با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
نقش وبکوال در رضایت‌مندی کاربران و تمایل به خرید مجدد بلیت اینترنتی مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران

اکبر جابری؛ فرزانه مظلومی سوینی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، صفحه 15-27

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.46245.1325

چکیده
  با توجّه به اهمیت وبسایت­ ها به عنوان یک رسانة مدرن در فرایند فروش بلیت رویدادهای ورزشی، هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش وبکوال در رضایت‌مندی کاربران و تمایل به خرید مجدّد بلیت اینترنتی مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران بوده است. پژوهش حاضر یک مطالعة توصیفی- همبستگی و از نوع کاربردی بوده است. جامعة آماری  پژوهش شامل هواداران استقلال ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تصویرسازی برند با تأکید بر عوامل هدایتی افراد مشهور ورزشی در تبلیغات رسانه‌ای

لیلا بیرامی جغناب؛ جواد کریمی؛ مریم حسینی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، صفحه 29-39

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.46828.1330

چکیده
  هدف این پژوهش تصویرسازی برند با تأکید بر عوامل هدایتی افراد مشهور ورزشی در تبلیغات رسانه­ ای است. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران معادل 385 نفر برآورد شد. برای جمع­ آوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌ استفاده شد. روایی و پایایی پرسش‌نامه‌ها مورد تائید قرار گرفت. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی عصبی - روان‌شناختی صحه گذاری ورزشکاران مشهور در تصمیم به خرید محصولات ورزشی و غیرورزشی

علی قائدی؛ محسن اسمعیلی؛ محمدرضا قاسمیان مقدم؛ بهزاد ایزدی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، صفحه 41-51

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49507.1361

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر بررسی صحه­ گذاری ورزشکاران مشهور در تصمیم به خرید محصولات ورزشی و غیرورزشی بود. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش یک پژوهش نیمه تجربی است. جامعه آماری تحقیق افراد محدوده سنی 30 تا 40 سال بودند که تعداد 30 نفر داوطلب (15 مرد و 15 زن) به عنوان نمونه تحقیق انتخاب گردیدند. به منظور تهیه ابزار تحقیق تصاویر متناسب با دو استراتژی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
قضاوت، فوتبال و رسانه: گفتمان‌کاوی انتقادی برنامه تلویزیونی نود (90)

مسعود تقی آبادی؛ حمید تقی آبادی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، صفحه 53-68

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46968.1333

چکیده
  این مقاله با هدف گفتمان‌کاوی مفهوم قضاوت در برنامه نود و درک چگونگی این برنامه در برساخت معنای قضاوت (داوری) مطلوب در فوتبال صورت گرفت. در این مقاله نویسندگان در تلاشند تا با استفاده از روش تحلیل انتقادی گفتمان و تلفیق رویکردهای لاکلا و موفه با فرکلاف و ون‌دایک و نمونه‌گیری هدفمند به تحلیل دو برنامه با موضوع قضاوت در تاریخ 18 آبان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه الگوی پارادایمی عملکرد بهینه رسانه های ورزشی با رویکرد توسعه فوتبال حرفه ای

محمد امین موحد؛ مهدی سلیمی؛ مینا مستحفظیان؛ حمید زاهدی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، صفحه 69-81

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49480.1360

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، الگوی عملکرد بهینه رسانه‌های ورزشی با رویکرد توسعه فوتبال حرفه‌ای بود. این پژوهش از نوع کیفی بود که با به­کارگیری نظریة داده‌بنیاد انجام شد. جامعه آماری پژوهش خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که نمونه‌گیری از آنها به صورت هدفمند و با روش گلوله برفی انجام پذیرفت. در این تحقیق، داده‌ها بعد از انجام 12 مصاحبه به مرحله ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر پاسخ مصرف کننده محصولات ورزشی با میانجی‌‌گری ارزش ویژه برند

سید محمد باقر جعفری؛ کریم گل محمدی؛ فاطمه جاویدی؛ محمد سمیعی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، صفحه 83-94

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.46002.1322

چکیده
  امروزه اهمیت به‌کارگیری رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی شکل­ گرفته در بستر آن بیش از پیش برای سازمان‌ها افزایش یافته است؛ به طوریکه سازمان‌های تولید­کننده محصولات ورزشی نیز از آن مستثنی نیستند. با این وجود خلا بررسی نقش ارزش ویژه برند در زمینه بازاریابی محصولات ورزشی از طریق رسانه­ های اجتماعی به وضوح دیده می‎‌شود و همچنین ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
کارکرد رسانه‌های اجتماعی در طرفداری ورزشی: کاوشی در دیدگاه‌های طرفداران بعد از ال‌کلاسیکو

مهدی لطیفی فرد؛ مرجان صفاری؛ کلثوم حیدری

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، صفحه 95-109

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.46930.1332

چکیده
  امروزه با توسعه رسانه‌های اجتماعی، گرایش طرفداران به بیان عقاید و نظرات خود بیشتر از پیش می‌شود. از سویی، با ظهور رسانه‌های اجتماعی طی دهه گذشته سرعت و محدوده ارتباطات و تعامل بین افراد و سازمان‌ها در سراسر دنیا تغییر کرده است. ازاین‌رو هدف تحقیق حاضر بررسی مصرف رسانه‌ای و رفتار آنلاین طرفداران ورزشی بعد از بازی ال‌کلاسیکو با ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای پوشش رسانه‌ای فساد در فوتبال ایران: مطالعه موردی برنامه تلویزیونی 90

مینا ملائی؛ امین سلیمی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1398، صفحه 111-120

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49130.1355

چکیده
    هدف از این پژوهش بررسی پوشش رسانه‌ای فساد در فوتبال و تحلیل محتوای آن بود. روش تحقیق این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر استراتژی کیفی بود که به صورت تحلیل محتوا انجام شد. بر این اساس برنامه تلویزیونی 90 در فصل 98-1397 به عنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شد. محتوای آیتم‌های این برنامه، طی 10 ماه شامل612 آیتم در طول 36 برنامه بود. برای استخراج داده‌های ...  بیشتر