با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد تهرن جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

2 دانشیار مدیریت ورزشی، واحد تهرن جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

3 استادیار مدیریت ورزشی، واحد تهرن جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

چکیده

تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر پدیده پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه‌ای با استفاده از مدل باینری لوجیت انجام گرفت. روش تحقیق حاضر کاربردی بود. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام کاربران اپلیکیشن استراوا در ایران که در دو رشتۀ دوچرخه‌سواری و دوومیدانی فعال بودند، تشکیل دادند که تعداد مشخص و آماری، با استفاده از نرم‌افزار جی پاور 402 نفر و با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محقق ساخته بود. به‌منظور بررسی داده‌های تحقیق حاضر از روش آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. در قسمت آمار توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد. همچنین در قسمت آمار استنباطی از آزمون رگرسیون لوجستیک استفاده شد. کلیه روند تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق حاضر با استفاده از نرم‌افزار SPSS انجام گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که به‌صورت کلی تصویر ذهنی، اعتبار، زیرساخت‌های لازم، ارزشمندی، استفاده و اعتبار به‌عنوان 6 عامل مهم در پذیرش و عدم پذیرش اپلیکیشن های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه‌ای مشخص می‌باشد. مطابق با نتایج مشخص گردید که اعتبار و هزینه بیشترین تاثیر را در پذیرش و عدم پذیرش از سوی ورزشکاران دارا بودند. با توجه به نتایج می‌توان مشخص نمود که عامل اعتبار بیشترین نقش را در پیش‌بینی میزان پذیرش و یا عدم پذیرش دارا می‌باشد.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

An Analysis of the Acceptance and Non-Acceptance of Sports Applications by Professional Athletes Using the Logit Binary Model

نویسندگان [English]

  • Mina Shakorian 1
  • Reza Nilbaksh 2
  • Taybeh Zargar 3

1 PhD student in Sports Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

2 Associate Professor of Sports Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

3 Assistant Professor of Sports Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

چکیده [English]

The present research was conducted with the aim of analyzing the phenomenon of acceptance and non-acceptance of sports applications by professional athletes using the binary logit model. The current research method was practical. The statistical community of this research was made up of all the users of the Strava application in Iran who were active in both cycling and athletics. became. The tool for collecting information in this research was a researcher-made questionnaire. Descriptive and inferential statistical methods were used to analyze the data of this research. Mean and standard deviation were used in descriptive statistics. Also, logistic regression test was used in the inferential statistics section. All data analysis process of this research was done using SPSS software. The results of this research showed that, in general, mental image, credit, necessary infrastructure, value, use and credibility are 6 important factors in the acceptance and non-acceptance of sports applications by professional athletes. According to the results, it was found that credit and cost had the greatest impact on acceptance and non-acceptance by athletes. According to the results, it can be determined that the credit factor plays the most important role in predicting the acceptance rate or non-acceptance rate.

کلیدواژه‌ها [English]

  • app
  • sports
  • services
  • athletes