با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی تبلیغات در ورزش
تأثیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی

شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، صفحه 15-31

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.50368.1369

چکیده
  اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان­تر می­ کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیم‌های ورزشی برتر، لیگ‌ها و انجمن‌های ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصت‌های جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف­ کنندگان رویدادهای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی تبلیغات در ورزش
تأثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تبلیغات دهان‌به‌دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت‌بدنی

سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، صفحه 32-45

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56429.1486

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تأثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت‌بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان‌به‌دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت‌بدنی بود. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. همه دانشجویان تربیت‌بدنی کشور جامعه آماری مطالعه حاضر را تشکیل دادند که درنهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرم‌افزار ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رسانه های ورزشی
نقد و بررسی کتاب پژوهش کیفی (راهنمای طراحی و کاربست)

مهرعلی همتی نژاد طولی؛ بهنام عاشقی؛ میرحامد کریمی زاد

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، صفحه 46-59

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58631.1523

چکیده
  یکی از حوزه­ های مهمی که در علوم انسانی کاربرد بسیاری دارد و آموزش آن برای همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجباری بوده، روش تحقیق است. روش تحقیق به سه طریق انجام می­شود: کیفی، کمّی و آمیخته. روشی که به‌تازگی بیشتر مدنظر پژوهشگران قرار گرفته است، روش کیفی است؛ ازاین‌رو کتاب­های مختلفی برای تخصصی‌کردن مباحث مرتبط با روش تحقیق کیفی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی روابط عمومی ورزشی
اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی سرمایۀ فکری در کارکنان رسانه‌های ورزشی دانشکده‌های تربیت‌بدنی شهر تهران

سید عباس وهابی؛ مجید سلیمانی؛ عادل افکار

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، صفحه 60-72

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.61052.1571

چکیده
  لازمۀ واکنش مؤثر به تغییرات محیطی و کسب مزیت رقابتی در رسانه‌های ورزشی، دستیابی به مدیریت راهبردی منابع انسانی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد و چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری دربین کارکنان رسانه‌های ورزشی شهر تهران انجام گرفت. روش‌های پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع تحقیقات ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مهارت های ارتباطی در ورزش
رابطۀ مصرف رسانه‌ای با مهارت‌های ارتباطی دانشجویان رشتۀ علوم ورزشی

نصرت اله عابدینی؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، صفحه 73-83

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.55525.1468

چکیده
  اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان­تر می­ کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیم‌های ورزشی برتر، لیگ‌ها و انجمن‌های ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصت‌های جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف­ کنندگان رویدادهای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی تبلیغات در ورزش
نقش میانجی تجربۀ لذت‌بخش و رضایت الکترونیکی در رابطۀ بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد آنلاین محصولات ورزشی

حسین عبدالملکی؛ علی نوروزی؛ سید بهادر زکی زاده؛ سید نعمت خلیفه

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، صفحه 84-98

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61295.1575

چکیده
  پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ­ها توصیفی-همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذت‌بخش و رضایت در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و به‌صورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش، خریداران محصولات ورزشی از وب‌سایت مجید بودند که اطلاعات آن‌ها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رسانه های ورزشی
نقش هم‌هویتی تیم در تجربۀ لذت‌بخش و قصد بازدید مجدد هواداران فوتبال از وب‌سایت باشگاه استقلال

مرتضی محمدی؛ مهرداد دهقانی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، صفحه 99-113

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56480.1488

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی تجربه لذت‌بخش در رابطه بین همانندی با تیم و بازدید مجدد هواداران فوتبال از وب­سایت باشگاه استقلال انجام شد. هواداران تیم فوتبال استقلال جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند که درمجموع 230 نمونه قابل‌قبول گردآوری شد. برای اندازه‌گیری متغیرها از پرسش‌نامه هم‌هویتی (وون و برانسکومب، 1993)، تجربه لذت‌بخش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رسانه های ورزشی
تحلیلی بر پدیدۀ پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن‌های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه‌ای با استفاده از مدل باینری لوجیت

مینا شکوریان؛ رضا نیکبخش؛ طیبه زرگر

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، صفحه 114-125

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64348.1634

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن‌های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه‌ای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخه ­سواری و دوومیدانی فعال بودند، جامعۀ آماری این تحقیق را تشکیل دادند. تعداد نمونۀ آماری با استفاده از نرم­افزار ...  بیشتر