با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

2 استادیار مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

3 استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران

4 استادیار مدیریت ورزشی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

چکیده

هدف از این پژوهش، ارائه برخط سازی برنامه‌های منتورینگ در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش می‌باشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تماتیک می باشد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید، معلمان، مدیران و ...) و منابع اطلاعاتی (کتاب‌ها، مقالات، اسناد، رسانه‌ها و ...) بود. نمونه‌گیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام شد (19 نفر). ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانه‌ای نظامند و مصاحبه‌های اکتشافی ساختارمند بود. روایی ابزار براساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. جهت تحلیل یافته‌ها از روش کدگذاری مفهومی چندمرحله‌ای با رویکرد تحلیل سیستمی استفاده شد. براساس چارچوب مفهومی استخراج شده سه کد محوری به‌منظور تدوین راهبردهای رسانه‌ای اجرای برنامه‌های منتورینگ در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش وجود دارد. کد محوری راهبردهای رسانه‌ای قبل از اجرای برنامه‌های منتورینگ که دارای مقوله‌های ارتباطی، برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و منابع انسانی می‌باشد. کد محوری راهبردهای رسانه‌ای حین اجرای برنامه‌های منتورینگ که دارای مقوله‌های اطلاع‌رسانی، شبکه‌سازی و کانال‌های ارتباطی می‌باشد و کد محوری راهبردهای رسانه‌ای بعد از اجرای برنامه‌های منتورینگ که شامل ارزیابی و برنامه‌های رسانه‌ای می‌باشد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

Presenting the online model of mentoring programs in the Vice-Chancellor of Physical Education and Health Education

نویسندگان [English]

  • Hamid Mohseni Sarbandi 1
  • Akbar Afarinesh Khaki 2
  • Taybeh Zargar 2
  • Mahsomeh Shahbazi 3
  • Shiva Azadfada 4

1 PhD student in Sports Management, North Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

2 Assistant Professor of Sports Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

3 Assistant Professor of Sports Management, Shahid Rajaee Tarbiat University, Tehran, Iran

4 Assistant Professor of Sports Management, North Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

چکیده [English]

The purpose of this research is to provide online mentoring programs in the vice-chancellor of physical education and health of education. The research method is qualitative and with a thematic approach. The statistical population included two parts of human resources (professors, teachers, managers, etc.) and information sources (books, articles, documents, media, etc.). Sampling was done in a sufficient number and with a judgment method based on reaching theoretical saturation (19 people). Research tools included systematic library study and structured exploratory interviews. The validity of the tool was evaluated and confirmed based on the legal and scientific validity of the sample, expert opinion and agreement between the correctors. In order to analyze the findings, a multi-stage conceptual coding method with a systemic analysis approach was used. Based on the extracted conceptual framework, there are three core codes for developing media strategies for the implementation of mentoring programs in the Vice-Chancellor of Physical Education and Health Education. The central code of media strategies before the implementation of mentoring programs, which has the categories of communication, planning, preparation and human resources. The core code of media strategies during the implementation of mentoring programs, which has the categories of information, networking and communication channels, and the core code of media strategies after the implementation of mentoring programs, which includes evaluation and programs It is a media.

کلیدواژه‌ها [English]

  • : mentoring
  • media strategies
  • physical education
  • mentor