با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعة استارتاپ‌های ورزشی

مسلم صالحیان؛ شهاب بهرامی؛ نازنین راسخ؛ آیه ریزوندی

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53442.1426

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعة استارتاپ‌های ورزشی می‌باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوة گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، اساتید برجسته حوزة مدیریت ورزشی متخصص در کارآفرینی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، استارتاپ‌های برجستة ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل پاسخ هواداران به ویژگی‌های برند تیم‌های ورزشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام (مطالعه موردی: تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران)

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ محسن حیدری توپکانلو

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56800.1492

چکیده
  در صنعت ورزش امروزی، بهره‌گیری درست از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به عنوان یک استراتژی به ایجاد تمایز برای برند تیم‌های ورزشی در یک بازار بسیار رقابتی کمک کند. در این راستا، هدف از مقاله حاضر، تحلیل پاسخ هواداران به ویژگی‌های برند تیم‌های ورزشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی بود. 577 پست در اینستاگرام از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
الگوی ساختاری تفسیری توسعه ورزش دانشجویی از طریق رسانه ها

مریم خواجه صالحانی؛ حمید قاسمی؛ علی اصغر دورودیان؛ حسن خجسته باقرزاده؛ شیوا آزادفدا

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63013.1603

چکیده
  هدف از این تحقیق تدوین الگوی ساختاری تفسیری توسعه ورزش دانشجویی از طریق رسانهها بود. روش تحقیق حاضر گراندد تئوری با رویکرد چارمز یا رویکرد ساختاری - تفسیری بود. شاخص های توسعه ورزش دانشجویی از طریق رسانه شناسایی و با الگوی ساختاری تفسیری اقدام به طراحی مدل شد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارشناسان ورزش دانشگاه‌ها، اساتید مدیریت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
سناریوپردازی آینده رسانه‌های ورزشی کشور

سعید عمرانی؛ مظفر یکتایار؛ مژگان خدامرادپور

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64146.1624

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف سناریوپردازی آینده رسانه‌های ورزشی کشور با استفاده از آینده‌پژوهی انجام شد. روش مورداستفاده در این پژوهش برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریو است که در هشت گام طراحی و پیاده شده است. روش گردآوری داده در این پژوهش کیفی و با استفاده از مصاحبه، پنل خبرگی و پیمایش دلفی است. 20 نفر از خبرگان دارای دانش تخصصی و یا تجربه عملی به‌عنوان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نقش روابط عمومی در ضدبازاریابی داروهای دوپینگ با میانجیگری شبکه های اختصاصی، تفسیر عمومی و شواهد عینی

الهام حقیقت؛ حسین عبدالملکی؛ مهوش نوربخش؛ پریوش نوربخش؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62329.1591

چکیده
  ضد بازاریابی را می توان روشی مناسب برای کاهش مصرف محصولاتی دانست که مصرف آنها می تواند مشکلاتی را برای افراد و جامعه ایجاد نماید. از این رو هدف این تحقیق بررسی نقش روابط عمومی در ضدبازاریابی داروهای دوپینگ با میانجیگری شبکه های اختصاصی، تفسیر عمومی و شواهد عینی در ورزش ایران بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحلیل داده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل فرایندی مدیریت عملکرد رسانه‌ای فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ایران

افسانه زارع؛ مینا حکاک زاده؛ سید جلیل میریوسفی

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63389.1609

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل فرایندی مدیریت عملکرد رسانه‌ای فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور بود، روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی (کیفی – کمی) بود. مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی شامل اساتید مدیریت ورزشی (که حداقل یک پژوهش در حوزه مدیریت عملکرد انجام داده‌اند)، مدیران انجمن‌ها و هیئت-های استانی و اعضای فدراسیون ورزش دانش‌آموزی بودند؛ ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای کمی روند پژوهشهای مرتبط با ورزش همگانی از سال 1390 الی 1399

لیلا بیرامی جغناب؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63772.1616

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شناخت ویژگی‌های محتوایی مقالات علمی-پژوهشی مرتبط با ورزش همگانی از سال 1390 تا 1399 بود. این پژوهش بر مبنای راهبرد، توصیفی؛ از نظر مسیر اجرا، تحلیل محتوا ؛ و از نظر جمع‌آوری اطلاعات، اسنادی است. نمونۀ تحقیق به صورت تمام شمار و برابر با جامعۀ آماری به تعداد 271 مقاله در نظر گرفته شد. از آمار توصیفی و نرم‌افزار اکسل و اس.پی.اس.اس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
آینده‌پژوهی توسعه ظرفیتهای گردشگری ورزشی چوگان با تأکید بر رسانه

فائزه خندابی؛ سید حمید سجادی هزاوه؛ فریده اشرف گنجویی؛ زینت نیک آئین

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64727.1641

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، توسعه ظرفیتهای گردشگری ورزشی چوگان با تأکید بر رسانه با استفاده از آینده‌پژوهی است. نوع تحقیق، کاربردی و ازنظر ماهیت، تحلیلی- اکتشافی است. جامعه آماری شامل صاحب‌نظران حوزه‌های ورزش چوگان، حوزه تربیت‌بدنی و رسانه که در این زمینه پژوهشهایی انجام داده بودند (38 نفر). شناسایی این افراد، از روش نمونهگیری هدفمند استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی تأثیر تعامل طرفداران ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر تصویر برند ورزشکار با نقش میانجی‎ کیفیت رابطه، اصالت برند و وابستگی طرفداران

فریده محمودیان؛ زهره حسنی

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58664.1525

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی تأثیر تعامل طرفداران ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر تصویر برند ورزشکار با نقش میانجی‎ کیفیت رابطه، اصالت برند و وابستگی طرفداران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان چهار دانشگاه‌ دولتی غرب ایران (حدود 50 هزار نفر) تشکیل می‌دادند که تعداد 590 نفر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی شاخص‌های عملکرد مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانه ای در ورزشی

عمار ترابی؛ شهرام علم؛ محمد سجادیان؛ امیر ندری

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64131.1623

چکیده
  تحقیق حاضر باهدف شناسایی شاخص‌های عملکرد مدیران تربیت‌بدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانه‌ای در ورزشی طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر از نوع آمیخته بود که به‌صورت کیفی و کمی انجام گردید. روش کیفی مورداستفاده در تحقیق حاضر از نوع تحلیلتم بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که پس از شناسایی این افراد ...  بیشتر