حسین عبدالملکی؛ علی نوروزی؛ سید بهادر زکی زاده؛ سید نعمت خلیفه
چکیده
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذتبخش و رضایت در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و بهصورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش، خریداران محصولات ورزشی از وبسایت مجید بودند که اطلاعات آنها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ...
بیشتر
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی-همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذتبخش و رضایت در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و بهصورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش، خریداران محصولات ورزشی از وبسایت مجید بودند که اطلاعات آنها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این شرکت قرار داشت و پرسشنامه های تحقیق بهصورت دردسترس بین آنها توزیع شد (تعداد=635). حجم نمونه تحقیق با توجه هدف و با استفاده از نرمافزار آماری PASS در سطح خطای 05/0، در بازه 198 تا 216 نفر تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک های آمار توصیفی و استنباطی و نرمافزارهای Smart PLS و SPSS استفاده شد. ابزارهای اندازهگیری، پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات الکترونیکی پاراسورامون و همکاران (2005)، پرسشنامه رضایت الکترونیکی الیور (2007)، پرسشنامه قصد خرید مجدد الکترونیکی کرونین و همکاران (2000) و پرسشنامه تجربه لذتبخش الکترونیکی هسو و همکاران (2017) بود. در این تحقیق مشخص شد کیفیت خدمات الکترونیکی (01/0>P، 318/=0β)، تجربه لذتبخش الکترونیکی (01/0>P، 340/=0β) و رضایت الکترونیکی (05/0>P، 150/0=β) بر قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی نقش دارند. ضریب بتای غیرمستقیم کیفیت خدمات بر قصد خرید مجدد نیز نشان میدهد رضایت و تجربه لذتبخش نقش میانجی در رابطه بین کیفیت خدمات و قصد خرید دارند.