با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
نقد و بررسی کتاب مدیریت بازاریابی ورزشی

مهرعلی همتی نژاد طولی؛ سردار محمدی؛ بهنام عاشقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 مرداد 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64981.1651

چکیده
  بازاریابی در ورزش و سازمان‌های ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه در اکثر دانشگاه‌های کشور گرایش بازاریابی ورزشی تدریس می‌شود ازاین‌رو هر کتابی بخواهد تلاش خود را معطوف به تخصصی‌سازی این امر سازد شایسته نقد و بررسی می‌باشد. هدف پژوهش حاضر نقد کتاب «مدیریت بازاریابی ورزشی» می‌باشد، کتاب مورد نظر، تألیف فراهانی و ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تأثیر پاداش در گیمیفیکیشن بر لذت و قصد خرید مصرف‌کنندگان ورزشی در فیس بوک

زهرا عسگری گندمانی؛ حسین اکبری یزدی؛ حمید رودباری؛ روح الله عسگری گندمانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.68408.1775

چکیده
  هدف از این مطالعه کاربردی، بررسی تأثیر بازی‌وارسازی برنامه‌های ورزشی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان است. که برای این منظور، از ارزیابی شناختی، برای پیش‌بینی تأثیر لذت مصرف‌کنندگان از بازی ورزشی بر قصد خرید آن‌ها استفاده شد. مطالعه پیمایشی حاضر از پرسشنامه الکترونیکی پنج ارزشی لیکرت که شامل؛ 3 سوال برای لذت(کیم و لی، 2013؛ ونکاتش و گوسین، ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تاثیر شخصیت‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی‌ بر آگاهی از برندهای ورزشی با هدف ایجاد قصد خرید در مصرف‌کننده

حسن خورسندی؛ احسان اسداللهی؛ شهریار خرازیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.68725.1783

چکیده
  برندهای ورزشی همواره بدنبال روش‌های اثربخش تبلیغاتی در رسانه‌ها برای کنترل رفتار خرید مصرف‌کنندگان می‌باشند، لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر شخصیت‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی بر آگاهی از برندهای ورزشی با هدف ایجاد قصد خرید در مصرف‌کننده بود. روش پژوهش از نظر ماهیت و هدف از نوع کاربردی و از منظر روش تحلیل داده‌ها از نوع ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تأثیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت در بازاریابی رویدادهای ورزشی

شهاب بهرامی؛ محمدسعید کیانی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 15-31

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.50368.1369

چکیده
  اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان­تر می­ کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیم‌های ورزشی برتر، لیگ‌ها و انجمن‌های ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصت‌های جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف­ کنندگان رویدادهای ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
رابطۀ مصرف رسانه‌ای با مهارت‌های ارتباطی دانشجویان رشتۀ علوم ورزشی

نصرت اله عابدینی؛ حمید قاسمی؛ رضا صابونچی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 73-83

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.55525.1468

چکیده
  اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بازاریابی ورزشی را آسان­تر می­ کنند. از لحاظ تاریخی، پخش تلویزیونی منبع اصلی درآمد تیم‌های ورزشی برتر، لیگ‌ها و انجمن‌های ورزشی است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت بر بازاریابی رویدادهای ورزشی بود. اینترنت فرصت‌های جدیدی برای توزیع و موارد موردنیاز مصرف­ کنندگان رویدادهای ...  بیشتر

اثر شبکه‌های اجتماعی در ارتقای ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس

عباس سیف‌الهی؛ سید نصرالله سجادی؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی

دوره 8، شماره 4 ، تیر 1400، ، صفحه 91-104

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.53236.1422

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثر شبکه‌های اجتماعی در ارتقای ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس بود. جامعه آماری تحقیق حاضر هواداران باشگاه پرسپولیس در سطح شهر تهران بودند و با توجه به جدول مورگان ۳۸۴ نفر نمونه‌گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ...  بیشتر