با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
بررسی نقش رسانه بر نگرش زنان ایرانی نسبت به شرکت زنان مسلمان در مسابقات المپیک و جهانی

حسین عیدی؛ امین رضا بخشی چناری؛ معصومه فدایی ده‌چشمه

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1398، ، صفحه 43-50

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.42463.1278

چکیده
  زنان از دیرباز با مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی مواجه بوده‌اند که ازجمله می‌توان به فقدان فرصت و امکان برای انجام فعالیت ورزشی یا ممنوعیت پرداختن به آن در تاریخی نه‌چندان دور، باورهای نادرست فرهنگی در جامعه، تبعیض رسانه‌ها در خصوص پوشش خبری ورزش زنان، عدم تمایل حامیان مالی از ورزش زنان و غیره اشاره کرد، همچنین با توجه به اهمیت ورزش ...  بیشتر

بررسی رابطه استفاده از ابزار های جهانی شدن با حجاب بانوان لیگ برتر فوتسال ایران

محمد رضا سرمدی؛ زهره اسماعیلی؛ مریم شیربیگی؛ علی مرادی

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 29-40

چکیده
  از تاثیرهای جهانی شدن بر زنان، دگرگونی در تولید و بازتولید هویت دینی است. از نمادهای بارز هویت دینی در زنان حجاب می باشد.که در میان ورزشکاران زن مهم تر تلقی می شود زیرا زنان ورزشکار اولاً به عنوان الگو برای سایر زنان جامعه مورد انتخاب قرارمی گیرند ثانیا به عنوان نماد زن مسلمان در مسابقات بین المللی حضور می یابند. لذا هدف تحقیق حاضر بررسی ...  بیشتر

رسانه ابزاری جهت ایفای نقش زنان در توسعه مرزهای بین‌المللی ورزش

فاتح فرازیانی؛ مرتضی طاهری؛ الهه عرب عامری

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 62-71

چکیده
  هدف از این پژوهش برجسته‌سازی نتایج تحقیقات گذشته در مورد اثرگذاری رسانه‌ها در ایفای نقش زنان در عرصه‌های بین‌المللی ورزش بود، روش تحقیق ارزشیابی انتقادی نتایج تحقیقات گذشته بود که با بهره گیره از روش ترکیب به ارائه راهکارهایی در زمینه برطرف سازی موانع و حل مسئله پرداخته است. در این پژوهش به نقش رسانه‌ها در ایفای نقش زنان در توسعه ...  بیشتر