با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
آنتی دیپلماسی فوتبال در خاورمیانه؛ چالش ژئوپولیتیک ایران و عربستان

امیرحسین منظمی؛ مهدی شریعتی فیض آبادی؛ صادق رنجبر

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61972.1585

چکیده
  در دهه اخیر چالش‌های مذهبی و سیاسی با عربستان و به دنبال آن آتش زدن سفارت عربستان در تهران، ورزش جمهوری اسلامی ایران بویژه فوتبال ملی و باشگاهی را با مشکلات جدیدی در سطح بین الملل مواجه کرده است. هدف از پژوهش حاضر تحلیل آنتی دیپلماسی فوتبال ایران به عنوان چالشی ژئوپولیتیک در تقابل با عربستان سعودی بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی و اعتباریابی راهبردهای موثر بر توسعه باشگاه‌های ورزش الکترونیک در ایران

روح الله حسنی؛ نعمت الله نعمتی؛ طاھرہ باقرپور

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62905.1599

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اعتباریابی راهبردهای موثر بر توسعه باشگاه‌های ورزش الکترونیک در ایران بود. روش پژوهش از نظر گرد‌آوری داده‌ها آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل کارشناسان، مطلعین و خبرگان آشنا با مدیریت مطالعات راهبردی ورزشی، مدیران و مسئولین انجمن ورزش‌های الکترونیکی مانند مسئول کمیته ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجی‌گری نگرش نسبت به برند

صاحب دریایی؛ سعید امیرنژاد؛ سجاد قدمی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61560.1579

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بلاگرهای اینستاگرام بر قصد خرید محصولات ورزشی با میانجی‌گری نگرش نسبت به برند صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی‌همبستگی می‌باشد. نمونه آماری شامل 221نفر کاربران اینستاگرام که از طریق این پلتفرم اقدام به‌خرید محصولات ورزشی نموده‌اند، می‌باشد پرسشنامه محقق‌ساخته ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تبیین و اولویت بندی عوامل موثر بر دیپلماسی ورزشی در فضای مجازی

سهیلا صفاتی؛ سعید قربانی؛ رضا رضایی شیرازی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61351.1577

چکیده
  هدف تحقیق حاضر تبیین و اولویت بندی عوامل موثر بر دیپلماسی ورزشی در فضای مجازی بود. این پژوهش از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات بنیادی بود، و و از نظر ماهیت توصیفی و از منظر متغیرها یک پژوهش آمیخته است که ترکیبی از روش دلفی و دیمتل فازی بود. روش نمونه گیری در قسمت کیفی به صورت هدفمند و گلوله برفی بود که در مجموع 16 مصاحبه انجام شد تا داده ها به ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی لیگ برتر کشتی ایران

فرزاد خراسانی ساسی کلومی؛ معصومه کلاته سیفری؛ مرتضی دوستی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62868.1597

چکیده
  پژوهش حاضر تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی بود. جامعه پژوهش شامل، 16 نفر از مسئولین، کشتی‌گیران، مدیران هیئت کشتی، مربیان و اسپانسرها می‌باشد. روش نمونه‌گیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیمی طی کدگذاری باز جمع‌آوری و مقوله‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائة پارادایمی مدل تأثیر شبکه های اجتماعی بر ایجاد کسب و کارهای ورزشی

سیده مریم نقیب حسینی؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62682.1595

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار شبکه های اجتماعی بر ایجاد کسب و کارهای ورزشی و ارائة یک مدل پارادایمی بود. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی بود و برحسب گردآوری اطلاعات اکتشافی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. جامعه آماری شامل خبرگان، اساتید، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل بازاریابی کمین در رسانه های فوتبال ایران (مطالعه موردی: جام ملت های آسیا 2019)

مهدی رسولی؛ محسن ارمغانی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61997.1586

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تحلیل بازاریابی کمین در فوتبال ایران ، جام ملت های آسیا 2019 می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و روش پژوهش، تلفیقی (تحلیل محتوا کمی و کیفی) می باشد. جامعه آماری در بخش اول رسانه هایی که اقدام به بازاریابی کمین کرده بودند که بر اساس روش نمونه گیری کل شمار که در این راستا بر اساس سایت الکسا،30 سایت پر بازدید ایران و رسانه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تدوین الگوی نقش رسانه‌های اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه

علی کریمی؛ احدیه صادقی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62307.1589

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی نقش رسانه‌های اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه انجام شد. روش پژوهش،، توصیفی – پیمایشی و مبتنی بر معادلات ساختاری بود.جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود که بر اساس فورمول کوکران175 نفر به شیوه تصادفی طبقه ای ...  بیشتر