با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران

2 استادیار مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران

3 استادیار مدیریت ورزشی، واحد تهران، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران

چکیده

هدف از این پژوهش، طراحی مدل تصمیم‌گیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری به‌عنوان روش تحقیق استفاده‌شده است. روش گردآوری داده ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزش‌وپرورش و اعضای هیئت‌علمی رشته مدیریت ورزشی گرایش برنامه‌ریزی و کلیه افراد دارای تجربه اجرایی در بحث برنامه‌ریزی استراتژیک سازمان‌های ورزشی می‌باشد. روایی و پایایی کدهای به‌دست‌آمده به تأیید رسید. برای تحلیل داده‌ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با بهره‌گیری از نرم‌افزار مکس‌کیودی‌ای نسخه پرو استفاده گردید. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد که 22 مفهوم و 4 مقوله (کد محوری)، از مؤلفه‌های اثرگذار بر تصمیم‌گیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش، عوامل فردی، امکانات و زیرساخت‌ها و سازمانی می باشد.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Designing a strategic decision model based on information and communication technology in the Deputy of Physical Education

نویسندگان [English]

  • Mohamad SediqPormand 1
  • Mina Hakakzadeh 2
  • Mohsen Manochehri Negad 3

1 PhD student in Sports Management, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran

2 Assistant Professor of Sports Management, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran

3 Assistant Professor of Sports Management, Tehran Branch, Farhangian University, Tehran, Iran

چکیده [English]

The purpose of this study is to design a strategic decision-making model based on information and communication technology in the Deputy of Physical Education. This research has a qualitative approach and the content analysis method and Glaser approach have been used as the research method. Method of data collection, study of theoretical foundations and in-depth and open interviews with 15 people including senior managers of the Ministry of Education and faculty members in the field of sports management planning orientation and all people with executive experience in the discussion of strategic planning is sports organizations. The validity and reliability of the obtained codes were confirmed. For data analysis, continuous comparison method was used during three stages of open, axial and selective coding using MaxiCode software of Pro version. Data analysis showed that 22 concepts and 4 categories (core code), from the components affecting strategic decision-making based on information and communication technology in the Deputy of Physical Education, individual factors, facilities and infrastructure and is organizational.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Media
  • Strategic Planning
  • Decision Making
  • IT