نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 هیأت علمی گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
2 دانشگاه تبریز
3 دانشگاه مراغه
چکیده
تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تامین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظاممند نظریه داده بنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شده است. نمونهگیری به صورت نظری و گلولهبرفی بوده و با مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی و زنجیره تامین مفاهیم اشباع نظری حاصل گردید. از معیارهای قابلیت اعتماد تحقیقات کیفی برای بررسی روایی و از روش توافق دو کدگذار و کدگذاری پژوهشگر در یک فاصله زمانی مشخص برای بررسی پایایی استفاده شد. برای رسم نقشههای شناختی فازی و محاسبه شاخصهای مربوط به آن از نرم افزارهای Excel، FCMapper و FCM Expert استفاده شد. نتایج نشان داد مدیریت یکپارچه ارتباطات در زنجیره تامین خدمات ورزش همگانی با سه مقوله اصلی مدیریت روابط تأمینکنندگان، مدیریت ارتباطات داخلی و مدیریت روابط مشتریان مشخص میشود. ارتباطات صنایع خصوصی غیر ورزشی، ارتباطات مراکز آموزشی، ارتباطات رسانهها، ارتباطات تامینکنندگان دولتی غیر ورزشی، ارتباطات تامین کنندگان اصلی زنجیره، روابط بینالملل، سیستم گزارشگیری پویا، رفتارهای مشارکتی با مشتریان، فرهنگ تقدیر از مشتریان برتر، خدمات ارتباطات جانبی مشتریان، رسیدگی به شکایات، همکاری بین حلقهها، سرمایه اجتماعی زنجیرهتامین و اتحاد استراتژیک از مفاهیم اصلی این مقولهها بودند. همچنین شاخصهای مربوط به نقشههای شناختی بیانگر این بود که ارتباطات تامینکنندگان اصلی زنجیره، ارتباطات رسانهها و همکاری بین حلقهها، به ترتیب دارای بیشترین درجه مرکزیتاند؛ بدین معنی که بیشترین تاثیرگذاری را در سیستم یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تامین ورزش همگانی را دارند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
pment of a model for communication integration in the sport for all services supply chain in Iran
نویسندگان [English]
- Mohammad Rasoul Khodadadi 1
- Yaghoub Badri Azarin 2
- Mehdi Djahangiri 3
- maryam farid fathi 2
1 Department of Sport Management, Faculty of physical education and sport sciences, University of Tabriz
2 University of Tabriz
3 University of Maragheh
چکیده [English]
The aim of this study was to present a model for Development of a model for communication integration in the sport for all services supply chain in Iran. The present study has been carried out using a systematic design of data foundation theory and based on fuzzy cognitive mapping approach. The sampling was theoretical and snowball and was obtained through in-depth and semi-structured interviews with 18 experts in the sports industry, sport for all and the supply chain of theoretical saturation concepts. The reliability criteria of qualitative research were used to check the validity and the method of agreement between the two coders and the researcher coding at a specific time interval were used to check the reliability. Excel, FCMapper and FCM Expert software were used to draw fuzzy cognitive maps and calculate their related indicators. The results showed that integrated communication management in the sport for all service supply chain is characterized by three main categories: supplier relationship management, internal communication management and customer relationship management. Non-Sports Private Industry Communications, Training Center Communications, Media Communications, Non-Sports Government Supplier Communications, Key Supplier Chain Communications, International Relations, Dynamic Reporting System, Customer Partnerships, Acknowledgment of Top Customers, Customer External Communication Services, Complaints handling, inter-ring cooperation, supply chain social capital and strategic alliances were the main concepts of these categories. Cognitive mapping indicators also indicated that key supplier chain communications, media communications, and inter-loop collaboration were highly centralized, respectively.
کلیدواژهها [English]
- Communication
- Integration
- Services Supply Chain
- sport for all