با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان

مریم علمشاهی؛ صدیقه حیدری نژاد؛ سیده ناهید شتاب بوشهری

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، صفحه 9-18

چکیده
  رسانه­های جمعی در شکل­دهی و جهت­دهی باورها، نگرش و افکار جامعه و در نهایت بسترسازی مناسب در عرصه ورزش نقش انکارناپذیری دارند. هدف این پژوهش بررسی تحلیلی بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان بود. جامعه آماری پژوهش بخش ورزشی 6 روزنامه استان خوزستان منتشر شده در سال 1391 بود. روش نمونه­گیری تصادفی منظم و بر مبنای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
میزان رضایت مندی مشتریان از کتب حوزه ورزش و تربیت بدنی

سارا کشکر؛ سید کمال توکلی؛ رضا صادقی

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، صفحه 19-25

چکیده
  نشر بنا به طبیعتش فضا ساز و فرهنگ­آور است و از مهم‌ترین و نیرومندترین اهرم‌های تحول فکری و فرهنگی است. رواج نشر به طور انبوه در واقع از اختراع چاپ آغاز می‌شود. تحقیق حاضر به منظور دستیابی به میزان رضایت­مندی مخاطبان از حوزه نشر کتب ورزشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی مخاطبان مراجعه­کننده به غرفه­های ناشران ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش تلویزیون در ایجاد تعهد در مخاطبان تلویزیونی فوتبال نسبت به حامیان مالی ورزشی

زرگار محمدی؛ مرتضی رضایی صوفی؛ یزدان سبحانی؛ سعید حاتمی

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، صفحه 26-33

چکیده
  هدف از این تحقیق نقش تلویزیون در ایجاد تعهد در مخاطبان تلویزیونی فوتبال نسبت به حامیان مالی ورزشی است که در آن پنج متغیر مهم یعنی آگاهی از نام و نشان تجاری، تصویر مثبت سازمان حامی مالی، علاقه به حامی مالی، قصد خرید و وفاداری نسبت به شرکت یا سازمان حامی مالی و محصولات یا خدمات آن مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور پرسشنامه­ای طراحی و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل استنادی مقالات نشریه علوم حرکتی و ورزش

بهمن عسگری؛ علی ضیایی؛ ایمان بخشودنی ها

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، صفحه 34-39

چکیده
  هدف از این پژوهش تحلیل استنادی مقالات نشریه علوم حرکتی و ورزش از سال 1381 تا سال 1389 بود. با توجه به حجم پایین جامعه، نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد (167N=). ابزار مورد استفاده در این تحقیق شامل یک برگه کدگذاری بود که روایی آن توسط 6 تن از اساتید مدیریت ورزشی و متخصص در زمینه تحلیل محتوا سنجیده شد. با توجه به کمی بودن داده­ها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش رسانه های گروهی به عنوان فرصتی برای توسعه پایدار ورزش

رسول نظری؛ حمید قاسمی

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، صفحه 40-44

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی نقش رسانه­ها در توسعه ورزش کشور، پرسشنامه­ای دو بعدی در 5 محور توسعه ورزش، تدوین گردید. به این منظور پرسشنامه پس از اعتباریابی و تعیین ضریب پایایی بین 340 نفر نمونه به عنوان صاحب نظران حوزه ورزش و رسانه توزیع و جمع­آوری شد. نمونه ها شامل چهار گروه مدیران و کارشناسان رسانه، مدیران و کارشناسان ورزش بودند. روش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اولویت بندی شاخص های فناوری اطلاعات از نظر میزان آشنایی و استفاده در بخش فوق برنامه ورزشی دانشگاه های کشور

سردار محمدی؛ نرگس اسمعیلی

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، صفحه 45-52

چکیده
  مدیران ورزشی با کمک فناوری­های اطلاعاتی، رایانه و نرم­افزارهای مرتبط می‌توانند وظایف و پروژه‌هایشان را به صورت هر چه اثربخش‌تر از قبل انجام دهند. در نتیجه کسب توانمندی‌های فناوری اطلاعات برای مدیران ورزشی ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند به پیشبرد اهداف سازمان کمک نمایید. بنابراین به منظور اولویت­بندی شاخص­های مورد استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای مقالات مدیریت ورزشی مجلات علمی پژوهشی

گیتی تپه رشی؛ شایسته حقیقی؛ زهرا عبدالوهاب

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، صفحه 53-60

چکیده
  هدف از این مطالعه بررسی محتوای مقالات مدیریت ورزشی در مجلات علمی- پژوهشی است. به این منظور نسخه­های موجود از چهار نشریه علمی- پژوهشی حرکت، پژوهش در علوم ورزشی، علوم حرکتی و ورزشی و المپیک در طی 8 سال (80-87) جمع­آوری شد. در این تحقیق تعداد 802 مقاله در تمامی گرایش­های تربیت بدنی و علوم ورزشی وجود داشت، که 188 مقاله مدیریت ورزشی آن مورد ...  بیشتر