با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
ارائة مدل نقش رسانه‌ها در سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی

مهری تبریزی یگانه؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آبان 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64475.1637

چکیده
  هدف از این پژوهش ارائة مدل نقش رسانه‌ها در سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی است. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر رویکرد، کیفی است و از روش تحلیل تم (مضمون) استفاده‌شده است. برای انجام مصاحبه میدانی، مشارکت‌کنندگان پژوهش شامل اساتید دانشگاهی و مدیران حوزه گردشگری ورزشی بودند (23 نفر). روش نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند ...  بیشتر

طراحی مدل فرایندی مدیریت عملکرد رسانه‌ای فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ایران

افسانه زارع؛ مینا حکاک زاده؛ سید جلیل میریوسفی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63389.1609

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل فرایندی مدیریت عملکرد رسانه‌ای فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور بود، روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی (کیفی – کمی) بود. مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی شامل اساتید مدیریت ورزشی (که حداقل یک پژوهش در حوزه مدیریت عملکرد انجام داده‌اند)، مدیران انجمن‌ها و هیئت-های استانی و اعضای فدراسیون ورزش دانش‌آموزی بودند؛ ...  بیشتر

طراحی مدل درآمدزایی روز مسابقه در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران باتأکید بر نقش رسانه

مریم سادات مهدی اسلام؛ علی محمد صفانیا؛ محسن باقریان فرح آبادی؛ سید صلاح الدین نقشبندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آبان 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.65983.1688

چکیده
  هدف از این پژوهش، طراحی مدل درآمدزایی روز مسابقه در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تأکید بر نقش رسانه بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظام‌مند انتخاب شد. جامعه آماری شامل دو بخش منابع انسانی (اساتید، مدیران، متخصصان و ...) و منابع اطلاعاتی (کتاب‌ها، مقالات، اسناد، رسانه‌ها و ...) بود. نمونه‌گیری به تعداد قابل کفایت و با ...  بیشتر

طراحی مدل نقش رسانه‌ها در بازاریابی چریکی محصولات (کالا و خدمات) ورزشی

عبدالمجید دوراندیش؛ سید محمد علی میرحسینی؛ احمد ترک فر؛ علیرضا الهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.65828.1684

چکیده
  ژوهش حاضر باهدف طراحی مدل نقش رسانه‌ها در بازاریابی چریکی محصولات (کالا و خدمات) ورزشی با رویکرد ترکیبی اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، روش تحقیق، آمیخته از نوع اکتشافی متوالی و شیوه گردآوری پیمایشی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید، پژوهشگران، تولیدکنندگان و فعالین حوزه تبلیغات (22 نفر) و در بخش کمی شامل اساتید دانشگاهی ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای کاهش بی‌حسی سازمانی معلمان تربیت بدنی با تأکید بر رسانه

شیرین محمدی؛ حسین عیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.66213.1698

چکیده
  هدف این پژوهش طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای کاهش بی‌حسی سازمانی معلمان تربیت‌بدنی با تأکید بر رسانه بود. پژوهش حاضر از نوع آمیخته (کیفی و کمی) اسگت. در فاز اول روش تحقیق کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در فاز دوم روش کمی براساس مدل‌سازی ساختاری تفسیری انجام گرفت. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی با توجه به خبره محور بودن رویکرد ...  بیشتر

شناسایی شاخص‌های عملکرد مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانه ای در ورزشی

عمار ترابی؛ شهرام علم؛ محمد سجادیان؛ امیر ندری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64131.1623

چکیده
  تحقیق حاضر باهدف شناسایی شاخص‌های عملکرد مدیران تربیت‌بدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانه‌ای در ورزشی طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر از نوع آمیخته بود که به‌صورت کیفی و کمی انجام گردید. روش کیفی مورداستفاده در تحقیق حاضر از نوع تحلیلتم بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که پس از شناسایی این افراد ...  بیشتر

بررسی عوامل مؤثر بر توسعة کارآفرینی سازمان‌های ورزشی استان همدان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای

مسعود سلگی؛ نازنین راسخ؛ کیوان شعبانی مقدم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 دی 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.55446.1463

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر توسعة کارآفرینی سازمان‌های ورزشی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای انجام گرفت. این پژوهش از جمله پژوهش‌های آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند. همچنین جامعة آماری در بخش کمی شامل تمامی کارآفرینان ورزشی ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه در پیشبرد دیپلماسی ورزشی ایران

میرابراهیم حسینی؛ فاطمه عبدوی؛ سیدامین دهقان بنادکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.66563.1711

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانه در پیشبرد دیپلماسی ورزشی ایران بود. روش تحقیق حاضر، با رویکرد کیفی به روش داده بنیاد است که از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع‌آوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل اعضای هیئت علمی رشته های مدیریت ورزشی،علوم سیاسی و ارتباطات بودند همچنین معاون وزارت امور خارجه کشور، نمایندگان ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تحلیل تطبیقی سیاستهای رسانه ای ورزش کشور با عملکرد رسانه ها در ترویج ورزش بانوان ایران

سارا کشکر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70727.1851

چکیده
  همسویی سیاستهای رسانه ای با عملکرد رسانه های جمعی در پوشش دادن ورزش بانوان، بر توسعه و بهبود کیفیت آن نقش دارد. روش انجام این تحقیق آمیخته اکتشافی متوالی بود. در بخش کیفی از روش تحلیل محتوای کیفی گزارشها و اخبار رسانه ای مبتنی بر مصاحبه با مسئولین ورزش کشور با بهره برداری از روش تحلیل مضمون استفاده شد و بر این اساس تعداد 83 گزارش رسانه ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
بررسی نقش محتوای رسانه های ورزشی در افزایش مخاطبان رویدادهای ورزشی زنان در رسانه ملی

محبوبه نقوی؛ امیررضا خادم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.69375.1804

چکیده
  هدف از پژوهش، بررسی نقش محتوای رسانه‌های ورزشی در افزایش مخاطبان رویدادهای ورزشی زنان در رسانه ملی، با رویکرد نظریه داده- بنیاد بود. روش پژوهش حاضر، کیفی و از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل؛ جموعه‌ای از متخصصان رسانه دارای سابقه تدریس دانشگاهی یا فعالان حوزه ورزش و رسانه، متخصصان ترویج ورزش در رسانه و آشنا با آن، صاحب ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل تعامل ورزش قهرمانی و وحدت اجتماعی با تأکید بر نقش رسانه‌های ورزشی

محسن صادقی؛ زهرا اصغری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 مهر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.71528.1877

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تعامل ورزش قهرمانی و وحدت اجتماعی با تأکید بر نقش رسانه‌های ورزشی انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی، کیفی، میدانی-کتابخانه‌ای و تحلیل مضمون بود. مشارکت‌کنندگان پژوهش اساتید و متخصصان مدیریت ورزشی، رسانه‌ها و جامعه‌شناسی و نیز مدیران و فعالان در حوزه رسانه‌های ورزشی بودند که 23 نفر از آنان به روش هدفمند ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
بررسی کارکرد رسانه های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی زنان

محبوبه نقوی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 آذر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.71628.1882

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی کارکرد رسانه‌های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی زنان انجام شد. پژوهش با توجه به نحوة جمع‌آوری داده‌ها آمیخته از نوع اکتشافی متوالی بود. پژوهش در مرحله کیفی به روش نظریۀ داده بنیاد بود. جامعه آماری در بخش کیفی، شامل متخصصان رسانه دارای سابقه تدریس دانشگاهی یا فعالان حوزه ورزش و رسانه، متخصصان ترویج ورزش در رسانه، ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل معماری رسانه‌ای اثرگذار در توسعه ورزش زنان ایران با تأکید بر نقش فناوری‌های نوین

پرتو رستمی ابوسعیدی؛ محسن منوچهری نژاد؛ محمد پوررنجبر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.71446.1873

چکیده
  چکیده هدف از این پژوهش، طراحی مدل معماری رسانه‌ای اثرگذار در توسعه ورزش زنان ایران با تأکید بر نقش فناوری‌های نوین بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل شامل اساتید مدیریت ورزشی، اساتید حوزه رسانه، مدیران و مسئولان سازمان‌های متولی ورزش زنان (وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه الگوی توسعه مسئولیت اجتماعی پایدار فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان‌های ورزشی

حامد ابراهیمی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ فریبا محمدیان؛ حسن قاسم‌علیپور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72595.1910

چکیده
  هدف از این پژوهش، ارائه الگوی مسئولیت اجتماعی پایدار فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان‌های ورزشی بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در حوزه مدیریت پایدار، رسانه و همچنین مدیران سازمان-های ورزشی بودند (19 نفر). روش نمونه‌گیری هدفمند بود و مصاحبه‌ها تا رسیدن ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تدوین الگوی همگرایی رسانه‌های ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش

محمد رهبری نژاد؛ غلامرضا فرجی؛ سعید قربانی؛ سپیده قطنیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72721.1914

چکیده
  هدف از این پژوهش، تدوین الگوی همگرایی رسانه‌های ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه متخصصین دیپلماسی و استراتژی ورزشی و رسانه ورزشی است که شامل مدیران، مسئولان اجرایی فدراسیون ورزش‌های حرفه‌ای و صاحب‌نظران صنعت ورزش و استراتژی ورزشی در رشته های های ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
آینده‌نگاری سبک زندگی ورزشکاران نخبه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی

مریم جعفری؛ طیبه سادات زرگر؛ اکبر آفرینش خاکی؛ رضا نیکبخش

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73196.1936

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف آینده‌پژوهی سبک زندگی ورزشکاران نخبه با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی انجام شد. روش مورداستفاده در ایـن پژوهـش برنامه‌ریـزی مبتنی بر سـناریو اسـت که در هشـت گام طراحـی و پیـاده شـده اسـت. روش گـردآوری داده در ایـن پژوهـش کیفـی و بـا اسـتفاده از مصاحبـه، پنـل خبرگـی و پیمایش دلفی اسـت. 20 نفر از دارای دانـش تخصصـی ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تحلیل محتوای برنامه‎های شبکه رادیویی ورزش و ارائه پیشنهادات کیفیت‌بخشی

ژاله معماری؛ سکینه هاشمی؛ مریم فلاح کاظمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73139.1932

چکیده
  اهمیت نقش شبکه‎های رسانه در مدیریت و تقویت جایگاه فعالیت‌های ورزشی و هدایت افراد جامعه به سمت ورزش امری انکارناشدنی است. هدف از مطالعه حاضر، بررسی محتوای برنامه‎های شبکه رادیویی ورزش و راهبردهای کیفیت‏بخشی بود. این پژوهش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا بود. جامعه آماری به برنامه‌های شبکه رادیویی ورزش ایران اختصاص یافت که به منظور ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
مدل نقش رسانه در توسعه استارتاپ‌های ورزشی و تأثیر آن بر نظام آموزش‌وپرورش

مسلم صالحیان؛ محمد سالاری محمدآباد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73467.1944

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش رسانه در توسعه استارتاپ‌های ورزشی و تأثیر آن بر نظام آموزش‌وپرورش است. این پژوهش با رویکرد کیفی و استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها به‌صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری شامل کارشناسان، مدیران رسانه‌ای، مؤسسان استارتاپ‌های ورزشی، معلمان ورزش مدارس، والدین ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
مدل‌سازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر شکل‌گیری تصویر مطلوب از باشگاه‌های والیبال با نقش میانجی رسانه‌های اجتماعی

داریوش معرفت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73731.1950

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف مدل‌سازی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر شکل‌گیری تصویر مطلوب از باشگاه‌های والیبال با نقش میانجی رسانه‌های اجتماعی انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی، کمی، میدانی-کتابخانه‌ای و همبستگی بود. جامعه آماری شامل هواداران والیبال در شهر ارومیه بودند که با توجه به نتایج نرم‌افزار جی‌پاور و با روش تصادفی ساده، ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران

امیر احمدی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ طیبه زرگر؛ حسن قاسمعلی‌پور

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 68-81

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64469.1636

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از آینده‌پژوهی بود. نوع تحقیق، کاربردی و از نظر ماهیت، تحلیلی-اکتشافی بود. یک گروه 20 نفره از اساتید منتخب آشنا با حامیان مالی تیم­‌های ورزشی، برخی مدیران منتخب تیم‌­های لیگ برتر فوتبال، حامیان مالی تیم­‌های ...  بیشتر

روابط عمومی ورزشی
طراحی مدل تصمیم‌گیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش

محمد صدیق پورمند؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد

دوره 11، شماره 1 ، مهر 1402، ، صفحه 78-89

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63193.1604

چکیده
  هدف این پژوهش، طراحی مدل تصمیم‌گیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری به‌عنوان روش تحقیق استفاده ‌شد. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزش‌وپرورش ...  بیشتر

تحولی بر راهبردهای مرتبط با درآمدزایی باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس

محمد زارع آبندانسری؛ نسرین عزیزیان کهن؛ فاطمه رضاپور

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، ، صفحه 40-55

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58660.1524

چکیده
  هدف پژوهش حاضر؛ ارائه راهبردهای کاربردی جدید به منظور سودآوری باشگاه‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با بکارگیری از ظرفیت‌های درآمدهای رسانه‌ای و تبلیغاتی، درآمدهای تجاری و درآمدهای مدیریتی بود. روش پژوهش به صورت کیفی و بر اساس نظریه داده بنیاد می‌باشد. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در گروه مدیریت ورزشی و مدیریت ...  بیشتر

ارتباط بین شایستگی‌های شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانه‌های ورزشی استان گیلان

سردار محمدی؛ سیاوش خداپرست؛ وحید بخشعلی پور

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، ، صفحه 80-90

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.58244.1520

چکیده
  این پژوهش با هدف ارتباط بین شایستگی‌های شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانه‌های ورزشی استان گیلان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی می‌باشد. جامعه آماری 150 نفر از کلیه کارکنان رسانه‌های ورزشی استان گیلان بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 110 نفر به‌عنوان نمونه نهایی تحقیق قرار گرفتند و داده‌های ...  بیشتر

اعتباریابی ابزار شاخص‌های اخلاق رسانه-ای در برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

فهیمه مومنی فر؛ امین راجی؛ جلال یاراحمدی

دوره 9، شماره 2 ، بهمن 1400، ، صفحه 30-20

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55716.1472

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر اعتباریابی ابزار شاخص‌های اخلاق رسانه‌ای در برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. جامعه آماری این تحقیق(350 نفر)، نخبگان مدیریت ورزشی شامل اعضای هیأت علمی رشته تربیت‌بدنی گرایش مدیریت ورزشی دانشگاه‌های وزارت علوم، بود و نمونه‌گیری به صورت تصادفی و تعداد نمونه(180 نفر) بر اساس جدول مورگان تعیین ...  بیشتر

اثر برنامه نود برآمیخته بازاریابی لیگ برتر فوتبال ایران

معصومه کلاته سیفری؛ معصومه محمدی

دوره 9، شماره 1 ، آبان 1400، ، صفحه 31-46

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52734.1410

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر برنامه نود برآمیخته بازاریابی لیگ برتر فوتبال ایران است. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی بوده و دارای ماهیت کیفی است. در این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزری، از این رویکرد استفاده شد. جامعه پژوهش مستندات انجام شده در حیطه پژوهش، مربیان، بازیکنان و داوران لیگ برتر فوتبال ایران و نیز اساتید ...  بیشتر