نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 استادیار مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 عضو هیات علمی، گروه تربیت بدنی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از آیندهپژوهی است. نوع تحقیق، کاربردی و ازنظر ماهیت، تحلیلی- اکتشافی است. یک گروه 20 نفره از اساتید منتخب آشنا با حامیان مالی تیمهای ورزشی، برخی مدیران منتخب تیمهای لیگ برتر فوتبال، حامیان مالی تیمهای لیگ برتر و برخی هواداران منتخب، بهصورت نمونهگیری هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند. سپس 15 نفر از جامعه آماری بخش قبلی، جهت انجام تحلیل اثرات متقاطع اعلام آمادگی کردند. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از روشهای ترکیبی پنل خبرگان و اثرات متقاطع میکمک استفاده شد. یافتهها نشان داد که مهمترین پیشرانهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران، به ترتیب میزان تأثیرگذاری، عبارتاند از: انتشار میزان تعهد و پایبندی حامی تیم نسبت به تعهدات خود، انتشار دستاوردها (موفقیتها) ی حامی تیم در رسانه، انتشار برنامههای آینده حامی تیم برای تیم، انتشار نظرات اعضای تیم نسبت به حامی تیم و انتشار خدمات مادی و معنوی حامی تیم به تیم. به حامیان تیمهای فوتبال لیگ برتر پیشنهاد میشود از ابزار رسانه بهمنظور توسعه اعتبار خود در بین هواداران تیمهای ورزشی استفاده نمایند تا شاهد کسب نتایج بهتر برای تیم و نهایتاً خود باشند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Analysis of strategies to improve the credibility of the team supporter with emphasis on the media in the fans of the Iranian Football Premier League
نویسندگان [English]
- Amir Ahmadi 1
- Akbar Afarinesh Khaki 2
- Tayebeh Zargar 3
- Hasan GhasemAlipour 4
1 PhD Student in Sports Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 Assistant Professor of Sports Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
3 Department of Sports Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
4 Faculty member, Department of Physical Education, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
چکیده [English]
The purpose of this study is to identify and analyze strategies to improve the credibility of the team supporter with an emphasis on the media in the fans of the Iranian Football Premier League using futures research. The type of research is applied and analytical-exploratory in nature. A group of 20 selected professors familiar with the sponsors of sports teams, some selected managers of Premier League football teams, sponsors of Premier League teams and some selected fans, as standard sampling for qualitative interviews Were selected in the research topic. Then, 15 people from the statistical community of the previous section announced their readiness to perform cross-sectional analysis. To analyze the data, a combination of panel experts and Mikomak cross-effects were used. Findings showed that the most important drivers of improving the credibility of the team sponsor by emphasizing the media in the fans of the Iranian Football Premier League, respectively, are: publishing the level of commitment and commitment of the team sponsor to their commitments, publishing achievements ( Successes) Sponsor the team in the media, publish future sponsor plans for the team, publish team members' opinions about the sponsor, and publish the sponsor's material and spiritual services to the team. Supporters of Premier League football teams are encouraged to use media tools to develop their credibility among sports team fans to see better results for the team and ultimately themselves.
کلیدواژهها [English]
- Sponsors
- Sponsor Credit
- Futurology