روابط عمومی ورزشی
حمیدرضا میرصفیان؛ امیرحسین لباف؛ حانیه کهکشان
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تحلیل جامعه شناختی رفتار هواداران ایرانی در مواجهه با اسطورههای ورزشی و به صورت ویژه در زمان حضور کریستیانو رونالدو در ایران انجام شد. روش پژوهش کیفی و بر اساس نظریه دادهبنیاد و با راهبرد تحلیل محتوا انجام شد. تعداد 10 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصان به صورت هدفمند برای انجام مصاحبه انتخاب شدند و در مصاحبهای عمیق ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تحلیل جامعه شناختی رفتار هواداران ایرانی در مواجهه با اسطورههای ورزشی و به صورت ویژه در زمان حضور کریستیانو رونالدو در ایران انجام شد. روش پژوهش کیفی و بر اساس نظریه دادهبنیاد و با راهبرد تحلیل محتوا انجام شد. تعداد 10 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصان به صورت هدفمند برای انجام مصاحبه انتخاب شدند و در مصاحبهای عمیق نیمه ساختارمند شرکت کردند. پس از تایید روایی مصاحبهها توسط دو نفر از متخصصین جامعهشناسی ورزشی و همچنین تایید پایایی مصاحبهها به روش توافق درون موضوعی (83/0)، اطلاعات بدست آمده از مصاحبهها با استفاده از نرم افزار مکس کیودا نسخه 10 در دو مرحله کدگذاری گردید. از مجموع مقولههای به دست آمده از نمونه آماری متخصص شرکت کننده در مصاحبه، 8 مقوله اصلی (ویژگیهای اسطوره، رسانه، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی، روانشناختی، اقتصادی) و 41 زیرمقوله حاصل شد. عواملی مانند ضعف در نظام آموزش، عدم توجه به تاریخ غنی ایرانی اسلامی در حوزه آموزش کشور، ضعف رسانه در حوزه تبلیغات و آموزش، مشکلات و کاستیهای اقتصادی، معضلات اجتماعی و شاید جهت گیریهای سیاسی از جمله عوامل اثرگذار بر رفتار نامناسب هواداران بوده است. همچنین عملکرد نامناسب در مدیریت این رویداد که ناشی از ضعف در اجرای مدیریت علمی، عدم توجه به مفاهیم مدیریت عملکرد در کنار عدم شایسته-سالاری در حوزه مدیریت ورزش کشور بوده است، از دیگر عوامل اثرگذار بر برگزاری نامناسب این رویداد ورزشی شناخته شد.
روابط عمومی ورزشی
محمد صدیق پورمند؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد
چکیده
هدف این پژوهش، طراحی مدل تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری بهعنوان روش تحقیق استفاده شد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزشوپرورش ...
بیشتر
هدف این پژوهش، طراحی مدل تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری بهعنوان روش تحقیق استفاده شد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزشوپرورش و اعضای هیئتعلمی رشته مدیریت ورزشی گرایش برنامهریزی و همه افراد دارای تجربه اجرایی در بحث برنامهریزی استراتژیک سازمانهای ورزشی بود. روایی و پایایی کدهای بهدستآمده به تأیید رسید. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با بهرهگیری از نرمافزار مکسکیودیای نسخه پرو استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که 22 مفهوم و چهار مقوله (کد محوری)، از مؤلفههای اثرگذار بر تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش، عوامل فردی، امکانات و زیرساختها و سازمانی بودند.
روابط عمومی ورزشی
رضا ابراهیمی؛ سعید قربانی؛ محمد علی نودهی؛ مجتبی احمدی؛ زهرا چهار باغی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل ارتباطی رسانههای جمعی بر توسعه سواد اخلاقی بازیکنان حرفهای فوتبال ایران طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی بود که براساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی، خبرگان و اساتید حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل ارتباطی رسانههای جمعی بر توسعه سواد اخلاقی بازیکنان حرفهای فوتبال ایران طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی بود که براساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی، خبرگان و اساتید حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی لازم داشتند و در بخش کمی پژوهش، شامل همه بازیکنان فوتبال آقایان حاضر در لیگ های برتر و لیگ آزادگان بود. هر تیم ورزشی حرفهای در این سطح (16 تیم در لیگ حرفهای و 18 تیم در لیگ آزادگان)، 18 بازیکن بزرگسال داشت که درمجموع 612 بازیکن بهعنوان جامعه انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر، مصاحبه های نیمهساختارمند و پرسشنامه (21 گویه و دو متغیر اصلی مؤلفه بهصورت لیکرتی) بود. برای بررسی داده های بخش کیفی از کدگذاریهای باز، محوری و انتخابی استفاده شد و در بخش کمی روش مدلسازی معادلات ساختاری به کار رفت. همه روند تجزیهوتحلیل داده های پژوهش حاضر در نرم افزارهای SPSS نسخة 24 و Smart PLS نسخة 2 انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که انواع رسانههای جمعی بر سواد اخلاقی ورزشکاران حرفهای تأثیرگذار است. با توجه به نتایج تحقیق، پیشنهاد می شود که رسانههای جمعی بهصورت مستقیم و غیرمستقیم در ساخت برنامه های خود، آموزش سواد اخلاقی را مدنظر قرار دهند و ارزش های اخلاقی را برای آحاد جامعه ازجمله بازیکنان فوتبال حرفهای، مهم جلوه دهند.
روابط عمومی ورزشی
سید عباس وهابی؛ مجید سلیمانی؛ عادل افکار
چکیده
لازمۀ واکنش مؤثر به تغییرات محیطی و کسب مزیت رقابتی در رسانههای ورزشی، دستیابی به مدیریت راهبردی منابع انسانی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد و چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری دربین کارکنان رسانههای ورزشی شهر تهران انجام گرفت. روشهای پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع تحقیقات ...
بیشتر
لازمۀ واکنش مؤثر به تغییرات محیطی و کسب مزیت رقابتی در رسانههای ورزشی، دستیابی به مدیریت راهبردی منابع انسانی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد و چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری دربین کارکنان رسانههای ورزشی شهر تهران انجام گرفت. روشهای پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع تحقیقات پیمایشی و از نوع مدلیابی معادله ساختاری بود. تمامی کارکنان زن و مرد رسانههای ورزشی دانشکدههای تربیتبدنی شهر تهران به تعداد 334 نفر جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند. با روش نمونهگیری طبقهای و با استفاده از تخصیص متناسب (طبق فرمول کوکران) 225 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد مدیریت راهبردی منابع انسانی (2006)، پرسشنامه سرمایه فکری بونتیس (1996) و پرسشنامه عملکرد سازمانی یانگ (2004) استفاده شد. دادههای تحقیق پس از جمعآوری با استفاده نرمافزارهای آماری PLS Smart و SPSS تحلیل شدند. نتایج معادله ساختاری نشان داد که هر چهار متغیر یعنی مدیریت راهبردی منابع انسانی، سرمایه فکری و عملکرد سازمانی در کارکنان رسانههای ورزشی دانشکدههای تربیتبدنی شهر شهر تهران از وضعیت مطلوب برخوردار بودند. همچنین مدیریت استراتژیک منابع انسانی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی داشت. مدیریت استراتژیک منابع انسانی تأثیر مثبت و معناداری بر سرمایه فکری داشت و سرمایه فکری تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی داشت.