تبلیغات در ورزش
شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی
چکیده
اینترنت و رسانههای اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسانتر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیمهای ورزشی برتر، لیگها و انجمنهای ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصتهای جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ...
بیشتر
اینترنت و رسانههای اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسانتر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیمهای ورزشی برتر، لیگها و انجمنهای ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصتهای جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی ایجاد میکند. رسانههای اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیمها و حامیان را ایجاد میکنند. فناوری تلفنهمراه نیز باعث میشود که طرفداران و مصرفکنندگان رویدادهای ورزشی، محتوای ورزشی را بهطورکلی و همچنین زنده در همهجا پیگیری کنند و همچنین این تغییرات چالشها و فرصتهای بسیار استراتژیک را ایجاد میکند. روش کار این تحقیق از نوع مطالعه و بررسی سایتها و شبکه های اجتماعی و همچنین ترجمه مقالات متفاوت در این زمینه در چندین چارچوب و ایده بود؛ بهویژه مدل اکوسیستم ورزش، بازاریابی رویدادی، بازاریابی ستاره و تفاوتهای بینالمللی در تماشای ورزش برای ورزشهای خاص. براساس نتایج تحقیق، چارچوبی برای توسعه استراتژی رسانههای اجتماعی پیشنهاد شد که میتواند برای ارزیابی وضعیت فعلی سازمان ورزشی و همچنین تسهیل توسعه استراتژی رسانههای اجتماعی استفاده شود. نتیجۀ بازاریابی یکپارچه نشاندهنده افزایش بلوغ از لحاظ ایجاد استراتژی یکپارچه است که ترکیبی از استفاده فعالانه از سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی و سیستمهای داخلی با استفاده از رسانههای اجتماعی و جوامع است که بر وبسایت باشگاه یا فدراسیون تمرکز میکنند.
مهارت های ارتباطی در ورزش
نصرت اله عابدینی؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی
چکیده
اینترنت و رسانههای اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسانتر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیمهای ورزشی برتر، لیگها و انجمنهای ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصتهای جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ...
بیشتر
اینترنت و رسانههای اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسانتر می کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیمهای ورزشی برتر، لیگها و انجمنهای ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصتهای جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف کنندگان رویدادهای ورزشی ایجاد میکند. رسانههای اجتماعی شکل جدیدی از ارتباطات بین طرفداران، ورزشکاران، تیمها و حامیان را ایجاد میکنند. فناوری تلفنهمراه نیز باعث میشود که طرفداران و مصرفکنندگان رویدادهای ورزشی، محتوای ورزشی را بهطورکلی و همچنین زنده در همهجا پیگیری کنند و همچنین این تغییرات چالشها و فرصتهای بسیار استراتژیک را ایجاد میکند. روش کار این تحقیق از نوع مطالعه و بررسی سایتها و شبکههای اجتماعی و همچنین ترجمه مقالات متفاوت در این زمینه در چندین چارچوب و ایده بود؛ بهویژه مدل اکوسیستم ورزش، بازاریابی رویدادی، بازاریابی ستاره و تفاوتهای بینالمللی در تماشای ورزش برای ورزشهای خاص. براساس نتایج تحقیق، چارچوبی برای توسعه استراتژی رسانههای اجتماعی پیشنهاد شد که میتواند برای ارزیابی وضعیت فعلی سازمان ورزشی و همچنین تسهیل توسعه استراتژی رسانههای اجتماعی استفاده شود. نتیجۀ بازاریابی یکپارچه نشاندهنده افزایش بلوغ از لحاظ ایجاد استراتژی یکپارچه است که ترکیبی از استفاده فعالانه از سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی و سیستمهای داخلی با استفاده از رسانههای اجتماعی و جوامع است که بر وبسایت باشگاه یا فدراسیون تمرکز میکنند.
عبدالحمید زیتونلی
چکیده
هدف از این تحقیق تحلیل عوامل موثر بر دلبستگی مکانی گردشگران و تبلیغات شفاهی مقصد در بازدید از رویداد سوارکاری گنبد کاووس بود. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. 324 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت تصادفی ساده از بین گردشگران حاضر در رویداد ورزشی اسبدوانی گنبدکاووس در پاییز سال 1398 انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه های استاندارد ...
بیشتر
هدف از این تحقیق تحلیل عوامل موثر بر دلبستگی مکانی گردشگران و تبلیغات شفاهی مقصد در بازدید از رویداد سوارکاری گنبد کاووس بود. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. 324 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت تصادفی ساده از بین گردشگران حاضر در رویداد ورزشی اسبدوانی گنبدکاووس در پاییز سال 1398 انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه های استاندارد جین و همکاران(2012، 2015) قربان زاده و سعیدنیا (1398) لی و همکاران (2011، 2013) استفاده گردید که روایی آن ها توسط 10 نفر از خبرگان تایید شد. پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد سنجش و تایید قرارگرفت. تحلیل داده ها با روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شده است. یافته ها نشان داد که متغیرهای کیفیت تجربه رویداد با ضریب تعیین 605/0، رضایت با ضریب تعیین 582/0، کیفیت خدمات با ضریب تعیین 515/0 به ترتیب بیشترین تأثیر را در دلبستگی گردشگران به مکان و متغیرهای کیفیت تجربه رویداد با ضریب تعیین 585/0، رضایت با ضریب تعیین 576/0، کیفیت خدمات با ضریب تعیین 497/0 به ترتیب می توانند بیشترین تأثیر را بر تبلیغات شفاهی گردشگران داشته باشند. نتایج نشان داد که رویدادهای ورزشی، دلبستگی مکانی و تبلیغات شفاهی گردشگران به مقصد را تقویت می کند.
فرزاد نوبخت؛ رقیه بخشش؛ مهرداد محرم زاده؛ عباس نقی زاده
چکیده
این پژوهش با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود.پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با چهل گویه در شش بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان ...
بیشتر
این پژوهش با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود.پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با چهل گویه در شش بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان پایایی آن به بوسیله آزمون آلفای کرونباخ وروایی محتوایی پرسشنامه توسط 5 نفر از اساتید حوزه مدیریت ورزشی بررسی(با استفاده از شاخص CVIوCVR) و مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق 270 نفر از مدیران و کارشناسان ورزشی و طراحان نرم افزار شهر اردبیل را شامل می شوند که نمونه گیری در آن به صورت تصادفی طبقه ای صورت گرفته وحجم نمونه با توجه به فرمول کوکران154 نفر برآورد و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان دادکه که از نظر بعد انسانی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی استان اردبیل تایید می شود ولی از نظر بعد فنی، قانونی، مالی، عملیاتی و زمانی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی استان اردبیل تایید نمی گردد. با توجه به نتایج بدست آمده طراحی و پیاده سازی نرم افزاربازاریابی رویدادهای ورزشی در استان اردبیل مثبت ارزیابی نمی شود و قبل از اقدام به چنین طراحی حتما بایستی موانع احتمالی و راههای بررسی آن مورد توجه قرار گیرد.
سمانه الماسی؛ شیرین زردشتیان
چکیده
سیستم اطلاعات مدیریت میتواند با در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقهبندی شده و نیز اطلاعات مورد نیاز برای تصمیمگیری به مدیران جهت اخذ بهترین تصمیمات بر پایه اطلاعات کنونی و پیشین کمک کند. هدف این مقاله، طراحی سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در بخش رویدادهای ورزشی (حرفهای و قهرمانی) برای سازمانهای ورزش و جوانان میباشد. مطالعه حاضر یک ...
بیشتر
سیستم اطلاعات مدیریت میتواند با در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقهبندی شده و نیز اطلاعات مورد نیاز برای تصمیمگیری به مدیران جهت اخذ بهترین تصمیمات بر پایه اطلاعات کنونی و پیشین کمک کند. هدف این مقاله، طراحی سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در بخش رویدادهای ورزشی (حرفهای و قهرمانی) برای سازمانهای ورزش و جوانان میباشد. مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی به روش تحلیل محتوا است. فرآیند گردآوری دادهها مشتمل بر 15مصاحبه نیمه ساختار یافته با مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان غرب کشور بود. نمونهگیری به صورت هدفمند میباشد. تحلیل دادهها هم زمان با جمعآوری دادهها و به روش آنالیز محتوای کیفی انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها منجر به استخراج 10 ماژول اصلی به همرا زیر مجموعههایشان شد. بخش رویداد ورزشی به دلیل ماهیت آن که برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در سطوح مختلف ملی، بینالمللی و جهانی است، نیازمند هماهنگیها و تصمیمگیریهای زیادی است که به کمک یک سیستم اطلاعات مدیریت رویداد ورزشی میتواند کمک شایانی به برگزاری با کیفیت رقابتها و رویدادهای ورزشی نموده و بدین صورت در هزینه و زمان صرفهجویی کرد.