با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی رسانه های ورزشی
طراحی الگوی پارادایمی شفافیت رسانه‌ای بر ایجاد و توسعۀ حکمرانی خوب در ورزش ایران

بهاره نکونام؛ ابوالفضل فراهانی

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403، صفحه 1-18

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64937.1649

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی پارادایمی شفافیت رسانه‌ای بر ایجاد و توسعه حکمرانی خوب در ورزش ایران بود. روش پژوهش از نظر راهبرد، کیفی و اکتشافی بود که به روش گراندد تئوری با رویکرد اشتراوس و کوربین و با هدف کاربردی-توسعه‌ای انجام شد. ابزار پژوهش، مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته و برگه‌های کدگذاری باز، محوری و انتخابی محقق‌ساخته بود ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای کمی روند پژوهشهای مرتبط با ورزش همگانی از سال 1390 الی 1399

لیلا بیرامی جغناب؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63772.1616

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شناخت ویژگی‌های محتوایی مقالات علمی-پژوهشی مرتبط با ورزش همگانی از سال 1390 تا 1399 بود. این پژوهش بر مبنای راهبرد، توصیفی؛ از نظر مسیر اجرا، تحلیل محتوا ؛ و از نظر جمع‌آوری اطلاعات، اسنادی است. نمونۀ تحقیق به صورت تمام شمار و برابر با جامعۀ آماری به تعداد 271 مقاله در نظر گرفته شد. از آمار توصیفی و نرم‌افزار اکسل و اس.پی.اس.اس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
آینده‌پژوهی توسعه ظرفیتهای گردشگری ورزشی چوگان با تأکید بر رسانه

فائزه خندابی؛ سید حمید سجادی هزاوه؛ فریده اشرف گنجویی؛ زینت نیک آئین

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64727.1641

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، توسعه ظرفیتهای گردشگری ورزشی چوگان با تأکید بر رسانه با استفاده از آینده‌پژوهی است. نوع تحقیق، کاربردی و ازنظر ماهیت، تحلیلی- اکتشافی است. جامعه آماری شامل صاحب‌نظران حوزه‌های ورزش چوگان، حوزه تربیت‌بدنی و رسانه که در این زمینه پژوهشهایی انجام داده بودند (38 نفر). شناسایی این افراد، از روش نمونهگیری هدفمند استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی تأثیر تعامل طرفداران ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر تصویر برند ورزشکار با نقش میانجی‎ کیفیت رابطه، اصالت برند و وابستگی طرفداران

فریده محمودیان؛ زهره حسنی

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58664.1525

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی تأثیر تعامل طرفداران ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر تصویر برند ورزشکار با نقش میانجی‎ کیفیت رابطه، اصالت برند و وابستگی طرفداران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان چهار دانشگاه‌ دولتی غرب ایران (حدود 50 هزار نفر) تشکیل می‌دادند که تعداد 590 نفر ...  بیشتر