با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج ، ایران

2 دانشیارگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران

3 مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد کرج، ایران.

4 دانشیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران

چکیده

تجارت الکترونیک یکی از این فناوری‌ها است که در پشت نام به ظاهر ساده‌اش، مفهومی فراتر از آنچه در اذهان ماست پنهان شده است. هدف از پژوهش حاضر اعتباریابی عوامل شناسایی شده موثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران بود. روش تحقیق حاضر با توجه به هدف تحقیق آمیخته یا به عبارتی ترکیبی است. در این تحقیق ابتدا روش کیفی و سپس روش کمی می باشد. جامعه آماری شامل دو بخش بود، جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاه، کارشناسان و صاحب نظران بودند. رشته تحصیلی و داشتن تالیفات علمی مرتبط با موضوع، دارا بودن سمت‌های مدیریتی و تجارب اجرایی در حوزه جامعه تجارت الکترونیک و کارشناسان حوزه بازاریابی ورزشی صاحب‌نظران بود. روش نمونه‌گیری به صورت نمونه‌گیری غیر احتمالی، با انتخاب هدفمند و با حداکثر تنوع یا ناهمگونی استفاده شد. اندازه نمونه در این پژوهش بر مبنای شاخص اشباع نظری برابر با 17 نفر بود، همچنین در بخش کمی کارشناسان بازاریابی، بازاریابی ورزشی، آی تی و کارشناسان فدارسیون بودند. بر این اساس 370 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه-گیری در مرحله کیفی مصاحبه باز بود و بر مبنای سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزنینشی تحلیل شد و در بخش کمی نیز ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مستخرج از کدهای بخش کیفی بود که این قسمت نیز با نرم افزار AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. . بر مبنای تحلیل داده‌ها 99 مفهوم اولیه، 19 مقوله اصلی و 6 هسته اصلی شناسایی شد.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Validation of identified factors affecting the e-commerce of the Iranian Football Federation

نویسندگان [English]

  • zahra abdolvahabi 1
  • mehdi kohandel 2
  • Abas khodayari 3
  • Ali Zareai 4

1 PhD Student, Department of Sports Management, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran

2 Associate Professor, Department of Physical Education and Sport Sciences, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran

3 Sport management, Assistant professor of Islamic Azad University, Karaj Branch

4 Associate Professor, Faculty of Physical Education and Sport Sciences, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

چکیده [English]

Abstract
E-commerce is one of these technologies that behind its seemingly simple name, a concept is hidden beyond what is in our minds.The purpose of this study was to identify and standardize the effective factors in e-commerce of the Iranian Football Federation. The method of the present research is mixed or in other words, combined according to the purpose of the research. In this research, first the qualitative method and then the quantitative method. The statistical population consisted of two parts. The statistical population in the qualitative part included university professors, experts and thinkers. The field of study and having related scientific writings related to the subject, having managerial positions and executive experiences in the field of e-commerce community and experts in the field of sports marketing were among the criteria for selecting the initial list of experts. Sampling method was used as non-probability sampling, with purposeful selection and with maximum variability or heterogeneity. The sample size in this study was based on the theoretical saturation index of 17 people also in the quantitative section were marketing experts, sports marketing, IT and federation experts.Based on this 370 people were selected as a sample. The measurement tool in the qualitative stage of the interview was open and based on three stages of open, axial and selective coding which was analyzed with the help of software version 202.Was analyzed with AMOS software.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Identification and standardization
  • e-commerce
  • football federation