با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
تحلیل گفتمان ورزش زنان در ایران

محمدصادق افروزه؛ زهرا نیکنام شیری؛ آمنه مهری

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، صفحه 19-1

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.57816.1510

چکیده
  توسعه ورزش زنان گامی به سوی توسعه ملی است. علاوه بر این به علت تاثیر ورزش زنان بر زندگی خانواده و اجتماع بیشتر مورد توجه دولت و مردم قرار گرفته است. هدف از این پژوهش بررسی گفتمان اصلی مدیران ورزشی در حوزه ورزش زنان بود. تحقیق از نوع توصیفی بود که با تحلیل کیفی و با رویکرد تحلیل گفتمان از سخنرانی و مصاحبه‌های 34 نفر از مدیران ارشد در حوزه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اعتباریابی ابزار شاخص‌های اخلاق رسانه-ای در برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

فهیمه مومنی فر؛ امین راجی؛ جلال یاراحمدی

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، صفحه 30-20

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55716.1472

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر اعتباریابی ابزار شاخص‌های اخلاق رسانه‌ای در برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. جامعه آماری این تحقیق(350 نفر)، نخبگان مدیریت ورزشی شامل اعضای هیأت علمی رشته تربیت‌بدنی گرایش مدیریت ورزشی دانشگاه‌های وزارت علوم، بود و نمونه‌گیری به صورت تصادفی و تعداد نمونه(180 نفر) بر اساس جدول مورگان تعیین ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر اخبار نامطلوب در منفوریت برند محصولات ورزشی

محمد سلطان حسینی؛ لیلی خاوری خراسانی؛ مجتبی قاسمی سیانی

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، صفحه 47-31

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55820.1473

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر انواع اخبار نامطلوب (اخبار نامطلوب مرتبط با ارزش‌ها و اخبار نامطلوب مرتبط با عملکرد) در منفوریت برند محصولات ورزشی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و جامعه‌ی آماری پژوهش، کلیۀ استفاده‌کنندگان از محصولات ورزشی در دانشگاه کردستان بودند که نمونه‌ی آماری 550 نفر انتخاب شد. به منظور مقایسۀ 2 نوع اخبار نامطلوب، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل گفتمان سواد رسانه‌ای مربیان و بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران در دوران پاندمی کرونا براساس مدل ای سی

محمد حیدری؛ مجید جاوید؛ مجید نامور؛ علی صابری

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، صفحه 48-63

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55524.1467

چکیده
  تحقیق حاضر به دنبال ارائه یک تحلیل کامل از گفتمان‌های مربیان و فوتبالیست‌های لیگ برتر ایران در دوران کرونا بود. روش تحقیق حاضر از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل گفتمان تیترهای روزنامه‌های ورزشی انجام پذیرفت. چهار روزنامه معتبر ورزشی داخلی با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند به عنوان نمونه آماری تعیین گردیدند. روایی و پایایی تحلیل کیفی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌عنوان ابزار مدیریت برند شخصی ورزشکاران حرفه‌ای

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ وحید دلشب

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، صفحه 64-81

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55313.1460

چکیده
  اینستاگرام به‌طور فزاینده‌ای به ابزاری جهت به اشتراک گذاشتن محتوای بصری برای ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل شده است. به‌همین جهت هدف از پژوهش حاضر استفاده از اینستاگرام به‌عنوان ابزار مدیریت برند شخصی ورزشکاران حرفه‌ای بود. روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوای کمی بود. 472 پست در اینستاگرام از دو فوتبالیست حرفه‌ای (کریستیانو رونالدو و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اولویت‌بندی شاخص‌ها و ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی در صنعت پوشاک و تجهیزات ورزشی ایران بر اساس مدل سلسله مراتب اثر

محمود میرکی؛ مظفر یکتایار؛ نرگس اسماعیلی

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، صفحه 82-95

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.57542.1505

چکیده
  در این پژوهش شاخص‌ها و ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی در صنعت پوشاک و تجهیزات ورزشی با استفاده از مدل سلسله مراتب اثر  مورد بررسی قرار می‌گیرد. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی و‌ برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط متخصصین تأیید گردید و باتوجه به نرخ ناسازگاری پرسشنامه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوا و روند مقالات چاپ شده حوزه رسانه در ورزش در نشریات علمی پژوهشی داخلی

پریسا جافری؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، صفحه 96-108

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.53600.1431

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کمی و روند مقالات چاپ شده حوزه رسانه در ورزش در نشریات علمی ایران بود. بدین منظور، تمامی مقالات چاپ شده در نشریات علمی مدیریت ورزشی و پایگاه اطلاعات علمی (جهاد دانشگاهی ایران) مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 51 مقاله در زمینه رسانه ­های ورزشی به چاپ رسیده بود. ابزار مورد استفاده چک لیست کدکذاری شده از محتوای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل علی روابط سبک‌های رهبری و مدیریت دانش کارکنان با نقش میانجی پذیرش فناوری اطلاعات

ابراهیم نیک پی مطلق بناب؛ حسین سپاسی؛ پریوش نوربخش؛ مهوش نوربخش

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، صفحه 109-121

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.54762.1449

چکیده
  امروزه فناوری اطلاعات به عنوان محور تشکیل جوامع اطلاعاتی مورد توجه اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است. مدیریت دانش و نقش رهبری به فرایند مبادله اطلاعات سرعت می بخشد. هدف تحقیق بررسی نقش میانجی فناوری اطلاعات در رابطه بین سبک های رهبری با مدیریت دانش کارکنان با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و به ...  بیشتر