباخ جهت ارزیابی پایایی ابزار استفاده گردید. برای آزمون فرضیهها از روش الگویابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL8.8 استفاده شد. نتایج نشان داد بازاریابی شبکههای اجتماعی بر پاسخ مشتری و نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی تأثیر مثبت و معناداری داشته و پاسخ مشتری نیز بر نگرش به مصرف کالای ایرانی تأثیرگذار بوده است. همچنین نتایج پژوهش حاکی از آن بود بازاریابی شبکههای اجتماعی هم بهصورت مستقیم و هم از طریق متغیر میانجی پاسخ مشتری بر نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی تأثیر مثبت و معناداری دارد. شاخصهای برازش نیز حاکی از روایی و برازش مطلوب مدل پژوهش بوده است.
تبلیغات در ورزش
حسن خورسندی؛ احسان اسداللهی؛ شهریار خرازیان
چکیده
برندهای ورزشی همواره بدنبال روشهای اثربخش تبلیغاتی در رسانهها برای کنترل رفتار خرید مصرفکنندگان میباشند، لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر شخصیتهای تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی بر آگاهی از برندهای ورزشی با هدف ایجاد قصد خرید در مصرفکننده بود. روش پژوهش از نظر ماهیت و هدف از نوع کاربردی و از منظر روش تحلیل دادهها از نوع ...
بیشتر
برندهای ورزشی همواره بدنبال روشهای اثربخش تبلیغاتی در رسانهها برای کنترل رفتار خرید مصرفکنندگان میباشند، لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر شخصیتهای تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی بر آگاهی از برندهای ورزشی با هدف ایجاد قصد خرید در مصرفکننده بود. روش پژوهش از نظر ماهیت و هدف از نوع کاربردی و از منظر روش تحلیل دادهها از نوع توصیفی همبستگی بود که جمعآوری دادهها به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مصرفکنندگان محصولات برندهای ورزشی در شهر مشهد به تعداد نامحدود میباشد. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران با برآورد واریانس نمونه اولیه، تعداد 384 نفر تعیین که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته شخصیتهای تبلیغاتی، پرسشنامه استاندارد آگاهی از برند گیل و همکاران (2007) و پرسشنامه استاندارد قصد خرید بک و کینگ (2011) صورت پذیرفت. بعد از تایید روایی صوری، روایی سازه و پایایی ابزار، تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. یافتهها نشان داد که شخصیتهای تبلیغاتی انسانی، حیوانی، طبیعت و مناظر، اشیاء و ماشینآلات، گیاهان و میوهها، تاثیر مستقیم و معناداری از طریق آگاهی برند بر قصد خرید دارند اما متغیر شخصیت تبلیغاتی ساختمانها و سازههای نمادین از طریق آگاهی برند تاثیر مستقیم و معناداری بر قصد خرید ندارد. با استفاده از نتایج پژوهش حاضر مسئولین بازاریابی و فروش برندهای ورزشی میتوانند برای افزایش اثربخشی تبلیغات خود در رسانهها، از شخصیتهای تبلیغاتی در برندسازی و مدیریت برند خود کمک بگیرند تا در مصرفکننده قصد خرید ایجاد کنند.
تبلیغات در ورزش
نادیا کهریزی؛ محمد پیری؛ جواد کریمی
چکیده
رسانههای اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ بهعنوان ﻳﻚ ﭘﻠﺘﻔﺮم ﺑﺮاى اﻧﺠﺎم فعالیتهای ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ و ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻰ اﺳﺘﻔﺎده میشوند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش تبلیغات احساسی محصولات تندرستی در شبکههای اجتماعی برجذب ذهنی مصرفکنندگان نوجوان و جوان (مطالعه موردی شبکه اجتماعی روبیکا) طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر همبستگی بود. جامعة آماری ...
بیشتر
رسانههای اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ بهعنوان ﻳﻚ ﭘﻠﺘﻔﺮم ﺑﺮاى اﻧﺠﺎم فعالیتهای ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ و ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻰ اﺳﺘﻔﺎده میشوند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش تبلیغات احساسی محصولات تندرستی در شبکههای اجتماعی برجذب ذهنی مصرفکنندگان نوجوان و جوان (مطالعه موردی شبکه اجتماعی روبیکا) طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش شامل تمامی مصرفکنندگان جوان بودند که بهصورت منظم در فعالیتهای شبکههای اجتماعی در این فضاها حضورداشتهاند. تعداد دقیق این افراد نامشخص بود. با توجه به فرمول حجم نمونة کوکران در شرایط نامشخص بودن جامعة آماری و همچنین پراکندگی بالای جامعة آماری، تعداد 381 نفر بهعنوان نمونة پژوهش انتخاب شدند. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش از آزمون معادلات ساختاری در نرمافزارهای اسپیاساس و ایموس استفاده شد. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻛﻠﻴﺪى مدلسازی ﻣﻌﺎدﻟﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎرى رواﻳﻰ و اﻋﺘﺒﺎر ﻣﺪل ﻓﻌﻠﻰ و اﺛﺮ معنیدار اﻧﺘﻈﺎر ﻋﻤﻠﻜﺮد، اﻧﮕﻴﺰش ﻟﺬت ﺟﻮﻳﺎﻧﻪ، ﺗﻌﺎﻣﻞ، ارزش اﻃﻼﻋﺎﺗﻰ و اﻫﻤﻴﺖ ادراکشده را ﺑﺮ روى ﻗﺼﺪ ﺧﺮﻳﺪ ﻧﺸﺎن دادﻧﺪ. اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮﺧﻰ دستورالعملهای ﻋﻤﻠﻰ و ﻧﻈﺮى را در ﺧﺼﻮص ﺷﻴﻮه برنامهریزی و پیادهسازی مؤثر ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ ﺑﺮ روى پلتفرمهای رسانههای اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ ارائه میکند.
تبلیغات در ورزش
علیرضا اسفندیاری؛ نسرین عزیزیان کهن؛ مهرداد محرم زاده
چکیده
The aim of the present study is to present a model of developing a sports and tourism ecosystem with the mediating role of electronic commerce. This research was quantitative and applied in terms of purpose with a survey approach. The statistical population consisted of experts and professionals in sports management, including a combination of sports managers, tourism experts, and e-commerce specialists related to sports and ecosystem (a total of 70 individuals). Considering the researcher's access to the list of individuals in the population, the sample size was determined to be 59 individuals ...
بیشتر
The aim of the present study is to present a model of developing a sports and tourism ecosystem with the mediating role of electronic commerce. This research was quantitative and applied in terms of purpose with a survey approach. The statistical population consisted of experts and professionals in sports management, including a combination of sports managers, tourism experts, and e-commerce specialists related to sports and ecosystem (a total of 70 individuals). Considering the researcher's access to the list of individuals in the population, the sample size was determined to be 59 individuals based on the Morgan table. Sampling was done using purposive sampling and with the use of the theoretical saturation index. The data collection tool was a researcher-made questionnaire that included three variables: development of the sports ecosystem, tourism, and electronic commerce. Additionally, Cronbach's alpha coefficient was used to assess reliability, which showed desirable values for all three variables and the overall questionnaire, with values of 0.81, 0.79, 0.82, and 0.80, respectively. Structural-interpretive modeling approach was used with the (PLS3) software. The tests used included tests for normality, standard deviation, significance, and correlation. The analysis results showed a significant relationship between electronic commerce and tourism. Furthermore, there was a significant relationship between the development of the sports ecosystem and electronic commerce. However, there was no significant relationship between the development of the sports ecosystem and tourism, and the mediating role of the electronic commerce variable in the relationship between the development of the sports ecosystem and tourism was confirmed.
تبلیغات در ورزش
محمدرسول خدادادی؛ یعقوب بدری آذرین؛ مهدی جهانگیری؛ مریم فریدفتحی
چکیده
تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظاممند نظریه دادهبنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونهگیری بهصورت نظری و گلولهبرفی بود و با مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی ...
بیشتر
تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظاممند نظریه دادهبنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونهگیری بهصورت نظری و گلولهبرفی بود و با مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی و زنجیره تأمین اشباع نظری حاصل شد. از معیارهای قابلیت اعتماد تحقیقات کیفی برای بررسی روایی و از روش توافق دو کدگذار و کدگذاری پژوهشگر در فاصله زمانی مشخص برای بررسی پایایی استفاده شد. برای رسم نقشههای شناختی فازی و محاسبه شاخصهای مربوط به آن از نرمافزارهای Excel، FCMapper وFCM Expert استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت یکپارچه ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی با سه مقوله اصلی مدیریت روابط تأمینکنندگان، مدیریت ارتباطات داخلی و مدیریت روابط مشتریان مشخص میشود. ارتباطات صنایع خصوصی غیرورزشی، ارتباطات مراکز آموزشی، ارتباطات رسانهها، ارتباطات تأمینکنندگان دولتی غیرورزشی، ارتباطات تأمینکنندگان اصلی زنجیره، روابط بینالملل، سیستم گزارشگیری پویا، رفتارهای مشارکتی با مشتریان، فرهنگ تقدیر از مشتریان برتر، خدمات ارتباطات جانبی مشتریان، رسیدگی به شکایات، همکاری بین حلقهها، سرمایه اجتماعی زنجیره تأمین و اتحاد استراتژیک از مفاهیم اصلی این مقولهها بودند. همچنین شاخصهای مربوط به نقشههای شناختی بیانگر این بود که ارتباطات تأمینکنندگان اصلی زنجیره، ارتباطات رسانهها و همکاری بین حلقهها، بهترتیب دارای بیشترین درجه مرکزیتاند؛ یعنی بیشترین تأثیرگذاری را بر سیستم یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین ورزش همگانی دارند.
تبلیغات در ورزش
زهرا عبدالوهابی؛ مهدی کهندل؛ عباس خدایاری؛ علی زارعی
چکیده
تجارت الکترونیک یکی از این فناوریها است که در پشت نام بهظاهر سادهاش، مفهومی فراتر از آنچه در اذهان ماست پنهان شده است. هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی عوامل شناساییشده مؤثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران بود. روش تحقیق با توجه به هدف تحقیق آمیخته یا بهعبارتی ترکیبی بود. در این تحقیق ابتدا روش کیفی و سپس روش کمّی استفاده ...
بیشتر
تجارت الکترونیک یکی از این فناوریها است که در پشت نام بهظاهر سادهاش، مفهومی فراتر از آنچه در اذهان ماست پنهان شده است. هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی عوامل شناساییشده مؤثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران بود. روش تحقیق با توجه به هدف تحقیق آمیخته یا بهعبارتی ترکیبی بود. در این تحقیق ابتدا روش کیفی و سپس روش کمّی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش بر دو بخش بود: جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاه، کارشناسان و صاحبنظران بود. رشته تحصیلی و داشتن تألیفات علمی مرتبط با موضوع، دارابودن سمتهای مدیریتی و تجارب اجرایی در حوزه جامعه تجارت الکترونیک ازجمله شاخصهای انتخاب فهرست اولیه صاحبنظران بود. از روش نمونهگیری غیراحتمالی با انتخاب هدفمند و با حداکثر تنوع یا ناهمگونی استفاده شد. اندازه نمونه در این پژوهش برمبنای شاخص اشباع نظری برابر با 17 نفر بود. همچنین جامعه پژوهش در بخش کمّی، کارشناسان بازاریابی، بازاریابی ورزشی، آیتی و کارشناسان فدارسیون بودند که 370 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری در مرحله کیفی مصاحبه باز بود و برمبنای سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شد. در بخش کمّی، ابزار پژوهش پرسشنامه مستخرج از کدهای بخش کیفی بود که این قسمت با نرمافزار AMOS تجزیه و تحلیل شد. برمبنای تحلیل دادهها، 99 مفهوم اولیه، 19 مقوله اصلی و 6 هسته اصلی شناسایی شد. سپس 6 قضیه نظری براساس مدل پارادایمی نظریه دادهبنیاد برای مدلسازی تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال مطرح شد.
تبلیغات در ورزش
علی عسگر؛ سیروس احمدی؛ آزاده سید عالی نژاد
چکیده
امروزه شناخت عواملی که بر رفتارخرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارند، در کانون توجه شرکتها قرار گرفتهاند. یکی از مهمترین اقدامات پیش روی مدیران سازمانها در این زمینه، توجه ویژه به موضوع نگرش است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر نگرش به تبلیغات و برند در رابطه بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیتهای واقعی در جذب و قصد خرید مصرفکنندگان ...
بیشتر
امروزه شناخت عواملی که بر رفتارخرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارند، در کانون توجه شرکتها قرار گرفتهاند. یکی از مهمترین اقدامات پیش روی مدیران سازمانها در این زمینه، توجه ویژه به موضوع نگرش است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر نگرش به تبلیغات و برند در رابطه بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیتهای واقعی در جذب و قصد خرید مصرفکنندگان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای سطح شهر همدان بودند که 300 نفر در این مطالعه مشارکت داشتند. نتایج تحقیق نشان داد که نگرش به تبلیغات در تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای واقعی و تبلیغات از طریق انیمیشن بر جذب مصرفکنندگان نقش میانجی دارد، اما نگرش به تبلیغات در تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای واقعی و تبلیغات از طریق انیمیشن بر قصد خرید نقش میانجی ندارد. همچنین نگرش به برند در تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای واقعی و تبلیغات از طریق انیمیشن بر قصد خرید و جذب مصرفکنندگان نقش میانجی ندارد. با توجه به اهمیت و محبوبیت روزافزونی که این نوع تبلیغات در سرتاسر جهان به دست آوردهاند، شرکتها باید برای افزایش جذب و قصد خرید مصرفکنندگان در ایجاد نگرشی مطلوب به این روشهای تبلیغی و برند در اذهان مصرفکنندگان سعی کنند.
تبلیغات در ورزش
صاحب دریایی؛ سعید امیرنژاد؛ سجاد قدمی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجیگری نگرش نسبت به برند صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفیهمبستگی میباشد. نمونه آماری شامل 221نفر کاربران اینستاگرام که از طریق این پلتفرم اقدام بهخرید محصولات ورزشی نمودهاند، میباشد پرسشنامه محققساخته ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجیگری نگرش نسبت به برند صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفیهمبستگی میباشد. نمونه آماری شامل 221نفر کاربران اینستاگرام که از طریق این پلتفرم اقدام بهخرید محصولات ورزشی نمودهاند، میباشد پرسشنامه محققساخته نقش بلاگرهای اینستاگرام، پرسشنامه استاندارد قصدخرید نایتوکیم(2006)و پرسشنامه استاندارد نگرش نسبتبهبرند کریستالیسوچریسچو(2013) میباشد. روایی پرسشنامهها توسط10نفر از متخصصان مدیریتبازاریابی و مدیریتورزشی مورد تایید قرار گرفت و پایایی کل توسط آلفایکرونباخ 86/0 گزارش شد. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی وآمار استنباطی نظیر آزمون کلموگروفاسمیرنوف، ضریب همبستگیاسپیرمن، تحلیل رگرسیون گامبهگام و آزمونسوبل در محیط نرمافزار 25SPSS استفاده شد. یافتهها نشان داد که نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصدخریدمحصولات ورزشی موثر میباشد. بطوری که بین تخصص بلاگر با قصدخرید 17درصد، شخصیت دوستداشتنی بلاگر با قصدخرید 22درصد، بین قابلیت اعتماد بهبلاگر با قصدخرید 40درصد، جذابیتاجتماعی بلاگر با قصدخرید 57درصد و در نهایت بین سبک شخصیتی بلاگر با قصد خرید 51درصد ارتباط مثبت و معناداری وجود داشت. لذا توجه به این عوامل توسط بلاگرهای ورزشی میتواند تاثیر مثبتی در اذهان خریداران ورزشی که آنها را دنبال میکنند، داشته باشد. همچنین نتایج نشان داد که نقش بلاگرهای اینستاگرام با میانجیگری نگرش نسبت به برند میتواند بر قصد خرید محصولاتورزشی موثر باشد. از این رو سازمانها، شرکتها و تولیدکنندگان ورزشی جهت ترویج و فروش بیشتر محصولات ورزشی خود میتوانند از بلاگرهای اینستاگرام محبوب داخلیوخارجی با درنظر گرفتن خصوصیات بلاگرها و ذهنیت آحاد جامعه در خصوص آنها، جهت پیشبرد اهداف سازمانیشان استفاده نمایند.
تبلیغات در ورزش
فرزاد خراسانی ساسی کلومی؛ معصومه کلاته سیفری؛ مرتضی دوستی
چکیده
این پژوهش با هدف تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی ایران انجام شد. جامعه پژوهش شامل 16 نفر از مسئولان، کشتیگیران، مدیران هیئتکشتی، مربیان و اسپانسرها بود. روش نمونهگیری هدفمند و دردسترس بود. ابزار جمعآوری دادهها مصاحبه نیمهساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیم طی کدگذاری باز جمعآوری ...
بیشتر
این پژوهش با هدف تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی ایران انجام شد. جامعه پژوهش شامل 16 نفر از مسئولان، کشتیگیران، مدیران هیئتکشتی، مربیان و اسپانسرها بود. روش نمونهگیری هدفمند و دردسترس بود. ابزار جمعآوری دادهها مصاحبه نیمهساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیم طی کدگذاری باز جمعآوری شد و مقولههای مهم به دست آمد. در مرحله کدگذاری محوری، بین مقولههای بهدستآمده در مرحله کدگذاری باز ارتباط داده شده و این مقولهها در شش عنوان و در قالب یک الگوی پارادایمی تعیین شد. در مرحله بعد از طریق کدگذاری باز 85 مفهوم به دست آمد که با دستهبندی این کدها 56 مقوله فرعی ایجاد شد. و در مرحله کدگذاری محوری 16 مقوله اصلی دستهبندی شد. نتایج نشان داد که در شرایط علّی، هزینههای پرداختشده از طرف هواداران با استفاده از تکنولوژی، امنیت سایت و مقایسه هزینه و فایده تکنولوژی در بازاریابی ورزشی؛ در مقوله محوری، تکنولوژی در بازاریابی ورزشی؛ در شرایط زمینه ای، مطلوبیت درآمد ورزش کشتی از طریق تکنولوژی، مطلوبیت درآمد از طریق بازاریابی و سود حاصل از تکنولوژی؛ در شرایط مداخلهگر، ناآشنابودن برگزارکنندگان و مدیران با فضای دیجیتال باعث شد گرایش کمتری به تکنولوژی داشته باشند؛ در راهبردها، ایجاد فضای مجازی، خلاقیت و کارآفرینی در توسعه بازاریابی، برگزاری پیشبینی آنلاین، استفاده از تکنولوژی مدرن در سالن ورزشی و تبلیغات اینترنتی و در پیامدها، رفتار مثبت هواداران ایفای نقش میکنند. براساس یافته ها، مسئولان کشتی نیاز دارند که از تکنولوژیهای مختلف در حوزه بازاریابی در کشتی استفاده کنند.
تبلیغات در ورزش
محسن ارمغانی؛ مهدی رسولی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، تحلیل بازاریابی کمین در فوتبال ایران جام ملتهای آسیا 2019 بود. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش پژوهش، تلفیقی (تحلیل محتوای کمّی و کیفی) بود. جامعه آماری در بخش اول رسانههایی بودند که به بازاریابی کمین اقدام کرده بودند. طبق روش نمونهگیری کلشمار و براساس سایت الکسا، 30 سایت پر بازدید ایران و رسانه ملی در ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، تحلیل بازاریابی کمین در فوتبال ایران جام ملتهای آسیا 2019 بود. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش پژوهش، تلفیقی (تحلیل محتوای کمّی و کیفی) بود. جامعه آماری در بخش اول رسانههایی بودند که به بازاریابی کمین اقدام کرده بودند. طبق روش نمونهگیری کلشمار و براساس سایت الکسا، 30 سایت پر بازدید ایران و رسانه ملی در زمان برگزاری بازیهای تیم ملی ایران در طول مدت برگزاری رویداد و هنگام پخش زنده بازیهای تیم فوتبال ایران از طریق تلویزیون ایران در طول مدت حضور این تیم در رویداد، 81 مورد تبلیغات بازاریابی کمین بهعنوان نمونه تحقیق مشخص شد. در بخش دوم برای شناسایی روشهای پیشگیری و برخورد، جامعه آماری پژوهش، صاحبنظران آشنا با موضوع تحقیق در فدراسیون فوتبال ایران بودند که براساس روش نمونهگیری هدفمند و قضاوتی، پنج نفر بهعنوان نمونه تحقیق مشخص شدند. گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر به دو صورت انجام گرفت: در بخش اول برای شناسایی وضعیت، چکلیستی محققساخته و در بخش دوم برای شناسایی راهکارهای مقابله با بازاریابی کمین، کارگروهی متمرکز تشکیل شد. نتایج تحقیق نشان داد که بیشترین نوع بازاریابی کمین استفادهشده، بازاریابی نقض مالکیت و بیشترین استراتژی بهکاررفتۀ صنایع و سازمانها، استراتژی حمایت از پخش یک رخداد است. با توجه به یافتههای پژوهش راهکارهایی اجرایی ارائه شد که میتواند راهگشای مدیران فدراسیون فوتبال باشد.
تبلیغات در ورزش
شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی
چکیده
اینترنت و رسانههای اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسانتر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیمهای ورزشی برتر، لیگها و انجمنهای ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصتهای جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ...
بیشتر
اینترنت و رسانههای اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسانتر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیمهای ورزشی برتر، لیگها و انجمنهای ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصتهای جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی ایجاد میکند. رسانههای اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیمها و حامیان را ایجاد میکنند. فناوری تلفنهمراه نیز باعث میشود که طرفداران و مصرفکنندگان رویدادهای ورزشی، محتوای ورزشی را بهطورکلی و همچنین زنده در همهجا پیگیری کنند و همچنین این تغییرات چالشها و فرصتهای بسیار استراتژیک را ایجاد میکند. روش کار این تحقیق از نوع مطالعه و بررسی سایتها و شبکه های اجتماعی و همچنین ترجمه مقالات متفاوت در این زمینه در چندین چارچوب و ایده بود؛ بهویژه مدل اکوسیستم ورزش، بازاریابی رویدادی، بازاریابی ستاره و تفاوتهای بینالمللی در تماشای ورزش برای ورزشهای خاص. براساس نتایج تحقیق، چارچوبی برای توسعه استراتژی رسانههای اجتماعی پیشنهاد شد که میتواند برای ارزیابی وضعیت فعلی سازمان ورزشی و همچنین تسهیل توسعه استراتژی رسانههای اجتماعی استفاده شود. نتیجۀ بازاریابی یکپارچه نشاندهنده افزایش بلوغ از لحاظ ایجاد استراتژی یکپارچه است که ترکیبی از استفاده فعالانه از سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی و سیستمهای داخلی با استفاده از رسانههای اجتماعی و جوامع است که بر وبسایت باشگاه یا فدراسیون تمرکز میکنند.
تبلیغات در ورزش
سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تأثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذتبخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهانبهدهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیتبدنی بود. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. همه دانشجویان تربیتبدنی کشور جامعه آماری مطالعه حاضر را تشکیل دادند که درنهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرمافزار ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تأثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذتبخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهانبهدهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیتبدنی بود. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. همه دانشجویان تربیتبدنی کشور جامعه آماری مطالعه حاضر را تشکیل دادند که درنهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرمافزار سمپل پاور گردآوری و تجزیه وتحلیل شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چیلدز و همکاران (2019) در مقیاس پنجارزشی لیکرت بود که خردهمقیاسهای آگاهی از مد 3 سؤال، آگاهی از برند 4 سؤال، رضایت 3 سؤال، قصد خرید 3 سؤال، تبلیغات دهانبهدهان 3 سؤال و تجربه لذتبخش 3 سؤال بود. برای بررسی روایی صوری، پرسشنامه در اختیار 5 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی قرار گرفت و پس از بررسی آنها پرسشنامه نهایی طراحی بهصورت آنلاین در بین جامعه آماری توزیع شد. نتایج حاکی از این بود که آگاهی از برند 50/0 و آگاهی از مد 225/0 بر تجربه لذتبخش اثرگذار بودند. تجربه لذتبخش 465/0 بر رضایت اثرگذار بود و رضایت نیز 69/0 و 45/0 در قصد خرید و تبلیغات دهانبهدهان اثرگذار بودند. بهطورکلی اگر آگاهی از برند و مد در سطح بالایی ارزیابی شود، به تجربه لذتبخش و رضایت مشتریان در بین مشتریان منجر میشود و درنتیجه تبلیغات دهانبهدهان و قصد خرید مشتریان توسعه می یابد.
تبلیغات در ورزش
حسین عبدالملکی؛ علی نوروزی؛ سید بهادر زکی زاده؛ سید نعمت خلیفه
چکیده
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذتبخش و رضایت در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و بهصورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش، خریداران محصولات ورزشی از وبسایت مجید بودند که اطلاعات آنها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ...
بیشتر
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذتبخش و رضایت در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و بهصورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش، خریداران محصولات ورزشی از وبسایت مجید بودند که اطلاعات آنها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این شرکت قرار داشت و پرسشنامه های تحقیق بهصورت دردسترس بین آنها توزیع شد (تعداد=635). حجم نمونه تحقیق با توجه هدف و با استفاده از نرمافزار آماری PASS در سطح خطای 05/0، در بازه 198 تا 216 نفر تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک های آمار توصیفی و استنباطی و نرمافزارهای Smart PLS و SPSS استفاده شد. ابزارهای اندازهگیری، پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات الکترونیکی پاراسورامون و همکاران (2005)، پرسشنامه رضایت الکترونیکی الیور (2007)، پرسشنامه قصد خرید مجدد الکترونیکی کرونین و همکاران (2000) و پرسشنامه تجربه لذتبخش الکترونیکی هسو و همکاران (2017) بود. در این تحقیق مشخص شد کیفیت خدمات الکترونیکی (01/0>P، 318/=0β)، تجربه لذتبخش الکترونیکی (01/0>P، 340/=0β) و رضایت الکترونیکی (05/0>P، 150/0=β) بر قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی نقش دارند. ضریب بتای غیرمستقیم کیفیت خدمات بر قصد خرید مجدد نیز نشان میدهد رضایت و تجربه لذتبخش نقش میانجی در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید دارند.