امیرحسین منظمی؛ مهدی شریعتی فیض آبادی؛ صادق رنجبر
چکیده
در دهه اخیر چالشهای مذهبی و سیاسی با عربستان و به دنبال آن آتش زدن سفارت عربستان در تهران، ورزش جمهوری اسلامی ایران بویژه فوتبال ملی و باشگاهی را با مشکلات جدیدی در سطح بین الملل مواجه کرده است. هدف از پژوهش حاضر تحلیل آنتی دیپلماسی فوتبال ایران به عنوان چالشی ژئوپولیتیک در تقابل با عربستان سعودی بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی ...
بیشتر
در دهه اخیر چالشهای مذهبی و سیاسی با عربستان و به دنبال آن آتش زدن سفارت عربستان در تهران، ورزش جمهوری اسلامی ایران بویژه فوتبال ملی و باشگاهی را با مشکلات جدیدی در سطح بین الملل مواجه کرده است. هدف از پژوهش حاضر تحلیل آنتی دیپلماسی فوتبال ایران به عنوان چالشی ژئوپولیتیک در تقابل با عربستان سعودی بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گرداوری دادهها کیفی (توصیفی_تحلیلی) از نوع مطالعات کتابخانهای بود؛ جامعه آماری برابر با 54 اثر روابط بینالملل ورزش و بطور خاص دیپلماسی ورزشی منطقه خاورمیانه و نمونه آماری برابر با مطالب پیرامون آنتی دیپلماسی فوتبال ایران، قدرت نرم ایران و عربستان بود. یافتههای پژوهش حاضر نشان دادند تیم های ملی عربستان و ایران به ترتیب به عنوان بازیگران اصلی جهان عرب و خاورمیانه نقش بسزایی در توسعه فوتبال در این منطقه داشته و بسیاری از دستاوردهای فوتبالی آسیا از جمله قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در جام جهانی فوتبال ماحصل توجه این دو کشور به فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی خود بوده است؛ در نهایت فوتبال در تقابل ایران و عربستان در منطقه خاورمیانه میتواند ابزاری برای همگرایی و به عنوان یکی از کدهای اساسی صلح ساز ژئوپولوتیک دو کشور باشد که با ماهیت نرم خود میتواند مسیری دیپلماتیک در بازآزمایی روابط دو کشور بگشاید.
طیبه یانپی؛ فرزام فرزان؛ مرتضی دوستی
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه وب سایتهای ایرانی و خارجی پوشاک و لباس ورزشی براساس شاخص وب سنجی بود. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی، از لحاظ هدف، کاربردی، جامعه آماری پژوهش، شامل وب سایت-های معتبر ایرانی و خارجی پوشاک ورزشی است که از بین وب سایتهای مختلف دوزاده سایت که شش سایت ایرانی شامل (مروژ، پیشکوه، جام جم، بدوفو، ال اسپرت و هدف اسپرت) ...
بیشتر
هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه وب سایتهای ایرانی و خارجی پوشاک و لباس ورزشی براساس شاخص وب سنجی بود. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی، از لحاظ هدف، کاربردی، جامعه آماری پژوهش، شامل وب سایت-های معتبر ایرانی و خارجی پوشاک ورزشی است که از بین وب سایتهای مختلف دوزاده سایت که شش سایت ایرانی شامل (مروژ، پیشکوه، جام جم، بدوفو، ال اسپرت و هدف اسپرت) و شش سایت خارجی شامل (آدیداس، نایک، ریباک، پوما، فیلا و آل اشپرت) انتخاب شدند. ابزار پژوهش چک لیست محقق ساخته بود. این چک لیست شامل یازده بعد (مشخصات سایت، طراحی نمای بصری، ناوبری، فنی، زمان واکنش، کیفیت اطلاعات محصولات، تنوع محصولات، سطح مخاطبین، کیفیت سفارش محصول، هزینه و روش ارسال و امنیت) و 56 سوال میباشد. شیوه جمع آوری داده ها مشاهدهای- عینی بود. روایی صوری سوالات توسط صاحبنظران مدیریت ورزشی و کامپیوتر مورد تائید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه به روش توافق بین ارزیابیها انجام گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و از آزمون کروسکال والیس و برای رتبه بندی سوالات از آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان می دهد که بین مولفههای بررسی شده در سایتهای ایرانی و خارجی از لحاظ یازده بعد که به آن پرداخته شده تفاوت معناداری وجود نداشت و سایتهای منتخب کیفیت بالایی در سایتهای خود داشتند. در نتیجه با توجه به یافته های حاصل از پژوهش؛ مدیران و مسئولین سایتهای ایرانی و خارجی می توانند با نوآوریها و قابلیتهای بیشتر در سایت بر توسعه سایتهای خود بیفزایند تا باعث عملکرد بهتر سایتها در بین کاربران گردد.