با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
مدل تجربی جایگاه ورزش در توسعه دیپلماسی عمومی

مهدی شریعتی فیض آبادی؛ امیرحسین منظمی

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، صفحه 13-26

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52137.1398

چکیده
  »جنگ بدون شلیک« تعبیری از دیپلماسی عمومی در جهان امروز است؛ این مفهوم از سه بعد اساسی هنر، آموزش و ورزش تشکیل شده است. پژوهش حاضر با هدف تبیین جایگاه ورزش در توسعۀ دیپلماسی عمومی در قالب مدلی تجربی انجام شد. اینپژوهش به لحاظ هدف، کاربردی بود که با بررسی بیش از 100 مقاله، کتاب، یادداشت، خبر و مصاحبه طی سالهای 1394 تا 1398 انجام شد. پس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش رسانه های جمعی در هویت سازی و ترویج رشته های ورزشی در ایران

سارا کشکر

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، صفحه 27-40

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.56279.1485

چکیده
  رسانه ها در هویت بخشی به رشته های ورزشی و ترویج آنها در جامعه نقش غیرمهمی دارند. هدف تحقیق شناسایی عملکرد رسانه در انعکاس هویت رشته های ورزشی و ترغیب جامعه به شرکت در آن ها بود. روش تحقیق آمیخته اکتشافی شامل روش کیفی با استفاده از مصاحبه اسمی و روش پیمایش پرسشنامه ای بود. جامعه در بخش کیفی 27 نفر از متخصصان و ورزشکاران بودند که به شکل هدفمند ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل کیفی تجارت الکترونیک محصولات ورزشی کشور

فاطمه ظهرابی؛ رضا صابونچی؛ حمید فروغی پور

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، صفحه 41-50

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.47342.1337

چکیده
  هدف پژوهش شناسایی عوامل و راهکارهای مؤثراستقرار تجارت الکترونیک در تولید کالاهای ورزشی کشور و ارائه مدل تحلیلی است.تحقیق از نظر هدف کاربردی و به‌صورت کیفی و با استفاده از انجام مصاحبه‌های عمیق انجام گرفت. روش پژوهش، گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) است.جامعه آماری شامل 17 نفر از اساتید و صاحب‌نظران مرتبط با بازاریابی ورزشی و 11 نفر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدلسازی نقش عوامل عینی و انتزاعی بر قصد حضور مجدد مشتریان کسب و کارهای ورزش های الکترونیکی با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی

حسین عبدالملکی؛ عباس خدایاری

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، صفحه 51-60

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.51428.1387

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مدلسازی نقش عوامل عینی و انتزاعی بر قصد حضور مجدد مشتریان کسب و کارهای ورزش های الکترونیک شهر تهران با میانجیگری تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحلیل داده ها توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق را کلیه استفاده کننده از باشگاه های ورزش های الکترونیکی که حداقل به مدت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل مهارت های ارتباطی بازخورد شغلی ، قدرت منبع بازخورد و عزت دریافت کننده در بهبود عملکرد شغلی کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور

علی خاصه؛ اکرم اصفهانی نیا؛ سعید قربانی؛ حسن قره خانی؛ مونا رضایی

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، صفحه 61-72

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56165.1483

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل مهارت های ارتباطی بازخورد شغلی ، قدرت منبع بازخورد و عزت دریافت کننده در بهبود عملکرد شغلی کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور بود. پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعة آماری شامل کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور(468 نفر) بود که ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی اثر مهارتهای ارتباطی بر نحوه گذراندن اوقات فراغت فعال با نقش میانجی تعاملات اجتماعی؛ مطالعه موردی دانش آموزان دختر شهرستان ساوه

ملیحه محسنی؛ شهاب بهرامی؛ علی محمد صفانیا

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، صفحه 73-82

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.47823.1343

چکیده
  هدف پژوهش حاضر اثر مهارتهای ارتباطی بر نحوه گذراندن اوقات فراغت فعال با نقش میانجی تعاملات اجتماعی دانش آموزان دختر شهرستان ساوه بود. روش تحقیق توصیفی - همبستگی و گردآوری داده‌ها به‌صورت میدانی و از لحاظ استفاده از نتایج، کاربردی بود جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول شهرستان ساوه که بر اساس آمار موجود ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثرات محیط اجتماعی، محیط فیزیکی نمونه‌های رایگان، تخفیف در ارتقاء فروش و عادات خرید به مصرف ورزشی

ارش زارعی؛ علیرضا زارع؛ حسین منصوری

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، صفحه 83-92

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.52297.1404

چکیده
  هدف پژوهش حاضر ارائه مدل شناسایی عوامل ترغیب‌کننده مشتریان در فروش شخصی محصولات ورزشی می‌باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و به روش میدانی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه مصرف‌کنندگان کالای ورزشی در سطح شهر تهران بود. به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده 306 پرسشنامه جمع‌آوری گردید. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه بک‌ویل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش میانجی فرهنگ سازمانی در رابطه‌ی بین رهبری تحول‌آفرین و رفتار شهروندی سازمانی (کارکنان رسانه های ورزشی در شهر زاهدان)

فریبا مالکی؛ مسلم مبارکی؛ احسان نامدار جویمی؛ لیلا تمسکی هرسینی

دوره 8، شماره 3 ، فروردین 1400، صفحه 93-106

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.44846.1311

چکیده
  هدف از این پژوهش، مطالعه‌ی نقش فرهنگ‌سازمانی در رابطه‌ی بین رهبری تحول‌آفرین و رفتار شهروندی سازمانی بود. پژوهش ازلحاظ گردآوری داده‌ها، همبستگی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان رسانه‌های ورزشی در شهر زاهدان به تعداد 70 نفر بود که سرشماری شدند. ابزارهای گردآوری داده‌ها شامل سه پرسشنامه رهبری تحول‌آفرین برنارد ...  بیشتر