با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 استادیار گروه مدیریت ورزشی ، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه ، ایران

2 دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی ، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه ، ایران

چکیده

اینترنت و رسانه های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان تر می کنند،از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد برای تیم های ورزشی برتر، لیگ ها و انجمن های ورزشی بود. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی میباشد، رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیم ها و حامیان را ایجاد می کنند و فن آوری تلفن همراه نیز باغث می شود که طرفداران و مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی محتوای ورزشی به طور کلی و همچنین زنده در همه جا پیگیری کنند و همچنین این تغییرات چالش ها و فرصت های بسیار استراتژیک را ایجاد می کند. روش کار این تحقیق از نوع مطالعه و بررسی سایت ها و شبکه های اجتماعی و همچنین ترجمه مقالات متفاوت در این زمینه در چندین چارچوب و ایده را ارائه می شود، به ویژه مدل اکوسیستم ورزش، بازاریابی رویدادی، بازاریابی ستاره و تفاوت های بین المللی در تماشای ورزش برای ورزش های خاص، براساس نتایج تحقیق، چارچوبی برای توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی پیشنهاد شد که می تواند برای ارزیابی وضعیت فعلی یک سازمان ورزشی و همچنین تسهیل توسعه یک استراتژی رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.نتیجه بازاریابی یکپارچه نشان دهنده افزایش بلوغ از لحاظ ایجاد یک استراتژی یکپارچه است که ترکیبی از استفاده فعالانه از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی اجتماعی و سیستم های داخلی با استفاده از رسانه های اجتماعی و جوامع است که در وب سایت خود باشگاه یا فدراسیون تمرکز می کنند.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

The Impact of Social Media and the Internet on Sports Event Marketing

نویسندگان [English]

  • shahab bahrami 1
  • mohammadsaeid kiani 2

1 Assistant Professor, Department of Sports Management, Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah, Iran

2 PhD Student, Department of Sports Management, Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah, Iran

چکیده [English]

The Internet and social media make sports marketing easier. Historically, television has been the main source of income for top sports teams, leagues and sports associations. The purpose of this study is to investigate the impact of social media and the Internet on the marketing of sporting events. The Internet creates new opportunities for distribution and needs for consumers of sporting events. Social media is creating a new form of communication between fans, athletes, teams and supporters, and mobile technology is evolving as fans and consumers of sporting events follow sports content in general as well as live everywhere. These changes also create very strategic challenges and opportunities. The method of this research is to study and review sites and social networks as well as translate different articles in this field in several frameworks and ideas, especially the model of sports ecosystem, event marketing, star marketing and the differences between Based on research results, a framework for developing a social media strategy has been proposed that can be used to assess the current state of a sports organization as well as facilitate the development of a social media strategy. Gives maturity in terms of creating an integrated strategy that combines the active use of social media platforms and internal systems using social media and communities that focus on the club or federation website.

کلیدواژه‌ها [English]

  • sports marketing
  • social media
  • Sports event