با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
شناسایی تأثیر تعامل طرفداران ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر تصویر برند ورزشکار با نقش میانجی‎ کیفیت رابطه، اصالت برند و وابستگی طرفداران

فریده محمودیان؛ زهره حسنی

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58664.1525

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی تأثیر تعامل طرفداران ورزشکاران حرفه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر تصویر برند ورزشکار با نقش میانجی‎ کیفیت رابطه، اصالت برند و وابستگی طرفداران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان چهار دانشگاه‌ دولتی غرب ایران (حدود 50 هزار نفر) تشکیل می‌دادند که تعداد 590 نفر ...  بیشتر

نقش تعدیل‌کنندگی استفاده از اینستاگرام در رابطه بین درگیری با تیم، وابستگی و وفاداری هواداران(مطالعه موردی: تیم فوتبال پرسپولیس)

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ مجتبی قاسمی سیانی؛ آکو ابراهیم فقی محمود

دوره 8، شماره 2 ، بهمن 1399، ، صفحه 103-115

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.50380.1370

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش تعدیل‌کنندگی استفاده از اینستاگرام در رابطه بین درگیری با تیم، وابستگی و وفاداری هواداران بود. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی–همبستگی بوده و جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشجویان هوادار تیم فوتبال پرسپولیس در دانشگاه کردستان بودند که420 نفر از آنها به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسشنامه‌های ابعاد درگیری ...  بیشتر