مقاله پژوهشی
شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی
چکیده
اینترنت و رسانه های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان تر می کنند،از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد برای تیم های ورزشی برتر، لیگ ها و انجمن های ورزشی بود. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی میباشد، رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیم ها و ...
بیشتر
اینترنت و رسانه های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان تر می کنند،از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد برای تیم های ورزشی برتر، لیگ ها و انجمن های ورزشی بود. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی میباشد، رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیم ها و حامیان را ایجاد می کنند و فن آوری تلفن همراه نیز باغث می شود که طرفداران و مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی محتوای ورزشی به طور کلی و همچنین زنده در همه جا پیگیری کنند و همچنین این تغییرات چالش ها و فرصت های بسیار استراتژیک را ایجاد می کند. روش کار این تحقیق از نوع مطالعه و بررسی سایت ها و شبکه های اجتماعی و همچنین ترجمه مقالات متفاوت در این زمینه در چندین چارچوب و ایده را ارائه می شود، به ویژه مدل اکوسیستم ورزش، بازاریابی رویدادی، بازاریابی ستاره و تفاوت های بین المللی در تماشای ورزش برای ورزش های خاص، براساس نتایج تحقیق، چارچوبی برای توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی پیشنهاد شد که می تواند برای ارزیابی وضعیت فعلی یک سازمان ورزشی و همچنین تسهیل توسعه یک استراتژی رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.نتیجه بازاریابی یکپارچه نشان دهنده افزایش بلوغ از لحاظ ایجاد یک استراتژی یکپارچه است که ترکیبی از استفاده فعالانه از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی اجتماعی و سیستم های داخلی با استفاده از رسانه های اجتماعی و جوامع است که در وب سایت خود باشگاه یا فدراسیون تمرکز می کنند.
مقاله پژوهشی
سعید صادقی بروجردی؛ حسین منصوری؛ جواد بگمرادی
چکیده
هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تاثیر آگاهی از برند و آگاهی از مد بر تجربه لذت بخش، رضایت، قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان در خرید پوشاک ورزشی در بین دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری مورد مطالعه حاضر را کلیه دانشجویان تربیت بدنی در سطح کشور تشکیل داده بودند، که در نهایت 367 نمونه براساس تخمین نمونه نرم افزار سمپل پاور گرداوری و مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. ابزار اندازهگیری پرسشنامه چیلدز و همکاران (2019) در مقیاس 5 ارزشی لیکرت بود اگاهی از مد 3 سوال؛ آگاهی از برند 4؛ رضایت 3؛ قصد خرید 3؛ تبلیغات دهان به دهان 3 و تجربه لذتبخش شامل 3 سوال بودند. جهت بررسی روایی صوریی پرسشنامه در اختیار 5 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی قرار گرفت و پس از بررسی انها پرسشنامه نهایی طراحی به صورت انلاین در بین جامعه آماری پخش شد. نتایج حاکی از این بود که آگاهی از برند50/0؛ آگاهی از مد 225/0 بر تجربه لذت بخش اثرگذار بودند. تجربه لذت بخش 465/0 بر رضایت اثر گذار بود و رضایت نیز 69/0 و 45/0 در قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان اثرگذار بود. بطور کلی اگر اگاهی از برند و مد در سطح بالایی ارزیابی شود منجر به تجربه لذت بخش و رضایت مشتریان در بین مشتریان خواهد گردید و در نتیجه تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مشتریان توسعه مییابد.
مقاله پژوهشی
مهرعلی همتی نژاد طولی؛ بهنام عاشقی؛ میرحامد کریمی زاد
چکیده
یکی از حوزههای مهمی که در علوم انسانی کاربرد بسیاری دارد و آموزش آن برای همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجباری بوده، روش تحقیق میباشد، عموما روش تحقیق به سه طریق انجام میشود: کیفی، کمی و روش آمیخته. روشی که جدیداً بیشتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته روش کیفی میباشد، از اینرو کتابهای مختلفی در این زمینه منتشر شده و در تلاش ...
بیشتر
یکی از حوزههای مهمی که در علوم انسانی کاربرد بسیاری دارد و آموزش آن برای همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجباری بوده، روش تحقیق میباشد، عموما روش تحقیق به سه طریق انجام میشود: کیفی، کمی و روش آمیخته. روشی که جدیداً بیشتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته روش کیفی میباشد، از اینرو کتابهای مختلفی در این زمینه منتشر شده و در تلاش تخصصی کردن مباحث مرتبط با روش تحقیق کیفی میباشند. هدف پژوهش حاضر نقد و بررسی کتاب پژوهش کیفی (راهنمای طراحی و کاربست) بوده و از روش نقد مؤسسه خانه کتاب و کاوشگری فلسفی انتقادی همزمان استفاده شدهاست. کتاب مورد نظر تألیف شارون بیمیریام و الیزابت تیسدل میباشد که توسط کیامنش و دانای طوس ترجمه شده که در تابستان 2018 در انتشارات سمت منتشر شدهاست. ابزار نقد، چک لیست نقد کتاب شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بوده و از تحلیل محتوای کیفی و بازخوانیهای چندباره اثر به منظور بررسی اشکالات استفاده شدهاست. براساس یافتهها نقاط قوت کتاب از نظر محتوایی شیوایی و رسا بودن کلام، توضیح کامل و از ابتدا تا انتهای مبحث، پیوستگی مطالب کتاب بوده و از نقاط ضعف کتاب مذکور میتوان به طراحی جلد ساده و اشکالات و قواعد نگارشی و همچنین عدم معرفی کامل نرمافزارهای مورد نیاز در پژوهشهای کیفی اشاره کرد. امید است نقد، بررسی و معرفی کتاب فوق باعث افزایش روند مطالعه و تحقیق در دانشجویان تحصیلات تکمیلی گردد.
مقاله پژوهشی
سید عباس وهابی؛ مجید سلیمانی؛ عادل افکار
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری دربین کارکنان رسانه های ورزشی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران انجام گرفته است. روش های پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع تحقیقاتی پیمایشی است و از نوع مدل یابی معادله ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان زن و مرد ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری دربین کارکنان رسانه های ورزشی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران انجام گرفته است. روش های پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع تحقیقاتی پیمایشی است و از نوع مدل یابی معادله ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان زن و مرد رسانه های ورزشی شهر تهران به تعداد 334 نفر که از طریق روش نمونه گیری طبقه ای و با استفاده از تخصیص متناسب (طبق فرمول کوکران) 225نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گرد آوری داده ها از چهار پرسشنامه استاندار مدیریت راهبردی منابع انسانی(2006)، پرسشنامه سرمایه فکری بونتیس(1996)، و پرسش نامه عملکرد سازمانی یانگ(2004) استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده نرم افزارهای آماری PLS , SPSS تحلیل شدند. نتایج معادله ساختاری نشان داد که هر چهار متغیر مورد نظر، مدیریت راهبردی منابع انسانی، ،سرمایه فکری، عملکرد سازمانی و چابکی سازمانی در کارکنان رسانه های ورزشی شهر تهران از وضعیت مطلوبی برخوردار است، همچنین مدیریت استراتژیک منابع انسانی تاثیر مثبت و معنی داری بر عملکرد سازمانی دارد، مدیریت استراتژیک منابع انسانی تاثیر مثبت و معنی داری بر سرمایه فکری دارد، مدیریت استراتژیک منابع انسانی تاثیر مثبت و معنی داری بر چابکی سازمانی دارد، سرمایه فکری تاثیر مثبت و معنی داری بر عملکرد سازمانی دارد، سرمایه فکری تاثیر مثبت و معنی داری بر چابکی سازمانی دارد و چابکی سازمانی تاثیر مثبت و معنی داری بر عملکرد سازمانی دارد.
مقاله پژوهشی
رضا صابونچی؛ نصرت اله عابدینی؛ حمید قاسمی
چکیده
هدف پژوهش بررسی رابطه مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی است. روش تحقیق توصیفی -همبستگی و از حیث هدف کاربردی به صورت میدانی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) تشکیل می دادند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با تکیه بر روش نمونهگیری تصادفی- ...
بیشتر
هدف پژوهش بررسی رابطه مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی است. روش تحقیق توصیفی -همبستگی و از حیث هدف کاربردی به صورت میدانی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) تشکیل می دادند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با تکیه بر روش نمونهگیری تصادفی- خوشهای، تعداد 362 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه های مهارتهای ارتباطی قاسمی (2017) و میزان مصرف رسانهای محمودیان و همکاران (2015) بود که روایی محتوایی آن ها توسط 8 نفر از اساتید متخصص حوزه مدیریت ورزشی و پایایی آن ها با آلفای کرونباخ به ترتیب به میزان 77/0 و 74/0 مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های فراوانی و درصد و در بخش آمار استنباطی از آزمون کولموروف– اسمیرنف و آزمون مدلیابی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزارهای آماریSPSS و PLS استفاده شد. نتایج تحلیل های آماری نشان داد که مصرف رسانهای با مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی ارتباط مثبت، مستقیم و معناداری دارد. توسعه هر چه بیشتر زیرساختهای رسانهای در دانشگاهها از یک طرف و آموزش نحوه استفاده از انواع رسانه ها به عنوان یک ابزار و تقویتکننده مهارتهای ارتباطی افراد فعال در حوزه ورزش باید مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران حوزه آموزش عالی قرار گیردکه نتیجه این امر استفاده مطلوب از رسانه در همه جنبههای زندگی دانشجویان علوم ورزشی خواهد بود.
مقاله پژوهشی
حسین عبدالملکی؛ علی نوروزی؛ سید بهادر زکی زاده؛ سید نعمت خلیفه
چکیده
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذت بخش و رضایت الکترونیکی در رابطه بین کیفیت خدمات الکترونیکی و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و به صورت میدانی به اجرا در آمد. جامعة آماری پژوهش شامل خریداران محصولات ورزشی از وب سایت مجید می باشند و اطلاعات آنها ...
بیشتر
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذت بخش و رضایت الکترونیکی در رابطه بین کیفیت خدمات الکترونیکی و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و به صورت میدانی به اجرا در آمد. جامعة آماری پژوهش شامل خریداران محصولات ورزشی از وب سایت مجید می باشند و اطلاعات آنها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این شرکت قرار داشت که ابزار تحقیق به صورت در دسترس بین آنها توزیع شد (N=635). همچنین، حجم نمونه تحقیق با توجه هدف و با استفاده از نرم افزار آماری PASS در سطح خطای 05/0، در بازه 198 تا 216 نفر تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیکهای آمار توصیفی و استنباطی و با بهرهگیری از نرم افزارهای Smart PLSو SPSS استفاده شد. ابزار اندازهگیری تحقیق حاضر پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات الکترونیکی پاراسورامون و همکاران (2005)، پرسشنامه رضایت الکترونیکی الیور ( 2007)، پرسشنامه قصد خرید مجدد الکترونیکی کرونین و همکاران (2000)و پرسشنامه تجربه لذت بخش الکترونیکی هسو و همکاران (2017)بود. در این تحقیق مشخص شد کیفیت خدمات الکترونیکی (01/0>P، 318/0β=)، تجربه لذت بخش الکترونیکی (01/0>P، 340/0β=) و رضایت الکترونیکی (05/0>P، 150/0β=) بر قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی نقش دارند. همچنین، ضریب بتا غیر مستقیم کیفیت خدمات الکترونیکی بر قصد خرید مجدد نشان می دهد رضایت و تجربه لذت بخش الکترونیکی نقش میانجی در رابطه بین کیفیت خدمات الکترونیکی و قصد خرید دارند.
مقاله پژوهشی
مرتضی محمدی؛ مهرداد دهقانی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی تجربه لذت بخش در رابطه بین همانندی با تیم و بازدید مجدد هواداران فوتبال از وبسایت باشگاه استقلال انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را هواداران تیم فوتبال استقلال تشکیل داده بودند که در مجموع 230 نمونه قابل قبول گرداوری شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه هم هویتی (وون و برانسکومب، 1993)، تجربه لذت بخش (اوکاس ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی تجربه لذت بخش در رابطه بین همانندی با تیم و بازدید مجدد هواداران فوتبال از وبسایت باشگاه استقلال انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را هواداران تیم فوتبال استقلال تشکیل داده بودند که در مجموع 230 نمونه قابل قبول گرداوری شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه هم هویتی (وون و برانسکومب، 1993)، تجربه لذت بخش (اوکاس و کارلسون، 2010 و هسو و همکاران، 2017) و پرسشنامه قصد بازدید مجدد (کرونین و همکاران، 2000) استفاده شد. روایی صوری پرسشنامه توسط 5 تن از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی بررسی و سپس در جامعه مورد مطالعه به صورت انلاین پخش گردید. جهت سنجش فرشیات از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد، پایایی، روایی همگرایی و روایی واگرا حاکی از مطلوب بودن مدل بیرونی پژوهش داشت، همچنین شاخص تناسب مدل برابر 09/0 نیکویی برازش را تایید کرد. یافتههای پژوهش نشان داد که همانندسازی با تیم بر تجربه لذتبخش (49/0) و قصد بازدید مجدد (26/0) اثرگذار است همچنین تجربه لذت بخش بر قصد بازدید مجدد (57/0) اثرگذار بود. بهطور کلی افزایش سطح همهویتی هواداران با تیم-های محبوبشان به ارتباطات نزدیک عاطفی هواداران با وبسایت تیمها منجر میشود و هنگامی که این ارتباطات با تجربه لذت بخش در سایت مورد نظر همراه باشد باعث تمایل بیشتر بازدیدکنندگان از سایت های باشگاه های فوتبال خواهد شد.
مقاله پژوهشی
مینا شکوریان؛ رضا نیکبخش؛ طیبه زرگر
چکیده
تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخهسواری و دوومیدانی فعال بودند، تشکیل دادند که تعداد مشخص و آماری، با استفاده از نرمافزار ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخهسواری و دوومیدانی فعال بودند، تشکیل دادند که تعداد مشخص و آماری، با استفاده از نرمافزار جی پاور 402 نفر و با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محقق ساخته بود. بهمنظور بررسی دادههای تحقیق حاضر از روش آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. در قسمت آمار توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد. همچنین در قسمت آمار استنباطی از آزمون رگرسیون لوجستیک استفاده شد. کلیه روند تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق حاضر با استفاده از نرمافزار SPSS انجام گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که بهصورت کلی تصویر ذهنی، اعتبار، زیرساختهای لازم، ارزشمندی، استفاده و اعتبار بهعنوان 6 عامل مهم در پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفهای مشخص میباشد. مطابق با نتایج مشخص گردید که اعتبار و هزینه بیشترین تاثیر را در پذیرش و عدم پذیرش از سوی ورزشکاران دارا بودند. با توجه به نتایج میتوان مشخص نمود که عامل اعتبار بیشترین نقش را در پیشبینی میزان پذیرش و یا عدم پذیرش دارا میباشد.