با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
تاثیر رسانه های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی

شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.50368.1369

چکیده
  اینترنت و رسانه های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان تر می کنند،از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد برای تیم های ورزشی برتر، لیگ ها و انجمن های ورزشی بود. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی میباشد، رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیم ها و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی

سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56429.1486

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقد و بررسی کتاب پژوهش کیفی (راهنمای طراحی و کاربست)

مهرعلی همتی نژاد طولی؛ بهنام عاشقی؛ میرحامد کریمی زاد

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58631.1523

چکیده
  یکی از حوزه‌های مهمی که در علوم انسانی کاربرد بسیاری دارد و آموزش آن برای همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجباری بوده، روش تحقیق می‌باشد، عموما روش تحقیق به سه طریق انجام می‌شود: کیفی، کمی و روش آمیخته. روشی که جدیداً بیشتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته روش کیفی می‌باشد، از این‌رو کتاب‌های مختلفی در این زمینه منتشر شده و در تلاش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری در کارکنان رسانه های ورزشی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران

سید عباس وهابی؛ مجید سلیمانی؛ عادل افکار

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.61052.1571

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری دربین کارکنان رسانه های ورزشی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران انجام گرفته است. روش های پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع تحقیقاتی پیمایشی است و از نوع مدل یابی معادله ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان زن و مرد ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه مصرف رسانه‌ای با مهارت‌های ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی

رضا صابونچی؛ نصرت اله عابدینی؛ حمید قاسمی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.55525.1468

چکیده
  هدف پژوهش بررسی رابطه مصرف رسانه‌ای با مهارت‌های ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی است. روش تحقیق توصیفی -همبستگی و از حیث هدف کاربردی به صورت میدانی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) تشکیل می دادند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با تکیه بر روش نمونه‌گیری تصادفی- ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش میانجی تجربه لذت بخش و رضایت الکترونیکی در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد آنلاین محصولات ورزشی

حسین عبدالملکی؛ علی نوروزی؛ سید بهادر زکی زاده؛ سید نعمت خلیفه

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61295.1575

چکیده
  پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی- همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذت بخش و رضایت الکترونیکی در رابطه بین کیفیت خدمات الکترونیکی و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و به صورت میدانی به اجرا در آمد. جامعة آماری پژوهش شامل خریداران محصولات ورزشی از وب سایت مجید می باشند و اطلاعات آنها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش هم هویتی تیم در تجربه لذت بخش و قصد بازدید مجدد هواداران فوتبال از وب سایت باشگاه استقلال

مرتضی محمدی؛ مهرداد دهقانی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56480.1488

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی تجربه لذت بخش در رابطه بین همانندی با تیم و بازدید مجدد هواداران فوتبال از وب‌سایت باشگاه استقلال انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را هواداران تیم فوتبال استقلال تشکیل داده بودند که در مجموع 230 نمونه قابل قبول گرداوری شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه هم هویتی (وون و برانسکومب، 1993)، تجربه لذت بخش (اوکاس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه ای با استفاده از مدل باینری لوجیت

مینا شکوریان؛ رضا نیکبخش؛ طیبه زرگر

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64348.1634

چکیده
  تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه‌ای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخه‌سواری و دوومیدانی فعال بودند، تشکیل دادند که تعداد مشخص و آماری، با استفاده از نرم‌افزار ...  بیشتر