با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی تبلیغات در ورزش
تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران

محمدرسول خدادادی؛ یعقوب بدری آذرین؛ مهدی جهانگیری؛ مریم فریدفتحی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، صفحه 15-32

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63888.1619

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره‌ تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظام‌مند نظریه داده‌بنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونه‌گیری به‌صورت نظری و گلوله‌برفی بود و با مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مهارت های ارتباطی در ورزش
سواد ارتباطی: تحلیل سوادهای تخصصی در ارتباطات ورزشکاران حرفه‌ای

حدیثه بهرامی؛ جواد شهولی کوه شوری؛ اکرم قبادی یگانه

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، صفحه 33-54

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63925.1620

چکیده
  سوادهای تخصصی در ارتباطات که فراتر از خواندن، نوشتن و گفت‌وگوی ساده هستند، در برقراری ارتباط انسان‌ها با خود، دیگران و حتی دیگر موجودات، نقش پررنگی دارند. کیفیت ارتباط خوب به معنای موفقیت بیشتر در زندگی شخصی و حرفه‌ای است. با استناد به این مقدمۀ کوتاه، این پرسش مطرح می‌‌شود که آیا سواد ارتباطی یک مهارت بسیار مهم در نزد ورزشکاران ...  بیشتر

مقاله پژوهشی روابط بین الملل در ورزش
نقش روابط دیپلماتیک در ورود و ترویج رشته‌های ورزشی خارجی در ایران

سارا کشکر؛ غزل پناهبر

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، صفحه 55-76

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68691.1781

چکیده
  ورزش همواره در روابط دیپلماتیک و بین‌الملل به‌عنوان قدرت نرم برای تحقق اهداف بین‌المللی کشورها مدنظر بوده است. بررسی تاریخ ظهور رشته‌های ورزشی غیربومی در ایران بازگوکننده حقایق زیادی درمورد نحوه ورود و دلایل ظهور آن‌ها در ایران است. این تحقیق کیفی حاوی نگرشی تاریخی است که با استفاده از روش اسنادی و مصاحبه اسمی انجام شد. جامعه موردمطالعه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رسانه های ورزشی
مدل‌سازی تأثیر مصرف رسانه‌ای بر رفتار حامی محیط‌زیست با نقش میانجی آگاهی زیست‌محیطی دانشجویان علوم ورزشی

مرضیه خلیفه سلطانی؛ سعید جعفری؛ بهاره رحمانیان کوشککی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، صفحه 77-92

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68866.1785

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مصرف رسانه‌ای بر رفتار حامی محیط‌زیست با نقش میانجی آگاهی زیست‌محیطی دانشجویان علوم ورزشی استان سیستان و بلوچستان بود. روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی بود و جامعه آماری همه دانشجویان علوم ورزشی استان سیستان و بلوچستان بودند که 271 نفر به‌عنوان نمونه آماری از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رسانه های ورزشی
تحلیل محتوای پژوهش‌های خصوصی‌سازی در ورزش ایران با تأکید بر رسانه‌های نوشتاری

مجید رجبی؛ ابوالفضل فراهانی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، صفحه 93-114

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62321.1590

چکیده
  هدف این تحقیق، تحلیل محتوای پژوهش‌های خصوصی‌سازی در ورزش ایران بود. روش تحقیق از نوع کمّی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد توصیفی بود. جامعه آماری شامل تمام پژوهش‌های خصوصی‌سازی در ورزش ایران تا پایان تابستان 2021 بود. نمونه آماری نیز برابر با جامعه آماری بود. برای انجام این تحقیق، وب‌سایت نشریه‌های علمی‌پژوهشی ورزشی جست‌وجو شد، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی تبلیغات در ورزش
اعتباریابی عوامل شناسایی‌شدۀ مؤثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران

زهرا عبدالوهابی؛ مهدی کهندل؛ عباس خدایاری؛ علی زارعی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، صفحه 115-129

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63055.1602

چکیده
  تجارت الکترونیک یکی از این فناوری‌ها است که در پشت نام به‌ظاهر ساده‌اش، مفهومی فراتر از آنچه در اذهان ماست پنهان شده است. هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی عوامل شناسایی‌شده مؤثر بر تجارت الکترونیک فدراسیون فوتبال ایران بود. روش تحقیق با توجه به هدف تحقیق آمیخته یا به‌عبارتی ترکیبی بود. در این تحقیق ابتدا روش کیفی و سپس روش کمّی استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی تبلیغات در ورزش
بررسی نقش میانجی نگرش به تبلیغات و برند در رابطۀ بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیت‌های واقعی در جذب و قصد خرید مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی

علی عسگر؛ سیروس احمدی؛ آزاده سید عالی نژاد

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، صفحه 130-145

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64092.1621

چکیده
  امروزه شناخت عواملی که بر رفتارخرید مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارند، در کانون توجه شرکت‌ها قرار گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش ‌روی مدیران سازمان‌ها در این زمینه، توجه ویژه به موضوع نگرش است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه‌ تأثیر نگرش به تبلیغات و برند در رابطه‌ بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیت‌های واقعی در جذب و قصد خرید مصرف‌کنند‌گان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی رسانه های ورزشی
تحلیل محتوایی نشریات علمی تربیت‌بدنی ایران در حوزۀ سالمندان

مجتبی ملک؛ سعید تابش

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، صفحه 146-163

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64108.1622

چکیده
  تحقیقات بسیار کمی درخصوص تحلیل محتوایی پژوهش‌های مرتبط با سالمندان انجام شده است. برای ارائه تصویری کلان از روند تحقیقات و فراهم‌‌کردن بینشی ساختارمند از جایگاه این موضوع، پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوایی نشریات علمی تربیت‌بدنی ایران در حوزه سالمندان انجام شد. این پژوهش از نوع کمّی، با هدف کاربردی و مبتنی بر تحلیل محتوا و رویکردی ...  بیشتر