با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
تبلیغات در ورزش
تأثیرات تغییر رنگ لوگوی پرسپولیس بر وفاداری هواداران: چارچوبی مبتنی بر مدل AIDA

سیدمحمد کاشف؛ زهرا علی پور؛ میر حسن سید عامری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72322.1905

چکیده
  این تحقیق به بررسی تأثیر تغییر رنگ لوگوی باشگاه پرسپولیس بر وفاداری هواداران با استفاده از مدل AIDA پرداخته است. هدف اصلی این مطالعه تحلیل چگونگی تأثیر تغییر رنگ‌ لوگو، بر احساسات و واکنش‌های هواداران و همچنین بررسی ارتباط این تغییرات با سطح وفاداری آن‌ها نسبت به تیم می‌باشد. برای این منظور، 500 پرسشنامه از میان هواداران تیم پرسپولیس ...  بیشتر

طراحی مدل درگیر شدن در ورزش، تعهد روان شناختی و وفاداری تماشاگران تیم فوتبال پرسپولیس

مجتبی قاسمی سیانی؛ لیلی خاوری خراسانی

دوره 8، شماره 1 ، مهر 1399، ، صفحه 43-54

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49018.1352

چکیده
   رابطه بین درگیری ورزشی هواداران، تعهد روان شناختی، وفاداری نگرشی و رفتاری موضوعی مهم در ادبیات بازاریابی ورزشی است. به همین جهت هدف از پژوهش حاضر، تأثیر ابعاد درگیری ورزشی بر تعهد روانشناختی، وفاداری نگرشی و رفتاری در بین تماشاگران فوتبال (نمونه مورد مطالعه: تیم فوتبال پرسپولیس) است. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بود. ...  بیشتر