مقاله پژوهشی
سمانه الماسی؛ شیرین زردشتیان
چکیده
سیستم اطلاعات مدیریت میتواند با در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقهبندی شده و نیز اطلاعات مورد نیاز برای تصمیمگیری به مدیران جهت اخذ بهترین تصمیمات بر پایه اطلاعات کنونی و پیشین کمک کند. هدف این مقاله، طراحی سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در بخش رویدادهای ورزشی (حرفهای و قهرمانی) برای سازمانهای ورزش و جوانان میباشد. مطالعه حاضر یک ...
بیشتر
سیستم اطلاعات مدیریت میتواند با در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقهبندی شده و نیز اطلاعات مورد نیاز برای تصمیمگیری به مدیران جهت اخذ بهترین تصمیمات بر پایه اطلاعات کنونی و پیشین کمک کند. هدف این مقاله، طراحی سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در بخش رویدادهای ورزشی (حرفهای و قهرمانی) برای سازمانهای ورزش و جوانان میباشد. مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی به روش تحلیل محتوا است. فرآیند گردآوری دادهها مشتمل بر 15مصاحبه نیمه ساختار یافته با مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان غرب کشور بود. نمونهگیری به صورت هدفمند میباشد. تحلیل دادهها هم زمان با جمعآوری دادهها و به روش آنالیز محتوای کیفی انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها منجر به استخراج 10 ماژول اصلی به همرا زیر مجموعههایشان شد. بخش رویداد ورزشی به دلیل ماهیت آن که برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در سطوح مختلف ملی، بینالمللی و جهانی است، نیازمند هماهنگیها و تصمیمگیریهای زیادی است که به کمک یک سیستم اطلاعات مدیریت رویداد ورزشی میتواند کمک شایانی به برگزاری با کیفیت رقابتها و رویدادهای ورزشی نموده و بدین صورت در هزینه و زمان صرفهجویی کرد.
مقاله پژوهشی
سید علیقلی روشن؛ ولی محمد درینی؛ احسان نامدار جویمی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط رهبری اصیل و افشاگری سازمانی با توجه به نقش میانجی ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در بین کارکنان رسانههای ورزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی و بر حسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان و حجم جامعه 346 ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط رهبری اصیل و افشاگری سازمانی با توجه به نقش میانجی ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در بین کارکنان رسانههای ورزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی و بر حسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان و حجم جامعه 346 نفر و روش نمونهگیری تصادفی ساده بوده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 182 نفر بوده است. از پرسشنامه استاندارد و بومی شده استفاده شده است و پایایی و روایی پرسشنامههای پژوهش مورد تأیید قرار گرفته است (پایایی پرسشنامهها تماما بالای 0.7 و بارهای عاملی برای تأیید روایی پرسشنامهها تماماً بالای 0.5 بودهاند). تحلیلهای لازم در پژوهش به کمک نرمافزار 3 SMART PLS و با رویکرد معادلات ساختاری انجام شده است. در راستای هدف پژوهش، سه فرضیه شکل گرفته است و تمامی فرضیات پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند و مقدار عددی روابط برای فرضیات به ترتیب عبارت است از: 0.28 و 0.36 و 0.31. یافته ها نشان میدهد که رهبری اصیل با افشاگری سازمانی در ارتباط است و دو متغیر ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در این رابطه نقش میانجی ایفا میکند. رهبری اصیل میتواند نقش مهمی در این زمینه و بیدار کردن وجدان و صدای سازمانی و در نهایت افشاگری سازمانی داشته باشد. هرگونه انحراف و خطا در چشمانداز و مأموریت از تدوین و اجرای استراتژیها و برنامههای سازمانی در نهایت موجب کاهش توجه افراد به رهبری اصیل و افشاگری سازمانی خواهد بود و توجه افراد در گروی اجرا و تدوین صحیح برنامههای سازمانهای رسانههای ورزشی در سایر بخشهای خود است که لازمه آن ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی افراد از رهبر است.
مقاله پژوهشی
معصومه حسینی؛ سمیه باختر
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تکنولوژی بر روی تأمین مالی ورزش بانوان شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شد. همچنین پژوهش، از لحاظ هدف جزء پژوهشهای توسعهای-کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و مالکان باشگاههای ورزشی شهر تهران هستند. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت از اعضای ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تکنولوژی بر روی تأمین مالی ورزش بانوان شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شد. همچنین پژوهش، از لحاظ هدف جزء پژوهشهای توسعهای-کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و مالکان باشگاههای ورزشی شهر تهران هستند. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت از اعضای جامعه آماری به نسبت بخشها و تخصصهای مختلف از روش هدفمند و در دسترس نمونه انتخاب شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی پرسشنامه توسط صاحبنظران (12 نفر)، تأیید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (0/94) محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری توصیفی وجهت مشخص کردن توزیع داده ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف با استفاده از نرمافزار SPSS24 انجام شد. یافته ها نشان داد که بین شبکه های مجازی، شبکه های تلویزیونی، شبکه های ماهوارهای، رسانه های دیجیتال، تبلیغات الکترونیکی و در نهایت بین تکنولوژی و جذب حامیان مالی در ورزش بانوان شهر تهران ارتباط معنادار وجود دارد. با توجه به یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که پوشش رسانهای گوناگون در جذب بخش خصوصی جهت سرمایهگذاری در ورزش قهرمانی بانوان دارای اهمیت زیادی است و توجه رسانه ها به علائم تبلیغاتی حامیان مالی و تحت پوشش قرار دادن رویدادها و ورزشهای مختلف در برگزاری رویداد نیز در جذب حامیان مالی مؤثر است.
مقاله پژوهشی
مهدی سبک رو؛ هوشمند باقری قره بلاغ؛ فاطمه محمدی
چکیده
رهبری زهرآگین به رفتار رهبری اشاره دارد که منجر به پیامدها یا نتایج منفی میشود و میتواند منجر به کاهش کارآیی پرسنل سازمانها شود. این مفهوم منجر به بالا رفتن نرخ غیبت، افزایش انتقال پرسنل و عملکرد ضعیف تفکر گروهی میشود. هدف از پژوهش حاضر تحلیلی بر پیشایندهای رفتار رهبری زهرآگین کارکنان رسانه های ورزشی و تأثیر آن بر رضایت ...
بیشتر
رهبری زهرآگین به رفتار رهبری اشاره دارد که منجر به پیامدها یا نتایج منفی میشود و میتواند منجر به کاهش کارآیی پرسنل سازمانها شود. این مفهوم منجر به بالا رفتن نرخ غیبت، افزایش انتقال پرسنل و عملکرد ضعیف تفکر گروهی میشود. هدف از پژوهش حاضر تحلیلی بر پیشایندهای رفتار رهبری زهرآگین کارکنان رسانه های ورزشی و تأثیر آن بر رضایت شغلی از طریق نقش میانجی مدنیت واحد است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ کارکنان و جوانان رسانه های ورزشی شهر سمنان تشکیل داده اند. برای این منظور نمونه ای به تعداد 134 نفر به صورت تصادفی در دسترس انتخاب شدند و داده ها به کمک مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار Pls Smart- مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان میدهد که خودمحوری، خلق و خوی منفی و بیثباتی و عدم اطمینان بر رهبری زهرآگین رابطه مثبت و معناداری دارد. با این وجود، بین رفتار مدیریت استبدادی و رهبری زهرآگین رابطه مثبت و معناداری یافت نشد. همچنین، رهبری زهرآگین بر مدنیت واحد رابطه معناداری دارد. و سرانجام بین مدنیت واحد و رضایت شغلی رابطه معناداری یافت شد.
مقاله پژوهشی
محمدرضا مرادی؛ سید سعادت الله صالحی ساداتی
چکیده
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمت و قصد حضور مجدد تماشاگران باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان و تأثیر متغیر همزادپنداری تیمی بر رابطه بین کیفیت خدمت و قصد حضور مجدد هواداران بود. بدین منظور تعداد 312 نفر از هواداران تیم فوتبال سپاهان که بهطور تصادفی انتخاب شده بودند و تمایل به شرکت در پژوهش را داشتند انتخاب و پرسشنامههای ...
بیشتر
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمت و قصد حضور مجدد تماشاگران باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان و تأثیر متغیر همزادپنداری تیمی بر رابطه بین کیفیت خدمت و قصد حضور مجدد هواداران بود. بدین منظور تعداد 312 نفر از هواداران تیم فوتبال سپاهان که بهطور تصادفی انتخاب شده بودند و تمایل به شرکت در پژوهش را داشتند انتخاب و پرسشنامههای کیفیت خدمت، قصد حضور مجدد و همزادپنداری تیمی در اختیار آنان قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و نیز رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کیفیت خدمت و قصد حضور مجدد هواداران باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و این رابطه تحت تأثیر متغیر همزادپنداری تیمی قرار میگیرد. در بین هوادارانی که دارای همزادپنداری پایین یا متوسطی بودند، رابطه مثبتی بین کیفیت کلی خدمت و نیز ابعاد پاسخگویی و دسترسی (دو بعد از کیفیت خدمت) با قصد حضور مجدد به دست آمد اما در بین هوادارانی که دارای همزادپنداری بالایی بودند، هیچ رابطهای بین کیفیت خدمت و قصد حضور مجدد به دست نیامد. با توجه به یافتههای پژوهش، لازم است مدیران باشگاههای حرفهای برای افزایش حضور هواداران در ورزشگاه، ابتدا هواداران را بر مبنای میزان همزادپنداری آنها تقسیمبندی کنند و در ارتباط با هواداران دارای همزادپنداری پایین و متوسط، در جهت بهبود کیفیت خدمت مورد انتظار این دسته از هواداران تلاش کنند.
مقاله پژوهشی
حسین ذبیحی؛ وحید شجاعی؛ محمد حامی
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، تأثیر سواد مهارتی و جهت گیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی میباشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی کارآفرینان کسـب وکارهای ورزشـی اعم از باشگاه ها، فروشگاه های ورزشی و تولیدیهای لوازم ورزشی در سطح کشور به تعداد 11780 مورد بود که از طریق نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق، تأثیر سواد مهارتی و جهت گیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی میباشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی کارآفرینان کسـب وکارهای ورزشـی اعم از باشگاه ها، فروشگاه های ورزشی و تولیدیهای لوازم ورزشی در سطح کشور به تعداد 11780 مورد بود که از طریق نمونهگیری بر اساس فرمول کوکران، 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از سه پرسشنامه، محقق ساخته سواد مهارتی، گرایش کارآفرینانه هاگس و مورگان (2007)، موفقیت کسبوکار هالی و همکاران (2005) استفاده شد. برای تحلیل آماری از روش آماری پیرسون و تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری توسط نرمافزار smartPLS 2. 0 استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد که بین سواد مهارتی و گرایش کارآفرینانه رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین سواد مهارتی و موفقیت کسب و کار ورزشی و نیز گرایش کارآفرینانه و موفقیت کسب و کار ورزشی رابطه معناداری وجود دارد. همینطور یافته ها نشان داد که بین سواد مهارتی در موفقیت کسبوکار ورزشی با نقش میانجی گرایش کار آفرینانه رابطه معناداری وجود دارد. پس میتوان نتیجه گرفت که سواد مهارتی و جهتگیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی تأثیر معناداری دارد.
مقاله پژوهشی
رسول نظری؛ الهام عندلیب
چکیده
هدف از انجام تحقیق حاضر پیشبینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاههای خصوصی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است. جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاههای خصوصی بودند. با استناد به فرمول کوکران سقف نمونه آماری یعنی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری ...
بیشتر
هدف از انجام تحقیق حاضر پیشبینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاههای خصوصی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است. جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاههای خصوصی بودند. با استناد به فرمول کوکران سقف نمونه آماری یعنی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای آمیخته بازاریابی مقیمی (1389)، فناوری اطلاعات و جذب مشتریان محقق ساخته استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط متخصصین، پایایی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از روش تحلیل مسیر معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتهها حاکی از برازش مدل ساختاری برای تمامی رابطههای متغیرهای پژوهش داشت. به طور کلی میتوان اذعان نمود آمیخته بازاریابی و بهکارگیری فناوری اطلاعات به طور مستقیم بر فرایند جذب مشتریان باشگاههای خصوصی تأثیر گذار است، لذا توصیه میشود مدیران با بهکارگیری این استراتژیها، برجستهسازی مزیتهای رقابتی باشگاهها را از طریق استفاده از فضای فیزیکی و مجازی در دستور کار قرار دهند.
مقاله پژوهشی
سلمان جعفری؛ بهرام اکبری خوشه مهر؛ حسین صادقی؛ عاطفه شرقی
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اطلاع رسانی رسانه های جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را کارشناسان اداره ورزش و جوانان، مدیران تربیت بدنی مناطق مختلف شهرداری، اساتید تربیت بدنی دانشگاههای مراغه و کلیه مربیان، سرپرستان و مسئولان شرکتکننده ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اطلاع رسانی رسانه های جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را کارشناسان اداره ورزش و جوانان، مدیران تربیت بدنی مناطق مختلف شهرداری، اساتید تربیت بدنی دانشگاههای مراغه و کلیه مربیان، سرپرستان و مسئولان شرکتکننده در بیست و یکمین دوره مسابقات قایقرانی کانوپولوی قهرمانی کشور تشکیل داده بودند که تعداد کل آنها 108 نفر بودند. با توجه به محدود بودن جامعة آماری، برای نمونهگیری از روش سرشماری استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی این پرسشنامه توسط پنج تن از اساتید دکترای مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی آنها نیز توسط آلفای کرونباخ 82/0 بدست آمد. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون تک متغیره و آزمون فریدمن در نرمافزار اس. پی. اس استفاده گردید. یافتهها نشان دادند ارتباط معناداری بین نقش اطلاع رسانی رسانههای جمعی از مسابقات قایقرانی در شهر مراغه بر توسعه این رشته وجود دارد و رسانه های جمعی میتوانند 36 درصد از تغییرات توسعه رشته قایقرانی را پیش بینی کنند. همچنین یافتههای پژوهش نشان داد که بین اولویتبندی مؤلفههای رسانه های جمعی و اولویت بندی انواع رسانه های جمعی از دیدگاه کارشناسان و متخصصان نیز تفاوت معناداری مشاهده گردید. نتیجه گیری کلی اینکه از نقش اطلاع رسانی رسانه های جمعی میتوان به عنوان یک ابزار قدرتمند در جهت توسعه رشته قایقرانی استفاده کرد.