مرتضی رضائی صوفی؛ عباس شعبانی
دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 43-49
چکیده
امروزه رسانهها به عنوان مرکز عصبی جامعه محسوب میشوند و مهمترین و موثرترین ابزار انتقال اطلاعات و آگاهیها در تحقق فرآیند ارتباطات میباشند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر رسانههای جمعی بر تامین منابع مالی در ورزش بود. روش پژوهش این تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی میباشد که از نظر ماهیت و اهداف از نوع کاربردی میباشد. ...
بیشتر
امروزه رسانهها به عنوان مرکز عصبی جامعه محسوب میشوند و مهمترین و موثرترین ابزار انتقال اطلاعات و آگاهیها در تحقق فرآیند ارتباطات میباشند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر رسانههای جمعی بر تامین منابع مالی در ورزش بود. روش پژوهش این تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی میباشد که از نظر ماهیت و اهداف از نوع کاربردی میباشد. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش مطالعات کتابخانهای و پرسشنامه محقق ساخته بود. جهت تعیین روائی محتوای این پرسشنامه از چندین تن از اساتید رشته تربیت بدنی نظر خواهی شد که پس از اعمال نظرات آنها، پرسشنامه مورد تایید آنها قرار گرفت و به منظور اندازهگیری قابلیت پایایی، از روش آلفای کرونباخ در بخش کوچکی از جامعه آماری (18 نفر) 90/0 محاسبه گردید. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل حامیان ورزشی بخش خصوصی، حامیان مالی در بخش دولتی، هیئتهای ورزشی استان مرکزی، کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان مرکزی و اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان مرکزی بودند در این پژوهش نمونه برابر جامعه قرار گرفت که از مجموع 80 نفر نمونه پژوهش 71 پرسشنامه به صورت صحیح و کامل دریافت و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل آماری دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. که در بخش آمار استنباطی از آزمونهای فریدمن برای رتبه بندی کردن موارد استفاده شد. در نهایت نتایج این پژوهش نشان داد که در کشور ما نقش رسانههای جمعی در تامین منابع مالی، شیوه بازاریابی و رشد صنعت ورزش در رتبههای میانی قرار دارد، که لزوم تجدید نظر در شیوههای بازاریابی و تامین منابع مالی توسط رسانههای گروهی و اصلاحات قانون حق پخش تلویزیونی ضروری به نظر میرسد.