حسین منصوری؛ مسلم غلامی؛ سعید صادقی بروجردی؛ میثم صادقی
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی اثر شاخصهای تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرفکنندگان محصولات ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرفکنندگان محصولات ورزشی در بازار منیریه تهران میباشند که از اینستاگرام استفاده میکنند. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری دردسترس استفاده و تعداد 341پرسشنامه جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل ...
بیشتر
هدف از این پژوهش بررسی اثر شاخصهای تبلیغات اینستاگرامی در پاسخ رفتاری آنی و پنهان مصرفکنندگان محصولات ورزشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از مصرفکنندگان محصولات ورزشی در بازار منیریه تهران میباشند که از اینستاگرام استفاده میکنند. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری دردسترس استفاده و تعداد 341پرسشنامه جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار اسمارت پیالاس انجام گرفت. یافتهها نشان داد که شاخص تمایل با 0/32بیشترین اثرگذاری را روی پاسخهای رفتاری آنی داشت و به ترتیب دانش با 0/24، آگاهی 0/216و مجاب کردن 0/156 بر پاسخهای رفتاری اثرگذار بودند این در حالی بود که مجاب کردن با 0/284 بیشترین اثرگذاری را بر روی پاسخ های رفتاری پنهان داشت و به ترتیب آگاهی با 0/268، تمایل با 0/244و دانش با 0/22 بر روی پاسخهای رفتاری پنهان اثرگذار بودند. بیان مزیتها، ارزش افزوده، منافع بالقوه خرید محصول در تبلیغات اینستاگرامی و نمایش مصرف کالا بوسیله افراد مشهور مانند قهرمانان و هنرمندان در تبلیغ کالاهای ورزشی در اینستاگرام، در افزایش تمایل و مجاب کردن مصرفکننده به خرید مؤثر بوده و وجود خلاقیت در تبلیغات میتواند بر اثرگذاری این رابطه مؤثر باشد. ﺗﻌﺎﻣﻞ و درﮔﯿﺮی از ﻃﺮﯾﻖ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﺎ ﺣﺪ زﯾﺎدی روﻧﺪ اﯾﺠﺎد رواﺑﻂ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﭘﺎﯾﺪار را ﺑﯿﻦ شرکت و محصولات آن و ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺧﻮد ﺗﺴﻬﯿل کرده و باعث بروز رفتارهای آنی و پنهان مثبت مانند انتقال اطلاعات و پستهای مورد نظر و تعامل و در نهایت خرید مصرفکننده میشود.