با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
ارائه راهکارهایی برای توانمندسازی و ارتقای دیپلماسی ورزشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

امین رضا بخشی چناری؛ محمود گودرزی؛ سید نصرالله سجادی؛ مجید جلالی فراهانی

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، صفحه 15-22

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.42932.1288

چکیده
  هدف از این پژوهش، ارائه راهکارهایی برای توانمندسازی و ارتقای توسعه دیپلماسی ورزشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. کل فرایند پژوهش شامل دو مرحله است: مرحله اول پژوهش شامل تحقیق کیفی از نوع نظریه برخاسته از داده‌ها (با استفاده از ابزار مصاحبه با اساتید دانشگاه و نخبگان، مطالعه مقالات، کتب، اسناد و مدارک)، مرحله دوم پژوهش شامل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل فعالیت‌های مفسدانه در ورزش ایران با استفاده از مدلTASP

بهرام یوسفی؛ علی ناصری

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، صفحه 23-38

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43210.1293

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تحلیل فساد ورزشی در بازه زمانی 1386 تا 1396 در ایران است. در این پژوهش از روش اسنادی با رویکرد تحلیل محتوا استفاده شده است. واحد تحلیل، گزارش‌های رسانه‌های رسمی داخلی بود که با کلیدواژه موضوع فساد ورزشی، مورد جستجو قرار گرفتند. بر اساس مدل تسپ واکاوی فعالیت‌های مفسدانه در چهار سطح بررسی شد. سطح نخست انواع فساد را شامل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل سواد اطلاعاتی دانشجویان مدیریت ورزشی دانشگاه‌های ایران

شهرام شفیعی؛ محمد صادق افروزه؛ حکیمه افروزه

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، صفحه 39-50

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43367.1296

چکیده
  سواد اطلاعاتی در توسعه توانمندی‌های اطلاعاتی جامعۀ دانشگاهی مؤثر است، بنابراین هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل سواد اطلاعاتی دانشجویان مدیریت ورزشی دانشگاه‌های ایران متناسب با حیطه کاری و پژوهشی این دانشجویان می‌باشد. پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از نظر روش همبستگی است. که ابزار تحقیق شامل پرسش‌نامه نیمه‌محقق‌ساخته، با تأیید ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نقش میانجی دلبستگی به مکان در ارتباط بین رضایت از مکان و مقاصد رفتاری (مطالعه موردی: تماشاگران ورزشی لیگ ملت‌های والیبال)

حسین عیدی؛ همایون عباسی؛ سمانه الماسی

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، صفحه 51-66

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.41215.1270

چکیده
  این مطالعه با هدف بررسی نقش میانجی دلبستگی به مکان در ارتباط بین رضایت از مکان و مقاصد رفتاری (مطالعه موردی: تماشاگران ورزشی لیگ ملت‌های والیبال) انجام شده است. نمونه در این مطالعه 367 نفر از تماشاگران ورزشی لیگ ملت‌های والیبال در سال 1397 می‌باشد. ابزار پرسش‌نامه‌های استاندارد دلبستگی به مکان، رضایت‌مندی از مکان و مقاصد رفتاری می‌باشند. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش عوامل اجتماعی بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی شرکت های ورزشی: (مطالعه موردی برند ورزشی مجید)

رسول نظری؛ الهام مشکل گشا؛ رضا فردی پور

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، صفحه 67-76

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43043.1289

چکیده
  هدف از پژوهش بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی می باشد. پژوهش از نوع تحقیق کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، جمع آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. محیط پژوهش شرکت تولید کننده و فروشنده محصولات ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
استراتژی سبک رهبری توزیع شده بر بروز رفتار شهروندی سازمانی در سطح گروه با نقش میانجی احساس خودکارآمدی و اعتماد در سازمان: (مورد مطالعه‌ کارکنان رسانه‌های ورزشی در استان ایلام)

علی یاسینی؛ یسرا پناه؛ احسان نامدار جویمی

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، صفحه 77-88

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.40630.1265

چکیده
  بررسی روابط بین استراتژی سبک‌رهبری توزیع شده، رفتار شهروندی‌سازمانی در سطح گروه، احساس خودکارآمدی و اعتماد در سازمان در قالب یک الگوی مفروض هدف پژوهش حاضر است. روش تحقیق توصیفی - همبستگی بود و جهت جمع‌آوری داده‌ها از روش پیمایش و چهار پرسشنامه(استاندارد و بومی سازی شده) روا و پایا استفاده شد. تمامی کارکنان رسانه‌های ورزشی در استان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش ارتباطات رسانه‌ای و تبلیغات مؤثر در جذب حامی مالی برای ورزش (مطالعه‌ی موردی: هیأت تنیس روی میز استان آذربایجان شرقی)

محمدرسول خدادادی؛ حوریه دهقانپوری؛ مهدی صادری

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، صفحه 89-102

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.41853.1274

چکیده
  هدف تحقیق حاضر، تعیین تأثیر ارتباطات رسانه‌ای و تبلیغات مؤثر در جذب حامی مالی برای ورزش تنیس‌روی‌میز استان آذربایجان‌شرقی می‌باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری تحقیق، کلیه‌ی متخصصین مدیریت ورزشی، متخصصین حوزه‌ی رسانه و نیز اعضای هیأت ورزش تنیس روی‌میز استان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر سبک رهبری خدمتگزار بر بهبود عملکردشغلی با تأکید بر نقش میانجی توانمندسازی کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه

صهیب احمدی؛ شیرین زردشتیان

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، صفحه 103-118

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.42894.1287

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی ارتباط سبک رهبری خدمتگزار بر بهبود عملکرد کارکنان با توجه به نقش میانجی توانمندسازی می باشد. جامعه‌ی آماری تحقیق تمامی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (228 نفر) بودند که طبق جدول گرجسی و مورگان 140 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.ابزار مورد استفاده تحقیق،سه پرسشنامه استاندارد رهبری ...  بیشتر