فرزاد خراسانی ساسی کلومی؛ معصومه کلاته سیفری؛ مرتضی دوستی
چکیده
پژوهش حاضر تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی بود. جامعه پژوهش شامل، 16 نفر از مسئولین، کشتیگیران، مدیران هیئت کشتی، مربیان و اسپانسرها میباشد. روش نمونهگیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمعآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیمی طی کدگذاری باز جمعآوری و مقولههای ...
بیشتر
پژوهش حاضر تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی بود. جامعه پژوهش شامل، 16 نفر از مسئولین، کشتیگیران، مدیران هیئت کشتی، مربیان و اسپانسرها میباشد. روش نمونهگیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمعآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیمی طی کدگذاری باز جمعآوری و مقولههای مهم به دست آمد. در مرحله کدگذاری محوری؛ بین مقولههای بهدستآمده در مرحله کدگذاری باز ارتباط دادهشده و این مقولهها در 6 عنوان و در قالب یک الگوی پارادایمی تعیین گردید. در مرحله بعدی از طریق کدگذاری باز85مفهوم به دست آمد که با دستهبندی این کدها 56 مقوله فرعی ایجاد شد. و در مرحله کدگذاری محوری 16 مقوله اصلی دستهبندی شد. نتایج نشان داد در شرایط علی؛ هزینههای پرداختشده از طرف هواداران با استفاده از تکنولوژی، امنیت سایت و مقایسه هزینه و فایده تکنولوژی در بازاریابی ورزشی. در مقوله محوری؛ تکنولوژی در بازاریابی ورزشی. در شرایط زمینهای، مطلوبیت درآمد ورزش کشتی از طریق تکنولوژی، مطلوبیت درآمد از طریق بازاریابی و سود حاصل از تکنولوژی. در شرایط مداخلهگر؛ ناآشنا بودن برگزارکنندگان و مدیران با فضای دیجیتال باعث شده گرایش کمتری به تکنولوژی داشته باشند. در راهبردها؛ ایجاد فضای مجازی، خلاقیت و کارآفرینی در توسعه بازاریابی، برگزاری پیشبینی آنلاین، استفاده از تکنولوژی مدرن در سالن ورزشی و تبلیغات اینترنتی و در پیامدها؛ رفتار مثبت هواداران ایفای نقش میکنند. بر اساس یافتهها مسئولین کشتی نیاز دارند که از تکنولوژیهای مختلف در حوزه بازاریابی در کشتی استفاده کنند.