با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
نقدی بر کتاب مبانی مدیریت ورزشی

مهرعلی همتی نژاد طولی؛ بهنام عاشقی

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، ، صفحه 13-20

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53565.1428

چکیده
  کاربرد مدیریت ورزشی در حوزه های مختلف ورزش در حال افزایش است. افزون براین، سازمانهای غیرانتفاعی در زمینۀ ورزش به دنبال به کارگیری افراد متخصص در حوزۀ مدیریت ورزشی هستند؛ ازاینرو، هر کتابی بخواهد تلاش خودرا به تخصصی کردن مدیریت ورزشی معطوف کند، درخور نقد و بررسی است. پژوهش حاضر با هدف نقد کتاب مبانی مدیریت ورزشی انجام شد که از روش ...  بیشتر

جایگاه آی تی در توسعه فرصت‌های کارآفرینی در ورزش

محبوبه جعفرزاده زرندی؛ محمد ابراهیم رزاقی؛ اعظم میرزااکبری

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، ، صفحه 15-28

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.44238.1304

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی جایگاه آی تی در توسعۀ فرصت­های کارآفرینی در ورزش اجرا گردید. روش اجرای این تحقیق پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران شرکت­های تولید‌کننده محصولات ورزشی در ایران (460=N) بود که از بین آن‌ها به صورت تصادفی، تعداد 169 شرکت به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع­ آوری داده­ ها از پرسش‌نامه ...  بیشتر

بررسی تاثیر به کارگیری شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات با مولفه‌های مهارت‌های ارتباطی (مطالعه موردی در دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور استان گیلان)

وحید بخشعلی‌پور؛ سیاوش خداپرست سرشکه؛ مرتضی رضایی صوفی

دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 73-80

چکیده
    استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند، منجر به توسعه مهارت‌های مورد نیاز در دانشجویان شود و تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر به کارگیری شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات با مولفه‌های مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان گیلان انجام شد. تحقیق از نوع کاربردی و بر حسب اهداف تحقیق، از نوع توصیفی-پیمایشی ...  بیشتر

نقش فناوری اطلاعات در توسعه اهداف درس تربیت بدنی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

لقمان کشاورز؛ حمید قاسمی؛ رضا حاجی ابراهیمی

دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 22-31

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات در توسعه اهداف درس تربیت بدنی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه بود. جامعه آماری تحقیق همه دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهر لاهرود بود. برای نمونه آماری دانش آموزان 2 مدرسه به‌صورت تصادفی- خوشه ای انتخاب شدند و پس از همسان سازی آنها بر مبنای قد، وزن، سن و نمره تربیت بدنی نیمسال قبل از دوره آموزشی، ...  بیشتر

تحلیل محتوای کتب مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در تربیت بدنی و علوم ورزشی تاپایان سال 1393

سروش فرهادی فر؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 10-18

چکیده
  هدف کلی پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری های اطلاعاتی وارتباطی درتربیت بدنی وعلوم ورزشی بود. روش پژوهش از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) از نظر مسیر اجرا شامل تحلیل محتوا و مصاحبه می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و توسعه ای می باشد. در بخش تحلیل محتوا با توجه به محدودیت جامعه (کتابهای کاربرد نرم افزارهای ...  بیشتر

مقایسه وضعیت به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)در بین دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

ندا بزرگ زاده؛ سارا کشکر؛ حسین سپاسی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 18-26

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش مقایسه وضعیت به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بود.روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد کرج بود که در مجموع تعداد 14062 نفر (1250 نفرتربیت بدنی، 12812 نفرغیرتربیت بدنی) بودند ...  بیشتر

ارزیابی کتاب معلم تربیت بدنی (راهنمای تدریس)دوره ابتدایی ازدیدگاه معلمان مدارس ابتدایی شهریزد

سارا کشکر؛ محمد دادرس؛ راحله قیصری

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 63-70

چکیده
  هدف تحقیق حاضر ارزیابی کتاب کار تربیت بدنی (راهنمای تدریس) دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی بود. روش تحقیق از نوع تحقیقات ترکیبی  بود. جامعه آماری تحقیق معلمان درس تربیت بدنی دوره ایتدایی شهر یزد به تعداد 52 نفر در  بودند که همگی آن ها به شکل کل شمار مورد توجه تحقیق قرار گرفتند و نمونه گیری نشدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ...  بیشتر