با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
نقش تبلیغات در رسانه‌های جمعی بر میزان خرید کالاهای ورزشی اثر گذار بر کاهش وزن: بررسی دیدگاه دانشجویان دختر تربیت‌بدنی و غیرتربیت‌بدنی

عباس اسدی؛ مرتضی رضایی صوفی

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 49-54

چکیده
  با توجه به شیوع چاقی و اضافه وزن و اثربخشی احتمالی تبلیغات رسانه‌ای بر خرید کالاهای ورزشی موثر بر کاهش وزن، پژوهش حاضر در صدد است تا نقش تبلیغات در رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون، رادیو و مطبوعات را بر میزان خرید کالاهای ورزشی اثر گذار بر کاهش وزن در دانشجویان دختر تربیت‌بدنی و غیرتربیت‌بدنی مورد بررسی قرار دهد. نمونه مورد مطالعه ...  بیشتر

بررسی وضعیت موجود و مطلوب نقش رسانه‌های جمعی در توسعه رشته ورزشی والیبال در دانشجویان علوم ورزشی

عباس اسدی؛ مرتضی رضایی صوفی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 59-63

چکیده
  با توجه به نقش بسزای رسانه­ های جمعی در توسعه ورزش، پژوهش حاضر درصدد است تا به بررسی وضعیت موجود و مطلوب نقش رسانه ­های جمعی در توسعه رشته ورزشی والیبال در دانشجویان علوم ورزشی بپردازد.  نمونه مورد مطالعه پژوهش حاضر 76 دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی بودند که بصورت داوطلبانه در پژوهش حاضر شرکت کردند و به پرسشنامه مربوطه که ...  بیشتر

بررسی تأثیرات مثبت و منفی مطبوعات و وب سایت های خبری در حوزه فوتبال ملی جمهوری اسلامی ایران

سعید مخلصی؛ سید نصراله سجادی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 31-42

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیرات مثبت و منفی مطبوعات و وب سایت­های خبری در حوزه فوتبال ملی جمهوری اسلامی ایران بوده است. تحقیق حاضر از نوع توصیفی ـ پیمایشی بوده و داده­های تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع­آوری گردیدند که روایی آن توسط 13 نفر از اساتید حوزه مدیریت ورزشی تایید گردید و پایایی آن با استفاده از آزمون ...  بیشتر

نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش

محمد خالدیان؛ فردین مصطفایی؛ مهران صمدی؛ فرخ کیا

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 48-55

چکیده
  عصر حاضر را «عصر ارتباطات» نامیده­اند یعنی در این عصر به دلیل وجود کاربرد وسایل ارتباط‌جمعی که وسعت، نفوذ و تأثیرات آن‌ها بسیار زیاد است، ارتباطات جمعی شکل نوینی یافته و تحولات جامعه بشری را تحت­الشعاع قرار داده است. رسانه­ها به‌عنوان بخشی از ساختار نوین جامعه و یکی از دستگاه­های فراگیر و گسترده در دسترس همگانی، در ...  بیشتر