با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
مقایسه وب سایت های منتخب ایرانی و خارجی پوشاک ورزشی براساس شاخص وب سنجی

طیبه یانپی؛ فرزام فرزان؛ مرتضی دوستی

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، صفحه 15-26

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.51042.1384

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه وب سایت‌های ایرانی و خارجی پوشاک و لباس ورزشی براساس شاخص وب سنجی بود. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی، از لحاظ هدف، کاربردی، جامعه آماری پژوهش، شامل وب سایت-های معتبر ایرانی و خارجی پوشاک ورزشی است که از بین وب سایت‌های مختلف دوزاده سایت که شش سایت ایرانی شامل (مروژ، پیشکوه، جام جم، بدوفو، ال اسپرت و هدف اسپرت) ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مفهوم‌سازی ارزش رسانه‌ای بازیکنان فوتبال به عنوان پایه‌ای برای توسعه مدل‌های درآمدزایی باشگاه‌های فوتبال ایران

مرجان بصیرت؛ داتیس خواجه ئیان؛ طاهر روشندل اربطانی

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، صفحه 27-42

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46106.1323

چکیده
  در حالیکه درآمدهای سرشار فوتبال در کشورهای پیشرو اروپایی این ورزش را به یک صنعت پردرآمد تبدیل کرده است، باشگاه‌های فوتبال ایرانی همواره با مشکلات مالی روبه‌رو بوده‌اند. پژوهش‌های پیشین که روش‌های درآمدزایی در فوتبال اروپا را با لیگ برتر فوتبال ایران مقایسه کرده‌اند، نشان داده‌اند که باشگاه‌های ایرانی نتوانسته‌اند از روش‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل درگیر شدن در ورزش، تعهد روان شناختی و وفاداری تماشاگران تیم فوتبال پرسپولیس

مجتبی قاسمی سیانی؛ لیلی خاوری خراسانی

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، صفحه 43-54

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49018.1352

چکیده
   رابطه بین درگیری ورزشی هواداران، تعهد روان شناختی، وفاداری نگرشی و رفتاری موضوعی مهم در ادبیات بازاریابی ورزشی است. به همین جهت هدف از پژوهش حاضر، تأثیر ابعاد درگیری ورزشی بر تعهد روانشناختی، وفاداری نگرشی و رفتاری در بین تماشاگران فوتبال (نمونه مورد مطالعه: تیم فوتبال پرسپولیس) است. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بود. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تدوین چارچوب بومی برون سپاری تبلیغات تجاری در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM)

بهزاد ایزدی؛ علیرضا زارع

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، صفحه 55-70

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52281.1403

چکیده
   هدف این پژوهش تدوین چارچوب بومی برون سپاری تبلیغات تجاری در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد مدل‌ ساختاری تفسیری بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها از نوع پژوهش‌های میدانی بود. با عنایت به هدف اصلی، روش انجام پژوهش روش کیفی (نظریه داده‌بنیاد) بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل خبرگان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل سازی نقش ارگونومی و ویژگی های محیطی بر تجربه خدمت مشتریان کسب و کارهای ورزش های الکترونیکی با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی

حسین عبدالملکی

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، صفحه 71-82

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52424.1405

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مدل سازی نقش ارگونومی و عوامل محیطی بر تجربه خدمت مشتریان کسب و کارهای ورزش های الکترونیک شهر تهران با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحلیل داده ها توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق را کلیه استفاده کنندگان از باشگاه های ورزش های الکترونیکی که حداقل به مدت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای گزارش تلویزیونی رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاههای جهان : خرمشهر 2016

امین خطیبی؛ مریم ایمانیان

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، صفحه 83-92

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46295.1326

چکیده
  در پخش زنده رویدادهای ورزشی، گزارشگر نقش مهمی در جلب نظر مخاطب و شکل‌دهی افکار عمومی جامعه دارد. در این پژوهش کلیه عبارات و مباحث مطرح شده توسط گزارشگر، در رویدادهای جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان در سال 2016، تحلیل شد که شامل 470 دقیقه گزارش تصویری بود. 360 دقیقه از این زمان بعنوان نمونه بشکل تصادفی انتخاب شد. ابزار پژوهش برگه کدگذاری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارتباط بین میزان کاربست شاخص‌های تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات با مولفه‌های توانمندسازی دبیران ورزش در وزارت آموزش و پرورش

وحید بخشعلی پور؛ سیاوش خداپرست سرشکه؛ مرتضی رضایی صوفی

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، صفحه 93-100

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.37812.1240

چکیده
  سازمان‌های آموزشی کشور متناسب با رشد تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، نیازمند دگرگونی‌هایی در فعالیت‌های توانمندسازی نیروی انسانی خود می‌باشند؛ پژوهش حاضر نیز با هدف ارتباط بین میزان کاربست شاخص‌های تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات با مولفه‌های توانمندسازی دبیران ورزش در وزارت آموزش و پرورش انجام شد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه بین ارتباطات با رویکرد سیاسی با اثربخشی مدیران باشگاههای فوتبال (تهران )

سید رضا موسوی بیوکی؛ سیده طاهره موسوی راد؛ ابولفضل فراهانی

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، صفحه 101-111

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49723.1363

چکیده
  ﻫﺪف از ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ بررسی رابطه بین ارتباطات با رویکرد سیاسی واثربخشی مدیران باشگاههای فوتبال (تهران )می باشد. جامعه آماری در این پژوهش مدیران باشگاه های حاضردر مسابقات لیگ های کشور با الویت تیم های تهرانی حاضر در این مسابقات و همچنین مدیران تیم های حاضر در مسابقات آسیا ویژن ،دسته اول و دوم تهران ( 360 = N) با استفاده از فرمول ...  بیشتر