با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
نقدی بر کتاب مبانی مدیریت ورزشی

مهرعلی همتی نژاد طولی؛ بهنام عاشقی

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، صفحه 13-20

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53565.1428

چکیده
  کاربرد مدیریت ورزشی در حوزه های مختلف ورزش در حال افزایش است. افزون براین، سازمانهای غیرانتفاعی در زمینۀ ورزش به دنبال به کارگیری افراد متخصص در حوزۀ مدیریت ورزشی هستند؛ ازاینرو، هر کتابی بخواهد تلاش خودرا به تخصصی کردن مدیریت ورزشی معطوف کند، درخور نقد و بررسی است. پژوهش حاضر با هدف نقد کتاب مبانی مدیریت ورزشی انجام شد که از روش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه مدل ارتباطی حمایت اجتماعی درک شده و مهارتهای ارتباطی با نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر دبیرستان های تهران

منوچهر ططری؛ مژگان غلامیان

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، صفحه 21-30

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53307.1423

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین حمایت اجتماعی درک شده و مهارتهای ارتباطی با نحوه گذراندن اوقات فراغت با تکیه بر فعالیت بدنی دانش آموزان دختر دبیرستان های تهران بود. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشد و به شکل میدانی انجام‌شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران به تعداد 72500 نفر بودند که ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بر قصدخرید مشتریان محصولات برندهای ورزشی با نقش میانجی تصویر ذهنی برند و شیفتگی به برند

شیوا ازادفدا؛ علی اصغر درودیان؛ شاهو زمانی دادانه

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، صفحه 31-46

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52745.1409

چکیده
  هدف این پژوهش اثر بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بر قصدخرید مشتریان محصولات برندهای ورزشی با نقش میانجی تصویر ذهنی برند و شیفتگی به برند بود. این پژوهش برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- همبستگی است. در پژوهش حاضر جامعه آماری مشتریان برندهای ورزشی معتبر خارجی (آدیداس، نایکی، پوما و ...) بودند، که تعداد 360 نفر به عنوان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی شاخص‌های توسعة مدل بومی مدیریت الکترونیک منابع انسانی در ادارات کل ورزش و جوانان کل کشور

روح اله عرب مختاری؛ اسماعیل شریفیان؛ کوروش قهرمان تبریزی؛ محسن منوچهری نژاد

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، صفحه 47-58

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53618.1432

چکیده
  هدف از این پژوهش شناسایی شاخص‌های توسعة‌ مدل بومی مدیریت الکترونیک منابع انسانی می‌باشد. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریة داده‌بنیاد (گراندد تئوری) به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش گردآوری داده‌ها، مطالعة مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق و باز با 16 نفر از اساتید برجستةه حوزة مدیریت متخصص در حوزة مدیریت الکترونیک ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای برترین کتب با ژانر ورزشی

امین سلیمی؛ مینا ملائی؛ حمید قاسمی

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، صفحه 59-70

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.54532.1443

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی برترین کتب با ژانر ورزشی در دنیا و تحلیل محتوای آن بود. روش تحقیق این پژوهش از نوع کمی، از لحاظ استراتژی توصیفی، از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها اسنادی می باشد که برای اجرای آن از روش تحلیل محتوا استفاده شد. بر این اساس سایت کتاب فروشی آمازون به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. جامعه آماری شامل کلیه کتاب‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی الگوی عوامل موثر بر آمادگی الکترونیکی سازمانی با رویکرد ساختاری تفسیری در ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی

عباس مصطفی زاده؛ پریوش نوربخش؛ مهدی کهندل

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، صفحه 71-80

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53916.1433

چکیده
  هدف این تحقیق طراحی الگوی شناسایی عوامل موثر بر آمادگی الکترونیکی سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود. روش پژوهش ازنوع کیفی با استفاده از رویکرد مدل‌سازی ساختاری-تفسیری است. با مرور ادبیات تحقیق و مصاحبه با 15 نفر از خبرگان(اشباع نظری)، هفت دسته عوامل موثر در سنجش آمادگی الکترونیکی شامل سیاسی، تکنولوژیکی، فردی و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش مشارکت در بازاریابی شفاهی الکترونیک بر وفاداری الکترونیک مشتریان کالاهای ورزشی (مورد مطالعه: وب سایت دی جی کالا و بامیلو)

قاسم اسلامی؛ فرشاد قادری

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، صفحه 81-90

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52666.1407

چکیده
  امروزه به همراه رشد رسانه‌های اجتماعی، باقی ماندن در عرصه‌ی رقابت کسب‌وکارهای الکترونیکی، نیازمند تلاش برای حفظ مشتریان است. پس توجه به وفاداری الکترونیکی مشتریان در این محیط بسیار مهم است. اخیراً خریداران کالاهای ورزشی نیز از بستر اینترنت برای خریدهای خود استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه این رسانه‌ها قابلیت مقایسه کالاها و توجه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر شبکه‌های اجتماعی در ارتقای ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس

عباس سیف‌الهی؛ سید نصرالله سجادی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، صفحه 91-104

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53236.1422

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثر شبکه‌های اجتماعی در ارتقای ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس بود. جامعه آماری تحقیق حاضر هواداران باشگاه پرسپولیس در سطح شهر تهران بودند و با توجه به جدول مورگان ۳۸۴ نفر نمونه‌گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ...  بیشتر