با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
روابط عمومی ورزشی
تحلیل جامعه‌شناختی رفتار هواداران ایرانی در مواجهه با اسطوره‌های ورزشی (مطالعه موردی: کریستیانو رونالدو)

حمیدرضا میرصفیان؛ امیرحسین لباف؛ حانیه کهکشان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 مهر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.71524.1876

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تحلیل جامعه شناختی رفتار هواداران ایرانی در مواجهه با اسطوره‌های ورزشی و به صورت ویژه در زمان حضور کریستیانو رونالدو در ایران انجام شد. روش پژوهش کیفی و بر اساس نظریه داده‌بنیاد و با راهبرد تحلیل محتوا انجام شد. تعداد 10 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصان به صورت هدفمند برای انجام مصاحبه انتخاب شدند و در مصاحبه‌ای عمیق ...  بیشتر

روابط عمومی ورزشی
طراحی مدل تصمیم‌گیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش

محمد صدیق پورمند؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد

دوره 11، شماره 1 ، مهر 1402، ، صفحه 78-89

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63193.1604

چکیده
  هدف این پژوهش، طراحی مدل تصمیم‌گیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری به‌عنوان روش تحقیق استفاده ‌شد. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزش‌وپرورش ...  بیشتر

روابط عمومی ورزشی
تدوین مدل ارتباطی رسانه‌های جمعی بر توسعۀ سواد اخلاقی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران

رضا ابراهیمی؛ سعید قربانی؛ محمد علی نودهی؛ مجتبی احمدی؛ زهرا چهار باغی

دوره 11، شماره 1 ، مهر 1402، ، صفحه 114-127

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64260.1629

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل ارتباطی رسانه‌های جمعی بر توسعه سواد اخلاقی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ­ها توصیفی-پیمایشی بود که براساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی، خبرگان و اساتید حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش ...  بیشتر

روابط عمومی ورزشی
اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی سرمایۀ فکری

سید عباس وهابی؛ مجید سلیمانی؛ عادل افکار

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 60-72

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.61052.1571

چکیده
  لازمۀ واکنش مؤثر به تغییرات محیطی و کسب مزیت رقابتی در رسانه‌های ورزشی، دستیابی به مدیریت راهبردی منابع انسانی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد و چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه فکری دربین کارکنان رسانه‌های ورزشی شهر تهران انجام گرفت. روش‌های پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع تحقیقات ...  بیشتر