با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تامین خدمات ورزش همگانی ایران

محمدرسول خدادادی؛ یعقوب بدری آذرین؛ مهدی جهانگیری؛ مریم فریدفتحی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63888.1619

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تامین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظام‌مند نظریه داده بنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شده است. نمونه‌گیری به صورت نظری و گلوله‌برفی بوده و با مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
سواد ارتباطی: تحلیل سوادهای تخصصی در ارتباطات ورزشکاران حرفه‌ای

حدیثه بهرامی؛ جواد شهولی کوه شوری؛ اکرم قبادی یگانه

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63925.1620

چکیده
  سوادهای تخصصی در ارتباطات که فراتر از خواندن، نوشتن و گفتگوی ساده می‌باشند، در برقراری ارتباط انسان‌ها با خود، دیگران و حتی دیگر موجودات، نقش پررنگی دارند؛ کیفیت یک ارتباط خوب به معنای موفقیت بیشتر در زندگی شخصی و حرفه‌ای است. با استناد به این مقدمۀ کوتاه، این پرسش مطرح می‌گردد که آیا سواد ارتباطی یک مهارت بسیار مهم در نزد ورزشکاران ...  بیشتر

مقاله پژوهشی روابط بین الملل در ورزش
نقش روابط دیپلماتیک در ورود و ترویج رشته های ورزشی خارجی در ایران

سارا کشکر؛ غزل پناهبر

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68691.1781

چکیده
  ورزش همواره در روابط دیپلماتیک به عنوان قدرت نرم برای تحقق اهداف بین المللی کشورها مورد توجه بوده است. بررسی تاریخ ظهور رشته‌های ورزشی خارجی در ایران بازگو کننده حقایق زیادی در مورد نحوه ورود و دلایل ظهور آنها در ایران است. این تحقیق کیفی با نگرشی تاریخی است که با استفاده از روش اسنادی و مصاحبه اسمی انجام شد. جامعه تحقیق در بخش مطالعه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رسانه های ورزشی
مدل‌سازی تاثیر مصرف رسانه‌ای بر رفتار حامی محیط‌زیست با نقش میانجی آگاهی زیست‌محیطی دانشجویان علوم ورزشی

مرضیه خلیفه سلطانی؛ سعید جعفری؛ بهاره رحمانیان کوشککی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68866.1785

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مصرف رسانه‌ای بر رفتار حامی محیط‌زیست با نقش میانجی آگاهی زیست‌محیطی دانشجویان علوم ورزشی استان سیستان و بلوچستان بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی بود و جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی استان سیستان و بلوچستان بودند که تعداد 271 نفر به عنوان نمونه آماری از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای پژوهش‌های خصوصی‌سازی در ورزش ایران با تاکید بر رسانه‌های نوشتاری

مجید رجبی؛ ابوالفضل فراهانی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62321.1590

چکیده
  هدف از این تحقیق، تحلیل محتوای پژوهش‌های خصوصی‌سازی در ورزش ایران بود. روش تحقیق از نوع کمی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد توصیفی تحلیلی برای توصیف و ارزیابی محتوای پژوهش‌ها و تعیین سهم موضوعی جامعه آماری می‌باشد. جامعه آماری شامل تمام پژوهش‌های خصوصی‌سازی در ورزش ایران تا پایان تابستان 1400 می‌باشد. نمونه آماری نیز برابر با جامعه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اعتباریابی عوامل شناسایی شده موثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران

زهرا عبدالوهابی؛ مهدی کهندل؛ عباس خدایاری؛ علی زارعی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63055.1602

چکیده
  تجارت الکترونیک یکی از این فناوری‌ها است که در پشت نام به ظاهر ساده‌اش، مفهومی فراتر از آنچه در اذهان ماست پنهان شده است. هدف از پژوهش حاضر اعتباریابی عوامل شناسایی شده موثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران بود. روش تحقیق حاضر با توجه به هدف تحقیق آمیخته یا به عبارتی ترکیبی است. در این تحقیق ابتدا روش کیفی و سپس روش کمی می باشد. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نقش میانجی نگرش به تبلیغات و برند در رابطه ی بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیت های واقعی در جذب و قصد خرید مصرف کنند گان کالاهای ورزشی

علی عسگر؛ سیروس احمدی؛ آزاده سید عالی نژاد

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64092.1621

چکیده
  امروزه شناخت عواملی که بر رفتارخرید مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد در کانون توجه شرکت‌ها قرار گرفته است. یکی از مهمترین اقدامات پیش‌روی مدیران سازمان‌ها در این زمینه، توجه ویژه به موضوع نگرش می‌باشد. هدف پژوهش حاضر مطالعه‌ی تأثیر نگرش به تبلیغات و برند در رابطه‌ی بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیّت‌های واقعی در جذب و قصدخرید مصرف‌کنند‌گان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوایی نشریّات علمی تربیت‌بدنی ایران در حوزه سالمندان

مجتبی ملک؛ سعید تابش

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64108.1622

چکیده
  تحقیقات بسیار کمی در خصوص تحلیل محتوایی پژوهش‌های مرتبط با سالمندان انجام شده است. به منظور ارایه تصویری کلان از روند تحقیقات و فراهم نمودن بینشی ساختارمند از جایگاه این موضوع، پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوایی نشریّات علمی تربیت‌بدنی ایران در حوزه سالمندان انجام گرفته است. این پژوهش از نوع کمّی و با هدف کاربردی و مبتنی بر تحلیل محتوا ...  بیشتر