با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه ماندران،بابلسر،مازندران

2 دانشگاه مازندران،بابلسر،مازندران

3 دانشگاه مازندران،بابلسر،ایران

چکیده

پژوهش حاضر تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی بود. جامعه پژوهش شامل، 16 نفر از مسئولین، کشتی‌گیران، مدیران هیئت کشتی، مربیان و اسپانسرها می‌باشد. روش نمونه‌گیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیمی طی کدگذاری باز جمع‌آوری و مقوله‌های مهم به دست آمد. در مرحله کدگذاری محوری؛ بین مقوله‌های به‌دست‌آمده در مرحله کدگذاری باز ارتباط داده‌شده و این مقوله‌ها در 6 عنوان و در قالب یک الگوی پارادایمی تعیین گردید. در مرحله بعدی از طریق کدگذاری باز85مفهوم به دست آمد که با دسته‌بندی این کدها 56 مقوله فرعی ایجاد شد. و در مرحله کدگذاری محوری 16 مقوله اصلی دسته‌بندی شد. نتایج نشان داد در شرایط علی؛ هزینه‌های پرداخت‌شده از طرف هواداران با استفاده از تکنولوژی، امنیت سایت و مقایسه هزینه و فایده تکنولوژی در بازاریابی ورزشی. در مقوله محوری؛ تکنولوژی در بازاریابی ورزشی. در شرایط زمینه‌ای، مطلوبیت درآمد ورزش کشتی از طریق تکنولوژی، مطلوبیت درآمد از طریق بازاریابی و سود حاصل از تکنولوژی. در شرایط مداخله‌گر؛ ناآشنا بودن برگزارکنندگان و مدیران با فضای دیجیتال باعث شده گرایش کمتری به تکنولوژی داشته باشند. در راهبردها؛ ایجاد فضای مجازی، خلاقیت و کارآفرینی در توسعه بازاریابی، برگزاری پیش‌بینی آنلاین، استفاده از تکنولوژی مدرن در سالن ورزشی و تبلیغات اینترنتی و در پیامدها؛ رفتار مثبت هواداران ایفای نقش می‌کنند. بر اساس یافته‌ها مسئولین کشتی نیاز دارند که از تکنولوژی‌های مختلف در حوزه بازاریابی در کشتی استفاده کنند.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

The effect of technology environment on marketing development in Iranian wrestling premier league

نویسندگان [English]

  • farzad khorasani sasi kolomi 1
  • Masoumeh Kalateh Seifari 2
  • Morteza Doosti 3

1 Faculty of Physical Education and Sport Sciences.University of Mazandaran, Babolsar, Iran ,

2 Faculty of Physical Education and Sport Sciences.University of Mazandaran, Babolsar, Iran ,

3 Faculty of Physical Education and Sport Sciences.University of Mazandaran, Babolsar, Iran ,

چکیده [English]

Abstract
The present study was the effect of technology environment on marketing development in the Iranian Wrestling Premier League. The statistical population of the research includes 16 people of officials, wrestlers, wrestling managers, coaches and sponsors. The sampling method was purposeful and available. Data collection instruments were semi-structured interviews and review of research literature. A set of codes and concepts was collected during open coding and important categories were obtained. In the axial coding stage, the categories obtained in the open coding stage were related to each other and these categories were determined in 6 titles and in the form of a paradigm pattern. In the next step, through open coding 85 concepts were obtained and By categorizing these codes, 56 subcategories were created And in the axial coding stage 16 main categories were classified.
The results showed that in casual conditions; Expenses paid by fans by using technology, site security and comparison of Expenses and benefits of technology in sports marketing. in the axial category; technology in sports marketingin. in the underlying factors: the desirability of wrestling income through technology, . in strategies; creating cyberspace, Creativity and Entrepreneurship in Marketing Development, holding online forecasts, using modern technology in the gym and internet advertising. in the consequences; positive behavior of fans were all found to be effective elements in marketing development.
According to the findings, wrestling managers need to using different technologies in the field of marketing in wrestling .

کلیدواژه‌ها [English]

  • Marketing
  • Technology
  • Internet Sales
  • Iranian Wrestling Premier League
  • Grounded Theory