نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 کارشناس ارشد ورزش بانوان (مدیریت تربیت بدنی) دانشگاه شهید چمران اهواز
2 هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده
در این پژوهش به بررسی نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی بانوان از دیدگاه مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان پرداخته شده است. روش این تحقیق توصیفی و از نوعی پیمایشی می باشد. و داده های آن توسط پرسشنامه و به صورت میدانی جمع آوری شده است. جامعه تحقیق حاضر به تعداد 95 نفر، شامل رییس هیأت ها، نواب رییس هیأت ها، کارشناسان ورزش در اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان می باشد.جامعه آماری این تحقیق را کلیه روسا، نواب رئیسان هیت های ورزش که در زمینه ورزش و بانوان فعال بودند و کارشناسان ورزش در اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان بودند.
ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه 27 سوالی محقق ساخته بود که اعتبار روایی محتوایی صوری آن توسط 6 نفر از استادان حیطه مدیریت ورزشی و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 83% بدست آمد.
درنتایج توصیفی تحقیق نشان داد که رسانه ها در وضعیت موجود نقش فرهنگی، آموزشی، تبلیغاتی مطلوبی را در توسعه ورزش قهرمانی بانوان ندارند، این درحالی است که رسانه های جمعی می توانند در وضعیت مطلوب نقش فرهنگی، آموزشی و تبلیغاتی موثری رادرتوسعه ورزش قهرمانی بانوان داشته باشند. همچنین نتایج نشان داد کـه بین کارکرد های نقش فرهنگی، آموزشی و تبلیغاتی رسانه های جمعی در وضعیت موجود و مطلـوب تـفاوت وجود دارد و این بدان معنی است که رسانه های جمعی به رسالت خود درخصوص توسعه ورزش قهرمانی بانوان عمل نمی کنند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The role of mass media in the development of women's sports championshipPrincipals Office of Youth and Sports has been in Khuzestan Province
نویسندگان [English]
- haleh hamidpour 1
- seyed nahid Shetab Booshehri 2
چکیده [English]
This study examines the role of mass media in the development of women's sports championship Principals Office of Youth and Sports has been in Khuzestan Province. Methods of This study is a descriptive survey. Data was collected by questionnaires and field. The study of 95 people, including the chairman, the vice chairman of the board, the department of sports and youth sport experts in Khuzestan province.
Survey of all directors, vice Chairman of exercise were active in the field of women's sport and And experts in the sports department of sports and youth were Khuzestan. The data collection instrument was a questionnaire composed of 27 questions Atbarrvayy the visual content by 6 teachers, sport administration and its reliability was calculated by Cronbach's alpha of 83%.. Drntayj descriptive study showed that the role of the media in the cultural, educational, propaganda favorable to the development of women's sports have championship. However, the media can play a role in optimal condition for cultural, educational and sports in the development of effective advertising are ladies championship.The resultsshowed thatthe functionofdesignculture, education andmediapropaganda, there are differences betweenthe current anddesired.Thismeans that themass mediado not dotheir missiononWomen'sChampionshipSports Development.
کلیدواژهها [English]
- Mass Media
- Women's Sports
- sports championship