با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی: با تاکید بر نقش فضای مجازی

مهدی رسولی؛ رسول آزادی

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61215.1574

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی، با تاکید بر نقش فضای مجازی انجام گرفته است. این پژوهش دارای رویکرد کیفی می‌باشد و از روش نظریه داده بنیاد اشتراس و کوربین استفاده شده است. روش جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه‌های عمیق با 11 نفر از اساتید و صاحبان استارت‌‌آپ‌های ورزشی پس از رسیدن به حد اشباع نظری بود. روایی ابزار ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل شبکه اجتماعی ذی‌نفعان رویدادهای بزرگ ورزشی: مطالعه‌ای بر المپیک ریو 2016 و توکیو 2020

مهدی لطیفی فرد؛ مرجان صفاری؛ رسول نوروزی سید حسینی؛ محمد بحرانی

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، صفحه 17-28

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62274.1588

چکیده
  با ورود رسانه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی آنلاین نیز به عنوان یکی از جدیدترین مباحث مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است. شبکه‌های اجتماعی در ترویج و گردش اطلاعات رویدادهای بزرگ ورزشی نقش مهمی بازی می‌کنند. با توجه به این مسئله، هدف تحقیق حاضر بررسی و مقایسه نحوه ترویج بازی‌های المپیک ریو 2016 و توکیو 2020 در رسانه‌های اجتماعی است. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
انگیزاننده‌ها و پیامدهای شرط‌بندی در فوتبال؛ رویکرد ساختاری

طاهره محسنی سرشت؛ حسین عیدی

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، صفحه 29-39

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56996.1495

چکیده
  این پژوهش با هدف انگیزاننده‌ها و پیامدهای شرط‌بندی در فوتبال؛ رویکرد معادلات ساختاریانجام شد. در مرحله اول، از روش کیفی و برای آزمون الگو از روش کمی مبتنی بر الگوی معادلات ساختاری استفاده گردید. جامعه این پژوهش در بخش کیفی، خبرگان و اساتید مدیریت ورزشی بودند که با استفاده از روش‌های نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی و شاخص اشباع نظری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحولی بر راهبردهای مرتبط با درآمدزایی باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس

محمد زارع آبندانسری؛ نسرین عزیزیان کهن؛ فاطمه رضاپور

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، صفحه 40-55

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58660.1524

چکیده
  هدف پژوهش حاضر؛ ارائه راهبردهای کاربردی جدید به منظور سودآوری باشگاه‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با بکارگیری از ظرفیت‌های درآمدهای رسانه‌ای و تبلیغاتی، درآمدهای تجاری و درآمدهای مدیریتی بود. روش پژوهش به صورت کیفی و بر اساس نظریه داده بنیاد می‌باشد. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در گروه مدیریت ورزشی و مدیریت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای پرمخاطب‌ترین کانال‌های ورزشی ایرانی شبکه اجتماعی تلگرام

علی اصغر دورودیان؛ حمید قاسمی؛ سنا حیدریان

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، صفحه 56-64

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.54160.1436

چکیده
  هدف کلی تحقیق، تحلیل محتوای پرمخاطب‌ترین کانال‌های ورزشی ایرانی شبکه اجتماعی تلگرام بود.این پژوهشاز نظر استراتژی توصیفی، از نظر مسیر اجرا تحلیل محتوا واز منظر جمع آوری داده به شکل کتابخانه‌ای انجام شد.جامعه آماری سه کانال پرطرفدار ورزشی با معیار عضویت بیش از ۸۰ هزار دنبال کننده بود. کانال‌‌های سایت ورزش۳ با حدود ۷۳۰ هزار عضو، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل مدیریت ارتباط با مشتری در فروشگاه‌های ورزشی با رویکرد ISM

بهاره جامعیان؛ سید احسان امیر حسینی؛ احمد ترکفر

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، صفحه 65-79

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.59986.1554

چکیده
  هدف از این تحقیق، طراحی مدل مدیریت ارتباط با مشتری در فروشگاه‌های ورزشی با رویکرد ISM بود. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی است و گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و به شیوه آمیخته کیفی و کمی انجام شد. جامعه آماری در بخش کمی، شامل کلیه مدیران فروشگاه‌های بزرگ ورزشی بود که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای با حجم متناسب و فرمول حجم نمونه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارتباط بین شایستگی‌های شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانه‌های ورزشی استان گیلان

سردار محمدی؛ سیاوش خداپرست؛ وحید بخشعلی پور

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، صفحه 80-90

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58244.1520

چکیده
  این پژوهش با هدف ارتباط بین شایستگی‌های شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانه‌های ورزشی استان گیلان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی می‌باشد. جامعه آماری 150 نفر از کلیه کارکنان رسانه‌های ورزشی استان گیلان بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 110 نفر به‌عنوان نمونه نهایی تحقیق قرار گرفتند و داده‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل تاثیر علی سبک رهبری، استقلال شغلی و پیچیدگی وظایف کارکنان بر رفتار خلاقانه در کارکنان رسانه‌های ورزشی استان کرمانشاه

علی زارعی بیدسرخی

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، صفحه 91-103

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58358.1522

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مدل علی سبک رهبری، استقلال شغلی و پیچیدگی وظایف کارکنان بر رفتارهای خلاقانۀ در کارکنان رسانه‌های ورزشی انجام‌شده است. بدین منظور از پرسش‌نامه‌های استاندارد سبک رهبری تحول‌گرا کزس و پوسنر (2003)، استقلال شغلی لانگفرد (2005)، پیچیدگی وظایف ماینارد و هکل (2009)، استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را کارمندان رسانه‌های ...  بیشتر