با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
شناسایی عوامل انگیزاننده رسانه‌های نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش

محسن طیبی؛ مجید کرامتی مقدم؛ میر حسن سید عامری

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.60899.1567

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل انگیزاننده رسانه‌های نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش بود. ﺟﺎﻣﻌﺔ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ شامل ﻛﻠﻴﺔ خبرنگاران و نویسندگان ورزشی بود که در عرصه ورزش فعالیت داشتند که بر اساس فرمول کوکران، تعداد 277 نفر به‌عنوان نمونه تحقیق به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری تحقیق شامل پرسشنامه‌ ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسائی و اولویت‌بندی ابعاد تبلیغات شفاهی الکترونیکی در ارتباطات بین فردی مشتریان کالاهای ورزشی در شبکه‌های اجتماعی

محمدرضا عباس زاده؛ حسین وظیفه دوست؛ محمد علی نسیمی؛ حسین دیده خانی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، صفحه 17-32

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.59867.1549

چکیده
  ظهور رسانه‌های اجتماعی، باعث پیشرفت و توسعه ارتباطات شفاهی شد و پدیدۀ جدیدی به نام تبلیغات شفاهی الکترونیکی پدیدار گردید. این پژوهش که نوعی پژوهش توسعه‌ای با روش آمیخته است، با هدف شناسائی و اولویت بندی ابعاد تبلیغات شفاهی الکترونیکی در روابط بین فردی مشتریان کالاهای ورزشی در شبکه‌های اجتماعی انجام شد. لذا برای شناسائی ابعاد تبلیغات ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مطالعه تطبیقی حق بر رقابت منصفانه در انحصار پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی بر اساس رویکرد اتحادیه اروپا

مهدی یوسفی صادقلو

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، صفحه 33-47

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58846.1530

چکیده
  هدف از نگارش این مقاله، تطبیق استانداردهای رایج در اتحادیه اروپا و ایران با محور لزوم رعایت حقوق ناشی از تولید محتوای رویدادهای ورزشی- به عنوان حق مالکیت معنوی - است که توسط رسانه‌ها به تصویر کشیده می‌شود تا از این طریق، دلایل حمایت‌ اتحادیه اروپا از این حق، تبیین و فاصله نظام حقوق رسانه‌ای ایران از این استانداردها مشخص گردد. روش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی الگوی مدیریت بحران پاندمی کرونا ویروس در صنعت ورزش با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین

محبوبه خوشدل احمدی؛ سعید قربانی؛ محمد علی نودهی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، صفحه 48-61

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.59064.1536

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی مدیریت بحران پاندمی کرونا ویروس در صنعت ورزش با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین می‌باشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه آماری پژوهش، اساتید برجسته حوزة مدیریت‌ورزشی متخصص در حوزة صنعت ورزش، برخی مدیران ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید مشتریان کالاهای ورزشی از طریق ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: برند مجید)

بهمن طیبی؛ وحید ساعت چیان؛ امین دهقان قهفرخی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، صفحه 62-71

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.59833.1548

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر بررسی مدل ارتباطی فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید مشتریان کالاهای ورزشی از طریق ارزش ویژه برند می‌باشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری شامل مشتریان محصولات و کالاهای ورزشی برند ایرانی مجید ( ) بود که در یکی از رسانه‌های اجتماعی این برند (تلگرام و اینستاگرام) ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارتباط فناوری اطلاعات بر تسهیم دانش: با نقش میانجی رضایت از ارتباطات

مریم فلاح کاظمی؛ ناهید اتقیا

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، صفحه 72-84

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.59860.1551

چکیده
  در سازمان‌های امروزی تسهیم دانش به اندازه‌ای اهمیت دارد که خود دانش به تنهایی قدرت محسوب نمی‌شود و آنچه  که به سازمان قدرت میدهد، دانشی است که کارکنان به اشتراک می‌گذارند. از این رو هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر فناوری اطلاعات بر تسهیم دانش با میانجی رضایت از ارتباط در ادارات ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران بود. روش پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی و اولویت‌بندی فرصت‌های کارآفرینانه ورزشی با رویکرد رسانه‌ ورزشی

تقی عاشوری؛ مرتضی دوستی؛ محمد حسین رضوی؛ ابوالحسن حسینی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، صفحه 85-102

چکیده
  ﻫﺪف پژوهش ﺣﺎﺿﺮ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اولویت‌بندی فرصت‌های کارآفرینی ورزشی در حوزۀ رسانه‌ها اﺳﺖ. روش پژوهش از نظر راهبرد، آﻣﯿﺨﺘﻪ (کیفی و کمّی)، با طرح اکتشافی-متوالی و هدف کاربردی-توسعه‌ای است. جامعه‌ی آماری در بخش کیفی: با نمونه‌گیری هدفمند به روش نظری، 17 تن از اساتید و پژوهشگران مدیریت ورزشی در حوزۀ رسانه‌ها و بخش کمّی: با نمونه‌گیری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رسانه‌ها و توسعه برند شخصی: پژوهشی در مورد ورزشکاران حرفه‌ای

حامد جعفری؛ جعفر برقی مقدم؛ مهدی بشیری؛ محمدرحیم نجف زاده

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، صفحه 103-120

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64222.1628

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تبیین کارکرد رسانه‌ها در توسعه برند شخصی ورزشکاران حرفه‌ای بود. این پژوهش از نوع آمیخته متوالی اکتشافی بود که در دو مرحلة کیفی و کمی انجام گرفت. در بخش کیفی برای انجام مصاحبه‌های عمیق، از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد. 24 مصاحبه‌ی نیمه‌‌ساختاریافته عمیق با متخصصان حوزه رسانه و بازاریابی ورزشی، ورزشکاران حرفه‌ای ...  بیشتر