فریبرز فتحی؛ میرحسن سید عامری؛ سید محمد کاشف
دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1393، ، صفحه 32-43
چکیده
تقویت مطبوعات ورزشی به عنوان یک رسانهی گروهی در به تصویر کشیدن قهرمانیها، ورزش بانوان، صنایع ورزشی، فرهنگ رفتار تماشاگران و طرفداران ورزشی و امثال آن از موضوعات مهم در ورزش است. هدف تحقیق بررسی عوامل اجتماعی موثر برگرایش به مطالعه روزنامه های ورزشی می باشد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی بود که به روش میدانی اجرا ...
بیشتر
تقویت مطبوعات ورزشی به عنوان یک رسانهی گروهی در به تصویر کشیدن قهرمانیها، ورزش بانوان، صنایع ورزشی، فرهنگ رفتار تماشاگران و طرفداران ورزشی و امثال آن از موضوعات مهم در ورزش است. هدف تحقیق بررسی عوامل اجتماعی موثر برگرایش به مطالعه روزنامه های ورزشی می باشد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی بود که به روش میدانی اجرا شد. جامعهی آماری کلّیهی شهروندان بالای 20 سال شهر ارومیه که حداقل دارای مدرک دیپلم بودند که با استفاده از از روش نمونه گیری مرحله ای 368 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهی محقّق ساخته که پایایی آن با استفاده از روش آزمون ـ باز آزمون(77/0=r) استفاده شد. از آزمون تحلیل عاملی و تحلیل واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون برای تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین احساس مسئولیت و مطالعهی مطبوعات (11.27 f= ، 0.000 sig= )، مشارکت (3.42f= ، 0.003 sig= )، اعتماد به مطبوعات (6.025 f= ، 0.000 sig= )، استفاده از سایر وسایل (4.58f= ، 0.000sig= ) و احساس سهیم بودن در سرنوشت (6.145f= ، 0.000 sig= ) با میزان مطالعه مطبوعات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین، روزنامه های ورزشی جهت مطالعهی بیشتر مطبوعات ورزشی باید به این عوامل توجّه داشته باشند.