با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
تبلیغات در ورزش
شبیه سازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر جذب گردشگران ورزشی استان اردبیل

قاسم زارعی؛ سیدعلی نقوی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آبان 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67151.1737

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شبیه‌سازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر جذب گردشگران ورزشی استان اردبیل بود. اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﯾﮏ ﭘﮋوﻫﺶ اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ روش ﭘﮋوﻫﺶ آﻣﯿﺨﺘﻪ و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺳﺘﺪﻻل ﻗﯿﺎﺳﯽ - اﺳﺘﻘﺮاﯾﯽ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ 15 ﻧﻔﺮ از ﺧﺒﺮﮔﺎن ﻧﻈﺮی و ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺗﺠﺮﺑﯽ ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
نقش نسبی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی با میانجیگری پاسخ مشتری

ارمان پرزیوند؛ اکبر جابری؛ کوروش قهرمان تبریزی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67045.1736

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش نسبی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی با میانجیگری پاسخ مشتری بود. این مطالعه یک پژوهش پیمایشی از انواع کاربردی بوده که به‌شکل میدانی انجام گرفت. جامعة آماری این پژوهش را مشتریان کالاهای ورزشی شهر کرمان تشکیل داده‌اند. 385 نفر از مشتریان بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه در روش ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تاثیر شخصیت‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی‌ بر آگاهی از برندهای ورزشی با هدف ایجاد قصد خرید در مصرف‌کننده

حسن خورسندی؛ احسان اسداللهی؛ شهریار خرازیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.68725.1783

چکیده
  برندهای ورزشی همواره بدنبال روش‌های اثربخش تبلیغاتی در رسانه‌ها برای کنترل رفتار خرید مصرف‌کنندگان می‌باشند، لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر شخصیت‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی بر آگاهی از برندهای ورزشی با هدف ایجاد قصد خرید در مصرف‌کننده بود. روش پژوهش از نظر ماهیت و هدف از نوع کاربردی و از منظر روش تحلیل داده‌ها از نوع ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
نقش تبلیغات احساسی محصولات تندرستی در شبکه‌های اجتماعی برجذب ذهنی مصرف‌کنندگان نوجوان و جوان (مطالعه موردی شبکه اجتماعی روبیکا)

نادیا کهریزی؛ محمد پیری؛ جواد کریمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 تیر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.69275.1801

چکیده
  رسانه‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ به‌عنوان ﻳﻚ ﭘﻠﺘﻔﺮم ﺑﺮاى اﻧﺠﺎم فعالیت‌های ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ و ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻰ اﺳﺘﻔﺎده می‌شوند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش تبلیغات احساسی محصولات تندرستی در شبکه‌های اجتماعی برجذب ذهنی مصرف‌کنندگان نوجوان و جوان (مطالعه موردی شبکه اجتماعی روبیکا) طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر همبستگی بود. جامعة آماری ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
ارائه الگوی توسعه اکوسیستمی ورزش و سیاحت با نقش میانجی تجارت الکترونیک

علیرضا اسفندیاری؛ نسرین عزیزیان کهن؛ مهرداد محرم زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 تیر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70710.1841

چکیده
  The aim of the present study is to present a model of developing a sports and tourism ecosystem with the mediating role of electronic commerce. This research was quantitative and applied in terms of purpose with a survey approach. The statistical population consisted of experts and professionals in sports management, including a combination of sports managers, tourism experts, and e-commerce specialists related to sports and ecosystem (a total of 70 individuals). Considering the researcher's access to the list of individuals in the population, the sample size was determined to be 59 individuals ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران

محمدرسول خدادادی؛ یعقوب بدری آذرین؛ مهدی جهانگیری؛ مریم فریدفتحی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، ، صفحه 15-32

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63888.1619

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره‌ تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظام‌مند نظریه داده‌بنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونه‌گیری به‌صورت نظری و گلوله‌برفی بود و با مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
اعتباریابی عوامل شناسایی‌شدۀ مؤثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران

زهرا عبدالوهابی؛ مهدی کهندل؛ عباس خدایاری؛ علی زارعی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، ، صفحه 115-129

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63055.1602

چکیده
  تجارت الکترونیک یکی از این فناوری‌ها است که در پشت نام به‌ظاهر ساده‌اش، مفهومی فراتر از آنچه در اذهان ماست پنهان شده است. هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی عوامل شناسایی‌شده مؤثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران بود. روش تحقیق با توجه به هدف تحقیق آمیخته یا به‌عبارتی ترکیبی بود. در این تحقیق ابتدا روش کیفی و سپس روش کمّی استفاده ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
بررسی نقش میانجی نگرش به تبلیغات و برند در رابطۀ بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیت‌های واقعی در جذب و قصد خرید مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی

علی عسگر؛ سیروس احمدی؛ آزاده سید عالی نژاد

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، ، صفحه 130-145

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64092.1621

چکیده
  امروزه شناخت عواملی که بر رفتارخرید مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارند، در کانون توجه شرکت‌ها قرار گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش ‌روی مدیران سازمان‌ها در این زمینه، توجه ویژه به موضوع نگرش است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه‌ تأثیر نگرش به تبلیغات و برند در رابطه‌ بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیت‌های واقعی در جذب و قصد خرید مصرف‌کنند‌گان ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجی‌گری نگرش نسبت به برند

صاحب دریایی؛ سعید امیرنژاد؛ سجاد قدمی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402، ، صفحه 42-56

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61560.1579

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجی‌گری نگرش نسبت به برند صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی‌همبستگی می‌باشد. نمونه آماری شامل 221نفر کاربران اینستاگرام که از طریق این پلتفرم اقدام به‌خرید محصولات ورزشی نموده‌اند، می‌باشد پرسشنامه محقق‌ساخته ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعۀ بازاریابی لیگ برتر کشتی ایران

فرزاد خراسانی ساسی کلومی؛ معصومه کلاته سیفری؛ مرتضی دوستی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402، ، صفحه 75-89

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62868.1597

چکیده
  این پژوهش با هدف تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی ایران انجام شد. جامعه پژوهش شامل 16 نفر از مسئولان، کشتی­گیران، مدیران هیئت‌کشتی، مربیان و اسپانسرها بود. روش نمونه­گیری هدفمند و دردسترس بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیم طی کدگذاری باز جمع‌آوری ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تحلیل بازاریابی کمین در رسانه‌های فوتبال ایران (مطالعۀ موردی: جام ملت‌های آسیا 2019)

محسن ارمغانی؛ مهدی رسولی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402، ، صفحه 104-117

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61997.1586

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، تحلیل بازاریابی کمین در فوتبال ایران جام ملت‌های آسیا 2019 بود. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش پژوهش، تلفیقی (تحلیل محتوای کمّی و کیفی) بود. جامعه آماری در بخش اول رسانه‌هایی بودند که به بازاریابی کمین اقدام کرده بودند. طبق روش نمونه‌گیری کل‌شمار و براساس سایت الکسا، 30 سایت پر بازدید ایران و رسانه ملی در ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تأثیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی

شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 15-31

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.50368.1369

چکیده
  اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان­تر می­ کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیم‌های ورزشی برتر، لیگ‌ها و انجمن‌های ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصت‌های جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف­ کنندگان رویدادهای ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تأثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تبلیغات دهان‌به‌دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت‌بدنی

سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 32-45

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56429.1486

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تأثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت‌بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان‌به‌دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت‌بدنی بود. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. همه دانشجویان تربیت‌بدنی کشور جامعه آماری مطالعه حاضر را تشکیل دادند که درنهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرم‌افزار ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
نقش میانجی تجربۀ لذت‌بخش و رضایت الکترونیکی در رابطۀ بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد آنلاین محصولات ورزشی

حسین عبدالملکی؛ علی نوروزی؛ سید بهادر زکی زاده؛ سید نعمت خلیفه

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 84-98

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61295.1575

چکیده
  پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ­ها توصیفی-همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذت‌بخش و رضایت در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و به‌صورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش، خریداران محصولات ورزشی از وب‌سایت مجید بودند که اطلاعات آن‌ها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ...  بیشتر