با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
بررسی عوامل مؤثر بر توسعة کارآفرینی سازمان‌های ورزشی استان همدان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای

مسعود سلگی؛ نازنین راسخ؛ کیوان شعبانی مقدم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 دی 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.55446.1463

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر توسعة کارآفرینی سازمان‌های ورزشی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای انجام گرفت. این پژوهش از جمله پژوهش‌های آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند. همچنین جامعة آماری در بخش کمی شامل تمامی کارآفرینان ورزشی ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
ارائه مدل توسعه شهرت رسانه‌ای سازمان‌های ورزشی رویدادمحور با تأکید بر نظریه دریافت

شهریار یوسفی؛ اکرم اصفهانی نیا؛ مجتبی احمدی؛ محمد علی نودهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 دی 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.71646.1883

چکیده
  هدف از این پژوهش، ارائه مدل توسعه شهرت رسانه‌ای سازمان‌های ورزشی رویدادمحور با تأکید بر نظریه دریافت بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل سه گروه اساتید دانشگاهی (که حداقل دو پژوهش در زمینه رسانه، رسانه ورزشی انجام داده باشند)، مدیران روابط عمومی سازمان‌های ورزشی (باسابقه بیش از 5 سال) ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
طراحی مدل معماری رسانه‌ای اثرگذار در توسعه ورزش زنان ایران با تأکید بر نقش فناوری‌های نوین

پرتو رستمی ابوسعیدی؛ محسن منوچهری نژاد؛ محمد پوررنجبر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.71446.1873

چکیده
  چکیده هدف از این پژوهش، طراحی مدل معماری رسانه‌ای اثرگذار در توسعه ورزش زنان ایران با تأکید بر نقش فناوری‌های نوین بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل شامل اساتید مدیریت ورزشی، اساتید حوزه رسانه، مدیران و مسئولان سازمان‌های متولی ورزش زنان (وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
بازشناسی نقش رسانه‌های تعاملی در چارچوب عدالت اجتماعی سازمان‌های ورزشی ایران

سپیده یحیوی؛ مجتبی احمدی؛ امیر دانا؛ زین العابدین فلاح؛ طاهر بهلکه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72865.1921

چکیده
  هدف از این پژوهش، بازشناسی نقش رسانه‌های تعاملی در چارچوب عدالت اجتماعی سازمان‌های ورزشی ایران بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل تماتیک انتخاب شد. مشارکت‌کنندگان شامل صاحب‌نظران دانشگاهی در گرایش‌های مدیریت ورزشی، رسانه ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی و روان‌شناسی ورزشی (اساتیدی که حداقل 2 الی 3 کار پژوهشی مرتبط با موضوع پژوهش ...  بیشتر

رسانه های ورزشی
تدوین الگوی همگرایی رسانه‌های ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش

محمد رهبری نژاد؛ غلامرضا فرجی؛ سعید قربانی؛ سپیده قطنیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.72721.1914

چکیده
  هدف از این پژوهش، تدوین الگوی همگرایی رسانه‌های ورزشی در حمایت از دیپلماسی ورزش بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون انتخاب شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه متخصصین دیپلماسی و استراتژی ورزشی و رسانه ورزشی است که شامل مدیران، مسئولان اجرایی فدراسیون ورزش‌های حرفه‌ای و صاحب‌نظران صنعت ورزش و استراتژی ورزشی در رشته های های ...  بیشتر