با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رسانه های ورزشی
مدل اثرگذاری اطلاعات رسانه‌های اجتماعی بر قصد سفر گردشگران ورزش‌های دریایی (مورد مطالعه: جزیره قشم)

وحید مکی زاده؛ حسین منصوری؛ فوژان امیری؛ علی تیزرو

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68143.1762

چکیده
  هدف پژوهش تبیین مدل اثرگذاری اطلاعات رسانه‌های اجتماعی بر قصد سفر گردشگران ورزشی دریایی به جزیره قشم می‌باشد. این پژوهش برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش گردشگران ورزش‌های دریایی جزیره قشم در نیمه دوم سال 1401 بودند که تعداد 300 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس انتخاب شدند. ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
نقش نسبی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی با میانجیگری پاسخ مشتری

ارمان پرزیوند؛ اکبر جابری؛ کوروش قهرمان تبریزی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67045.1736

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش نسبی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در نگرش به مصرف کالای ورزشی ایرانی با میانجیگری پاسخ مشتری بود. این مطالعه یک پژوهش پیمایشی از انواع کاربردی بوده که به‌شکل میدانی انجام گرفت. جامعة آماری این پژوهش را مشتریان کالاهای ورزشی شهر کرمان تشکیل داده‌اند. 385 نفر از مشتریان بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه در روش ...  بیشتر

ارائه مدل روابط علی بین میزان فعالیت‌های بدنی، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نگرش فرد در مورد تصویر‌بدنی خود با رفتارهای اخلاقی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

محمد زرگرزاده اصفهانی؛ شاهو زمانی؛ الهه حیدریان

دوره 9، شماره 4 ، تیر 1401، ، صفحه 41-56

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56618.1490

چکیده
  هدف این پژوهش ارائه مدل روابط علی بین میزان فعالیت‌های‌بدنی، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نگرش فرد در مورد تصویر‌بدنی خود با رفتارهای اخلاقی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود. این پژوهش برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- همبستگی است. در پژوهش حاضر جامعه آماری دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران بودند، ...  بیشتر

تحلیل پاسخ طرفداران به خود_ابرازی ورزشکاران حرفه‌ای زن در شبکه اجتماعی اینستاگرام (مطالعه موردی: ماریا شاراپووا و سرنا ویلیامز)

عابد محمودیان؛ سعید صادقی بروجردی؛ امیررضا عباسیان؛ فرید گنجی

دوره 9، شماره 3 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55468.1464

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، تحلیل پاسخ هواداران به خود_ابرازی ورزشکاران حرفه‌ای زن در شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. 328 تعداد پست به اشتراک گذاشته‌شده در طول سال 2019 در صفحه رسمی اینستاگرام دو ورزشکار حرفه‌ای زن یعنی ماریا شاراپووا و سرنا ویلیامز تجزیه‌وتحلیل و طبقه‌‌بندی شدند. نمونه کمی شامل 328 پست از هر دو بازیکن و 122/716/120 لایک و 584/246/2 کامنت ...  بیشتر

توسعة اقتصادی صنعت ورزش با کاربرد شبکه‌های اجتماعی با رویکرد طرح‌های ترکیبی و مدل سازی ISM (مدل‌سازی ساختاری تفسیری )

نجمه حیدری؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد

دوره 9، شماره 1 ، آبان 1400، ، صفحه 71-86

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52790.1413

چکیده
  هـدف ایـن پـژوهش، توسعة اقتصادی صنعت ورزش با کاربرد شبکه‌های اجتماعی با رویکرد طرح‌های ترکیبی و مدل سازی ISM است. روش پژوهش ترکیبی اکتشافی دو مرحله‌ای از نوع ابزارسازی بود برای انجـام دادن ایـن پـژوهش بـا بررسـی جامع پژوهش و همچنین با استفاده از نظر متخصصان، هشت دسـتة عوامـل تبیـین توسعة اقتصادی صنعت ورزش با کاربرد شبکه‌های اجتماعی ...  بیشتر

اثر شبکه‌های اجتماعی در ارتقای ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس

عباس سیف‌الهی؛ سید نصرالله سجادی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، ، صفحه 91-104

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53236.1422

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثر شبکه‌های اجتماعی در ارتقای ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس بود. جامعه آماری تحقیق حاضر هواداران باشگاه پرسپولیس در سطح شهر تهران بودند و با توجه به جدول مورگان ۳۸۴ نفر نمونه‌گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ...  بیشتر