سید علیقلی روشن؛ نور محمد یعقوبی؛ حفصه رئیسی شهرویی؛ احسان نامدار جویمی؛ هومن پشوتنی زاده
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه وابستگی مشتری و نوآوری سازنده با توجه به نقش تعدیلکننده فرهنگسازمانی در بین تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، از نوع کاربردی و برحسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است که جامعه ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه وابستگی مشتری و نوآوری سازنده با توجه به نقش تعدیلکننده فرهنگسازمانی در بین تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، از نوع کاربردی و برحسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است که جامعه موردبررسی در این پژوهش بهطورکلی برابر با 480 تولیدکننده اطلاعات ورزشی است. روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی ساده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و فرمول کوکران با خطای 05/0 برابر با 213 نفر است. پایایی و روایی پرسشنامههای پژوهش با توجه به محقق ساخته بودن مجدداً بازازمایی و تأییدشده است. نرمافزار مورداستفاده در این پژوهش Smart Pls است. یافتهها حاکی از این مهم است که وابستگی مشتری با نوآوری سازنده رابطه منفی دارند و همینطور افزایش جهتگیری عملکرد و افزایش رقابت موجب افزایش نوآوری سازنده میشود. از طرفی جهتگیری عملکرد قویتر، رابطه منفی وابستگی مشتری با نوآوری سازنده را قویتر میکند و رقابت قویتر، رابطه منفی وابستگی مشتری به نوآوری سازنده را کاهش میدهد.
فریبا مالکی؛ مسلم مبارکی؛ احسان نامدار جویمی؛ لیلا تمسکی هرسینی
چکیده
هدف از این پژوهش، مطالعهی نقش فرهنگسازمانی در رابطهی بین رهبری تحولآفرین و رفتار شهروندی سازمانی بود. پژوهش ازلحاظ گردآوری دادهها، همبستگی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان رسانههای ورزشی در شهر زاهدان به تعداد 70 نفر بود که سرشماری شدند. ابزارهای گردآوری دادهها شامل سه پرسشنامه رهبری تحولآفرین برنارد ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، مطالعهی نقش فرهنگسازمانی در رابطهی بین رهبری تحولآفرین و رفتار شهروندی سازمانی بود. پژوهش ازلحاظ گردآوری دادهها، همبستگی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان رسانههای ورزشی در شهر زاهدان به تعداد 70 نفر بود که سرشماری شدند. ابزارهای گردآوری دادهها شامل سه پرسشنامه رهبری تحولآفرین برنارد و بس (1985)، رفتار شهروندی سازمانی اورگان و همکارانش (1997) و پرسشنامه فرهنگسازمانی کاتلر (2000) بود. برای بومیسازی پرسشنامههای پژوهش،مجدداً روایی همگرا و واگرا و پایایی ترکیبی و آلفایکرونباخ آنها مـورد تأییـد قـرار گرفـت. برازش مدل اندازهگیری، ساختاری و مدل کلّی، با روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار PLS احراز شد. ضرایب F2 و Q2 و R2 و GOF در دامنه قابلقبول قرار داشتند. نتایج آزمون نشان داد ضرایب معناداری T-value و z-value (آزمون سوبل) خارج از دامنه قدر مطلق 27/3 قرار دارد. با اطمینان 0.99 درصد، روابط مستقیم و غیرمستقیم بین متغیرها معنادار است. نتایج حاکی از آن است که رهبری تحولآفرین با رفتار شهروندی سازمانی رابطه معنادار و قابلقبول دارد. رهبری تحولآفرین بافرهنگ سازمانی رابطه بسیار قوی و مثبت دارد. همینطور فرهنگسازمانی موجب بروز رفتارهای شهروند سازمانی در سازمان میشود و این دو متغیر باهم رابطه مثبت و سازنده دارند. درنهایت فرهنگسازمانی در رابطه رهبری تحولآفرین با رفتار شهروند سازمانی نقش میانجی ایفا میکند.
احسان نامدار جویمی؛ سید علیقلی روشن؛ نور محمد یعقوبی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در راهبرد مزیت رقابتی پایدار در بین کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان است. برای بررسی این مهم یک فرضیه اصلی و شش فرضیه جزئی شکلگرفته است که فرضیه اصلی به بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در مزیت رقابتی پایدار میپردازد؛ و فرضیات جزئی به نقش ابعاد فرایندهای مدیریت ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در راهبرد مزیت رقابتی پایدار در بین کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان است. برای بررسی این مهم یک فرضیه اصلی و شش فرضیه جزئی شکلگرفته است که فرضیه اصلی به بررسی نقش فرایندهای مدیریت دانش نوین در مزیت رقابتی پایدار میپردازد؛ و فرضیات جزئی به نقش ابعاد فرایندهای مدیریت دانش نوین (شناسایی دانش- اهداف دانش شناختی- تولید دانش- ذخیرهسازی دانش- اشتراک دانش- کاربرد دانش) در مزیت رقابتی پایدار میپردازد. تمامی فرضیات تائید شدند و میزان آنها برای فرضیه اصلی و فرضیات فرعی به ترتیب برابر با 0.34 و 0.38، 0.41، 0.41، 0.38، 0.33، 0.40 است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، از نوع کاربردی و برحسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان که حجم جامعه 580 نفر است. روش نمونهگیری تصادفی ساده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 231 نفر است. با افزایش یک واحدی در فرایندهای مدیریت دانش، مزیت رقابتی پایدار به میزان 0.34 واحد افزایش مییابد. اگر در سازمان نیاز به دانش احساس شود و متناسب با نیازهای جامعه و صنعت، دانش مورد نیاز شناسایی شود و در این زمینه هدفگیری شود و متناسب با آن استراتژی مناسب اتخاذ شود و دانش موردنیازتولید شود، سپس این دانش در حافظه سازمانی ذخیره شود و در معرض نیازمندان به آن دانش قرار گیرد و در نظر و عمل به کار بسته شود، اینگونه میتوان سازمان رسانه ای پیشرو داشت که در عرضه رقابت با سایر سازمان رسان های کشور دارای مزیت رقابتی باشد. هر سازمان متناسب با قرارگیریخود در بخش بومی باید بر روی سایر قسمتهای علمی،بر روی دانش بومی و منطقه ای خود تمرکز داشته باشد. دانش و استفاده مؤثر از آن و کسب سریع و استفاده از دانش جدید، تنها منبع منافع رقابتی پایدار است.
علی یاسینی؛ یسرا پناه؛ احسان نامدار جویمی
چکیده
بررسی روابط بین استراتژی سبکرهبری توزیع شده، رفتار شهروندیسازمانی در سطح گروه، احساس خودکارآمدی و اعتماد در سازمان در قالب یک الگوی مفروض هدف پژوهش حاضر است. روش تحقیق توصیفی - همبستگی بود و جهت جمعآوری دادهها از روش پیمایش و چهار پرسشنامه(استاندارد و بومی سازی شده) روا و پایا استفاده شد. تمامی کارکنان رسانههای ورزشی در استان ...
بیشتر
بررسی روابط بین استراتژی سبکرهبری توزیع شده، رفتار شهروندیسازمانی در سطح گروه، احساس خودکارآمدی و اعتماد در سازمان در قالب یک الگوی مفروض هدف پژوهش حاضر است. روش تحقیق توصیفی - همبستگی بود و جهت جمعآوری دادهها از روش پیمایش و چهار پرسشنامه(استاندارد و بومی سازی شده) روا و پایا استفاده شد. تمامی کارکنان رسانههای ورزشی در استان ایلام (N=136) جامعه آماری را تشکیل داد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 103 نفر به شیوه نمونهگیری خوشه ای متناسب با حجم به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت آزمونالگوی مفروض پژوهش از تحلیل مسیر بوسیله نرم افزار PLS VISUAL استفاده شد. رابطه بین سبکرهبری توزیع شده و رفتار شهروندی سازمانی در سطح گروه به صورت غیرمستقیم و از طریق دو متغیر احساس خودکارآمدی و اعتماد در سازمان به میزان 45/0 تبیین شده است. استراتژی سبک رهبری توزیع شده به عنوان بدیعترین و متاخرترین استراتژی سبک رهبری پیشبینی کننده مناسبی برای بروز رفتارهای شهروندی در سطح گروه است که پیامد اولیه استراتژی سبک رهبری توزیع شده، تغییر در میزان اعتماد کارکنان و احساس خودکارآمدی آنهاست.این دو متغیر به عنوان میانجیگر، رابطه بین استراتژی رهبری توزیعشده و رفتارهای شهروندی در سطح گروه را تحت تاثیر قرار می دهند.
سید علیقلی روشن؛ ولی محمد درینی؛ احسان نامدار جویمی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط رهبری اصیل و افشاگری سازمانی با توجه به نقش میانجی ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در بین کارکنان رسانههای ورزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی و بر حسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان و حجم جامعه 346 ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط رهبری اصیل و افشاگری سازمانی با توجه به نقش میانجی ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در بین کارکنان رسانههای ورزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی و بر حسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کارکنان رسانههای ورزشی در استان اصفهان و حجم جامعه 346 نفر و روش نمونهگیری تصادفی ساده بوده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 182 نفر بوده است. از پرسشنامه استاندارد و بومی شده استفاده شده است و پایایی و روایی پرسشنامههای پژوهش مورد تأیید قرار گرفته است (پایایی پرسشنامهها تماما بالای 0.7 و بارهای عاملی برای تأیید روایی پرسشنامهها تماماً بالای 0.5 بودهاند). تحلیلهای لازم در پژوهش به کمک نرمافزار 3 SMART PLS و با رویکرد معادلات ساختاری انجام شده است. در راستای هدف پژوهش، سه فرضیه شکل گرفته است و تمامی فرضیات پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند و مقدار عددی روابط برای فرضیات به ترتیب عبارت است از: 0.28 و 0.36 و 0.31. یافته ها نشان میدهد که رهبری اصیل با افشاگری سازمانی در ارتباط است و دو متغیر ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی در این رابطه نقش میانجی ایفا میکند. رهبری اصیل میتواند نقش مهمی در این زمینه و بیدار کردن وجدان و صدای سازمانی و در نهایت افشاگری سازمانی داشته باشد. هرگونه انحراف و خطا در چشمانداز و مأموریت از تدوین و اجرای استراتژیها و برنامههای سازمانی در نهایت موجب کاهش توجه افراد به رهبری اصیل و افشاگری سازمانی خواهد بود و توجه افراد در گروی اجرا و تدوین صحیح برنامههای سازمانهای رسانههای ورزشی در سایر بخشهای خود است که لازمه آن ایمنی روانشناختی و شناخت شخصی افراد از رهبر است.
ولی محمد درینی؛ حمیده صادقی؛ احسان نامدار جویمی
دوره 5، شماره 4 ، شهریور 1397، ، صفحه 63-78
چکیده
کسب رضایت مشتری برای بقای هر سازمانی ضروری است و تدابیر مختلفی اعم از مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش کیفیت خدمات برای آن اندیشیده شده است.در این پژوهش به بررسی رابطه رضایت مشتری از مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی پرداختهشده است. پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر استراتژی، همبستگی است. ...
بیشتر
کسب رضایت مشتری برای بقای هر سازمانی ضروری است و تدابیر مختلفی اعم از مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش کیفیت خدمات برای آن اندیشیده شده است.در این پژوهش به بررسی رابطه رضایت مشتری از مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات الکترونیکی پرداختهشده است. پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر استراتژی، همبستگی است. ازاینرو یک فرضیه کلی و سه فرضیه جزئی شکلگرفته و تمامی فرضیات مورد تائید قرارگرفتهاند و میزان رابطه برای تمامی فرضیات مثبت و معنادار میباشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل افرادی است که تجربه خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیکی از سایت های دیجی کالا و بامیلو را داشته اند ؛ توزیع پرسش نامه ها در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است. تعداد جامعه برابر با 26000 نفر می باشد وتعداد نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 382 نفر در نظر گرفتهشده است. پایایی و روایی پرسشنامههای تحقیق توسط آلفای کرون باخ و تحلیل عاملی تأییدی مورد تائید قرارگرفته است(آلفای کرون باخ هر پرسشنامه بیشتر از 0.7 و بارهای عاملی برای سؤالات بالای 0.5 بوده است).نتایج نشان میدهد که هر چه مدیریت ارتباط با مشتری با کمیت و کیفت بیشتری اعمال شود، و خدمات الکترونیکی از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، رضایت مشتریان نسبت به خرید لوازم ورزشی به صورت الکترونیک ، بیشتر خواهد بود.
ولی محمد درینی؛ احسان نامدار جویمی؛ هوشنگ جمشیدیان؛ محمد زهرابی
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، ، صفحه 42-52
چکیده
در این پژوهش برآنیم تا عوامل مؤثر بر کارائی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی در شهر ایلام را بررسی نماییم. روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. جامعه موردنظر 1200 نفر میباشند. نمونه موردنظر با توجه به جدول کرجسی مورگان بالغبر 291 نفر میباشد.( میزان آلفای کرون باخ، برای تمامی متغیرها قابلقبول ...
بیشتر
در این پژوهش برآنیم تا عوامل مؤثر بر کارائی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی در شهر ایلام را بررسی نماییم. روش: پژوهش از جهت هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی و ازنظر روش، پیمایشی میباشد. جامعه موردنظر 1200 نفر میباشند. نمونه موردنظر با توجه به جدول کرجسی مورگان بالغبر 291 نفر میباشد.( میزان آلفای کرون باخ، برای تمامی متغیرها قابلقبول میباشد). نتیجهگیری: برای برسی هدف پژوهش، هشت فرضیه جزئی شکل گرفت که عواملی مانند افزایش تخصص و مهارت نیروی انسانی، بازارسنجی و توسعه زیرساختهای توزیع و حملونقل کالاهای ورزشی نقش به سزایی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع کالاهای ورزشی دارد و موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی میگردد. عواملی که کمترین تأثیر را نسبت به سایر عوامل داشتند، میتوان به دو مورد تبلیغات هدفمندr=0/541)) و کوتاه شدن کانال توزیعr=0/564)) اشاره کرد و سایر عوامل (برند ملی قوی- استفاده از فناوری نو-تقویت خوشههای شبکه توزیع) در حدود 7/0 تا 8/0 میباشند.(در کل باید گفت که تمامی عوامل موردبررسی، تأثیر قوی بر کارایی شبکه ارتباطی توزیع و پخش کالاهای ورزشی دارند).