با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رابطه مصرف رسانه‌ای با مهارت‌های ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی

رضا صابونچی؛ نصرت اله عابدینی؛ حمید قاسمی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.55525.1468

چکیده
  هدف پژوهش بررسی رابطه مصرف رسانه‌ای با مهارت‌های ارتباطی دانشجویان رشته علوم ورزشی است. روش تحقیق توصیفی -همبستگی و از حیث هدف کاربردی به صورت میدانی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 (6230 نفر) تشکیل می دادند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با تکیه بر روش نمونه‌گیری تصادفی- ...  بیشتر

تحلیل علم سنجانه ی مقالات پژوهشگران علوم ورزشی ایران در آی.اس.آی

مرتضی رضایی صوفی؛ علی اکبر خاصه؛ علی خاصه

دوره 5، شماره 3 ، خرداد 1397، ، صفحه 49-62

چکیده
  این پژوهش بر آن است تا با استفاده از فنون علم‌سنجی، جایگاه مطالعات علوم ورزشی ایران از سال 2000 تا 2016 را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. این تحقیق از نوع مطالعات علم‌سنجی است. جامعه پژوهش را تولیدات علمی ایران در حوزه­ ی علوم ورزشی در پایگاه اطلاعاتی آی.اس.آی تشکیل می‌دهد. نتایج بررسی نشان داد که تولید علمی علوم ­ورزشی ایران در پایگاه ...  بیشتر

اثر سواد رسانه ای بر قابلیت‌های کارآفرینی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی در دانشجویان علوم ورزشی

شیرین زردشتیان؛ همایون عباسی؛ سعید خانمرادی

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 41-54

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر اثر سواد رسانه‌ای بر قابلیت‌های کارآفرینی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی در دانشجویان رشته علوم ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل دانشجویان رشته علوم ورزشی کرمانشاه (دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد و پیام نور) بود (1000 نفر). از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نامتناسب استفاده شد و 400 نفر به‌عنوان نمونه ...  بیشتر

تحلیل محتوای کتب مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در تربیت بدنی و علوم ورزشی تاپایان سال 1393

سروش فرهادی فر؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 10-18

چکیده
  هدف کلی پژوهش، تحلیل محتوای کتاب های مربوط به کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری وفناوری های اطلاعاتی وارتباطی درتربیت بدنی وعلوم ورزشی بود. روش پژوهش از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) از نظر مسیر اجرا شامل تحلیل محتوا و مصاحبه می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و توسعه ای می باشد. در بخش تحلیل محتوا با توجه به محدودیت جامعه (کتابهای کاربرد نرم افزارهای ...  بیشتر