با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مدلسازی عوامل موثر بر جریان‌سازی رسانه‌ای در ورزش با رویکرد نظریه داده بنیاد

گلناز رضایی؛ اسفندیار خسروی زاده؛ مجید majid

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 اردیبهشت 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.57285.1498

چکیده
  هدف از این پژوهش مدلسازی عوامل موثر بر جریان‌سازی رسانه‌ای در ورزش با رویکرد نظریه داده بنیادبود. روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری شامل متخصصین رسانه دارای سابقه تدریس دانشگاهی یا فعالان حوزه ورزش و رسانه، متخصصین ترویج ورزش در رسانه و آشنا با آن، صاحب نظران و صاحب منصبان ورزش، برنامه سازان ورزشی، سیاست گذاران ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی فرصت‌های کارآفرینانه ورزشی با رویکرد رسانه‌ ورزشی

تقی عاشوری؛ مرتضی دوستی؛ محمد حسین رضوی؛ ابوالحسن حسینی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 85-102

چکیده
  ﻫﺪف پژوهش ﺣﺎﺿﺮ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اولویت‌بندی فرصت‌های کارآفرینی ورزشی در حوزۀ رسانه‌ها اﺳﺖ. روش پژوهش از نظر راهبرد، آﻣﯿﺨﺘﻪ (کیفی و کمّی)، با طرح اکتشافی-متوالی و هدف کاربردی-توسعه‌ای است. جامعه‌ی آماری در بخش کیفی: با نمونه‌گیری هدفمند به روش نظری، 17 تن از اساتید و پژوهشگران مدیریت ورزشی در حوزۀ رسانه‌ها و بخش کمّی: با نمونه‌گیری ...  بیشتر

نقش میانجی معنویت سازمانی در رابطه‌ی بین رهبری معنوی و رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان رسانه های ورزشی در شهرستان زاهدان

عبدالباسط مرادزاده؛ محب الدین ریگی؛ عبدالعلی کشته گر

دوره 8، شماره 2 ، بهمن 1399، ، صفحه 79-94

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.44847.1312

چکیده
  خلق محیطی که از شاخصه‌های معنوی برخوردار بوده و منجر به رفتارهایی فراتر از وظیفه کارکنان شود، یکی از این الزاماتی است که می تواند ضریب موفقیت سازمان‌ها را ارتقاء دهد. پژوهش حاضر با هدف تبیین الگوی روابط ساختاری بین رهبری معنوی و رفتار شهروندی سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی معنویت سازمانی انجام شد. روش تحقیق از حیث هدف، توسعه‌ای-کاربردی ...  بیشتر

بررسی و رتبه‌بندی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی شهر تبریز

رضا شهبازی؛ مجید جلالی فراهانی؛ محمد خبیری

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1398، ، صفحه 77-84

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.45334.1316

چکیده
  با توجه به اهمیت رسانه‌ها در رشد و توسعه صنعت گردشگری ورزشی، تحقیق حاضر با هدف بررسی و رتبه‌بندی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی شهر تبریز انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و متخصصان ورزش، گردشگری و میراث فرهنگی و رسانه‌های ورزشی در شهر تبریز بودند (300=N) و نمونه‌گیری به صورت کل شمار بود که 230 پرسش‌نامه مورد ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ورزش همگانی (از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران)

رضا شهبازی؛ جواد مصطفایی کیوی؛ روح الله دایی؛ نصرالله سجادی

دوره 6، شماره 1 ، آبان 1397، ، صفحه 34-42

https://doi.org/10.30473/jsm.2018.5116

چکیده
  با توجه به اهمیت ورزش همگانی بر ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد و افزایش امید به زندگی مردم از طریق سلامتی افراد جامعه، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ورزش همگانی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران انجام‌ شده است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه تهران تشکیل می‌دهند. نمونه آماری با استفاده از جدول ...  بیشتر

بررسی و نقدکتاب خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ورزشی

لیلا ایزدپرست

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 69-77

چکیده
  مقاله حاضر به معرفی، بررسی و نقد کتاب "خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ورزشی" تالیف حمید ­قاسمی، معصومه حسینی، محمدعلی قره و عبد المهدی نصیرزاده است. این اثر توسط انتشارات دانشگاه پیام نور چاپ و منتشرشده است. روش تحقیق از نوع مطالعات نقد کیفی کتاب موردبررسی و به‌صورت مطالعه موردی بود. نتایج نشان داد که کتاب اثری ارزشمند در حوزه­ ی تربیت‌بدنی ...  بیشتر

تحلیل محتوای اخبار ورزشی (مطالعه موردی: شبکه سوم سیما(

مینا امامی؛ مینا ملائی

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 20-28

چکیده
  رسانه­های گروهی در شکل­دهی باورها و نگرش جامعه و ساخت بستری مناسب در عرصه ورزش نقش انکار ناپذیری دارند. از میان برنا­مه­های ورزشی صدا و سیما، بخش اخبار ورزشی به علت پخش بی­واسطه و مستقیم رویدادها و خبرهای مربوط به حوزه­های مختلف ورزش، ضریب تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان این رسانه و به ­ویژه علاقه­مندان ورزش و جوانان دارد. ...  بیشتر