با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
تبلیغات در ورزش
طراحی الگوی توسعه برند باشگاه فوتبال فولاد خوزستان

مهدی فتیلی؛ شهرام غلامرضایی؛ سیاوش خداپرست

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 آذر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.71986.1896

چکیده
  این پژوهش با هدف طراحی الگوی توسعه برند تیم فوتبال فولاد خوزستان انجام شد. بدین منظور از جامعه آماری اساتید دانشگاه در حوزه مدیریت بازاریابی، مدیریت ورزشی، مدیران باشگاه فوتبال فولاد خوزستان که در حوزه برندگذاری تجارب، تالیف ها و آثار علمی پژوهشی دارا بودند به روش نمونه گیری گلوله برفی 13 نفر انتخاب شدند. همچنین از میان تماشاگران ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
نقش ارتباطات بازاریابی یکپارچه در توسعه ورزش همگانی

مهدی رحیمی افشار؛ حمید قاسمی؛ معصومه حسینی؛ سعید جعفری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.66587.1712

چکیده
  این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی؛ از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی و به‌طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی دانشگاه‌های دولتی تهران، کارشناسان سازمان ورزش شهرداری تهران و هیئت‌های همگانی‌ استان تهران که در حیطه بازاریابی ورزشی و ...  بیشتر

روابط بین الملل در ورزش
نقش روابط دیپلماتیک در ورود و ترویج رشته‌های ورزشی خارجی در ایران

سارا کشکر؛ غزل پناهبر

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، ، صفحه 55-76

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.68691.1781

چکیده
  ورزش همواره در روابط دیپلماتیک و بین‌الملل به‌عنوان قدرت نرم برای تحقق اهداف بین‌المللی کشورها مدنظر بوده است. بررسی تاریخ ظهور رشته‌های ورزشی غیربومی در ایران بازگوکننده حقایق زیادی درمورد نحوه ورود و دلایل ظهور آن‌ها در ایران است. این تحقیق کیفی حاوی نگرشی تاریخی است که با استفاده از روش اسنادی و مصاحبه اسمی انجام شد. جامعه موردمطالعه ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعۀ بازاریابی لیگ برتر کشتی ایران

فرزاد خراسانی ساسی کلومی؛ معصومه کلاته سیفری؛ مرتضی دوستی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402، ، صفحه 75-89

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62868.1597

چکیده
  این پژوهش با هدف تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی ایران انجام شد. جامعه پژوهش شامل 16 نفر از مسئولان، کشتی­گیران، مدیران هیئت‌کشتی، مربیان و اسپانسرها بود. روش نمونه­گیری هدفمند و دردسترس بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیم طی کدگذاری باز جمع‌آوری ...  بیشتر

ارائه مدل نقش رسانه‌های اجتماعی بر ورود بانوان تماشاگر به استادیوم‌های فوتبال ایران

حمیدرضا میرصفیان؛ معصومه کلاته سیفری؛ سحر اکبرنژاد دهمیانی؛ فاطمه کاتبی جهرمی

دوره 9، شماره 4 ، تیر 1401، ، صفحه 57-71

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.56999.1496

چکیده
  حضور تماشاگران در استادیوم‌های فوتبال موجب زنده بودن ورزش شده است و بدون حضور تماشاگران فوتبال جذابیت و مهیج بودن خود را از دست می‌دهد. در ایران زنان حق حضور در استادیوم‌های فوتبال را ندارند. از طرفی رسانه‌های اجتماعی در یافته‌های جدید و شکل‌گیری تحولات و اطلاع رسانی نقش پررنگی دارند. از این رو هدف از پژوهش حاضر ارائه مدلی از نقش ...  بیشتر

امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی شهر اردبیل

فرزاد نوبخت؛ رقیه بخشش؛ مهرداد محرم زاده؛ عباس نقی زاده

دوره 8، شماره 2 ، بهمن 1399، ، صفحه 95-102

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.49963.1366

چکیده
  این پژوهش با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود.پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با چهل گویه در شش بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان ...  بیشتر

نقش عوامل اجتماعی بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی شرکت های ورزشی: (مطالعه موردی برند ورزشی مجید)

رسول نظری؛ الهام مشکل گشا؛ رضا فردی پور

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 67-76

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.43043.1289

چکیده
  هدف از پژوهش بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی می باشد. پژوهش از نوع تحقیق کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، جمع آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. محیط پژوهش شرکت تولید کننده و فروشنده محصولات ...  بیشتر

ارتباط تبلیغات دهان به دهان با تمایل حضور مشتریان در باشگاه های ورزشی: مطالعه باشگاه های پرورش اندام ایلام

حسین کردلو؛ رضا خورشیدی؛ علیرضا الهی

دوره 3، شماره 4 ، شهریور 1395، ، صفحه 25-34

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطه بین تبلیغات دهان به دهان و تمایل حضور مشتریان باشگاه‌های پرورش اندام ایلام بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاه‌های بدنسازی شهرستان ایلام که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشته‌اند را تشکیل دادند. به این منظور 280 مشتری از باشگاه‌های بدنسازی به صورت تصادفی انتخاب شد ...  بیشتر

بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران ،آلمان و انگلستان

سعید خانمرادی؛ حسین عیدی؛ اکرم قبادی یگانه

دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 41-51

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران، آلمان و انگلستان بود. روش تحقیق توصیفی- تحلیل بود. جامعه آماری شامل وب سایت های رسمی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران (16 تیم)، بوندسلیگای آلمان (18 تیم) و لیگ برتر انگلیس (20 تیم) در فصل 2015-2014 بود. نمونه به صورت تمام شمار و شامل 54 وب سایت بود. ابزار ...  بیشتر

بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) باشگاه‌های فوتبال ایران

محمدابراهیم رزاقی؛ قاسم مهرابی؛ مجید جلالی فراهانی

دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 19-28

چکیده
  خدمات دهی در حوزه ورزش زمانی می‌توانند بهره‌وری بالایی داشته باشند که ارائه خدمات آنان ضمن انطباق با نیازهای مشتریان، از بهره‌وری سازمانی مناسبی نیز برخوردار باشد. مدیریت ارتباط با مشتری همان تعامل با هواداران برای کسب مزیت رقابتی است و باشگاه‌ها از طریق وب‌سایت های خود می‌توانند به این امر اقدام ‌کنند. براین اساس، این پژوهش ...  بیشتر

نقش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بر بازاریابی محصولات ورزشی ایران با تأکید بر آمیخته بازاریابی ورزشی (4p)

نرگس بکتاش؛ طیبه بزرگر؛ سیدحمید قاسمی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 27-35

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر بازاریابی محصولات ورزشی ایران با تأکید بر آمیخته بازاریابی ورزشی (4P) پرداخته است. مؤلفه­ های آمیخته بازاریابی ورزشی شامل محصول، قیمت، ترویج و توزیع می­باشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه خبرنگاران ورزشی، کارشناسان ورزشی و تولیدکنندگان ورزشی ...  بیشتر

بررسی تأثیر رسانه های جمعی بر تأمین منابع مالی در ورزش

مرتضی رضائی صوفی؛ عباس شعبانی

دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 43-49

چکیده
  امروزه رسانه­ها به عنوان مرکز عصبی جامعه محسوب می­شوند و مهمترین و موثرترین ابزار انتقال اطلاعات و آگاهی­ها در تحقق فرآیند ارتباطات می­باشند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر رسانه­های جمعی بر تامین منابع مالی در ورزش بود. روش پژوهش این تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی می­باشد که از نظر ماهیت و اهداف از نوع کاربردی می­باشد. ...  بیشتر