با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
جایگاه آی تی در توسعه فرصت‌های کارآفرینی در ورزش

محبوبه جعفرزاده زرندی؛ محمد ابراهیم رزاقی؛ اعظم میرزااکبری

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، صفحه 15-28

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.44238.1304

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی جایگاه آی تی در توسعۀ فرصت­های کارآفرینی در ورزش اجرا گردید. روش اجرای این تحقیق پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران شرکت­های تولید‌کننده محصولات ورزشی در ایران (460=N) بود که از بین آن‌ها به صورت تصادفی، تعداد 169 شرکت به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع­ آوری داده­ ها از پرسش‌نامه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارتباط تبلیغات دهان به دهان با تمایل به حضور اعضای باشگاه‌های ورزشی والیبال

سیاوش خداپرست؛ مرتضی رضایی صوفی؛ مریم کاظمی

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، صفحه 29-40

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.42888.1286

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط تبلیغات دهان‌به‌دهان با تمایل حضور افراد در باشگاه­ های ورزشی والیبال شهرستان رشت بود. روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نوع توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه افراد فعال در باشگاه ­های والیبال شهر رشت بودند. روش نمونه‌گیری تحقیق به‌صورت دردسترس انتخاب شد. از پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل وضعیت نشریات علمی -پژوهشی و علمی- ترویجی حوزه تربیت بدنی در ایران

رقیه بدیعی گهر؛ حسین پورسلطانی

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، صفحه 41-47

https://doi.org/10.30473/jsm.2018.40394.1263

چکیده
  هدف از این پژوهش تحلیل وضعیت نشریات علمی – پژوهشی و علمی- ترویجی حوزه تربیت بدنی در ایران در سال 1393 است. روش پژوهش تحلیل محتوای کمی بود که در آن داده­ ها از نمونه آماری 20 نشریه علمی – پژوهشی و یک نشریه علمی - ترویجی از جامعه آماری نشریات معتبر وزارت علوم و با روش نمونه­ گیری روش­های آماری توصیفی با استفاده از نرم­ افزار SPSS ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مقایسه‌ی سواد رسانه‌ای در متخصصان گرایش های تربیت بدنی

معصومه حسینی؛ نازنین قاسمی

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، صفحه 49-57

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.36939.1233

چکیده
  این پژوهش به منظور بررسی مقایسة سواد رسانه‌ای در  متخصصان گرایش‌های تربیت بدنی انجام گرفت. روش تحقیق توصیفی –تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 75 نفر از متخصصان تربیت بدنی شهرستان بیرجند بود که نمونه آماری به صورت کل‌شمار و تعداد 15 نفر از هر گرایش تربیت بدنی انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسش‌نامه اطلاعات ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش رسانه‌های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی استان اصفهان

میترا ایرانپور مبارکه؛ ناهید اتقیا؛ مریم مختاری دینانی

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، صفحه 59-66

https://doi.org/10.30473/jsm.2018.32330.1203

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف تعیین نقش رسانه­ های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی استان اصفهان انجام شد. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی مدیران و کارمندان شاغل در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و آژانس­ های مسافرتی (N=2000) استان اصفهان بوده که از بین آن‌ها 350 نفر با استناد به فرمول کوکران و به شیوۀ نمونه­ گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع ­آوری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان مراجعه‌کننده به اماکن ورزشی

مهرداد محرم زاده؛ سجاد پاشایی؛ میر داود حسینی

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، صفحه 67-76

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.46242.1324

چکیده
  در سال‌های اخیر نیاز به تغییر جهت از نگرش مبادله­ ای به ارتباطی در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش، مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان مراجعه­ کننده به اماکن ورزشی استان آذربایجان شرقی می­باشد. پژوهش حاضر، از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی می­باشد و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تأثیر رابطه عوامل فناوری و راهبردی در چابک سازی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران

مهدی حقیقی؛ محمد حامی؛ وحید شجاعی

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، صفحه 77-85

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43113.1291

چکیده
  هدف پژوهش بررسی تأثیر عوامل فناوری و راهبردی بر چابک‌ سازی در اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران، معاونین و کارمندان اداره جوانان و ورزش استان مازندران به تعداد 250 نفر در سال 1396 تشکیل دادند. با توجه به تعداد کم جامعه آماری، تعداد نمونه برابر با تعداد جامعه آماری در نظر گرفته شد. جهت جمع‌آوری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مطالعه ورزش آموزشی و همگانی دانشگاه‌ها به روش تحلیل سوات با رویکرد نشر یافته ها و ارائه کاربرد (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی)

عباس شعبانی؛ بهرام صالح نیا

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، صفحه 87-98

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.46550.1329

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش مطالعه ورزش آموزشی و همگانی دانشگاه‌ها به روش تحلیل سوات با رویکرد نشر یافته‌ها و ارائه کاربرد می­باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی ـ تحلیلی و از نظر هدف کاربردی می­ باشد. روش جمع‌آوری داده­ ها شامل مطالعات کتابخانه ­ای، روش دلفی و در نهایت پرسش‌نامه است. برای تعیین روایی پرسش‌نامه با متخصصین مشورت و بعد ...  بیشتر