با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رسانه های ورزشی
طراحی مدل موانع و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی پوشش خبری ورزش بانوان در مسابقات برون مرزی

شعله استاد حسن بنا؛ مجید سلیمانی؛ عادل افکار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 مرداد 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.67016.1733

چکیده
  هدف از این پژوهش، طراحی مدل موانع و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی پوشش خبری ورزش بانوان در مسابقات برون مرزی می‌باشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید دانشگاهی، مجریان اخبار ورزشی، مدیران تولید اخبار ورزشی و ورزشکاران زن با سابقه حضور در میادین بین المللی بود. نمونه آماری بر مبنای رسیدن ...  بیشتر

مقایسه پوشش رسا نه ای ورزشی زنان و مردان درپایگاه‌های خبری مجازی

هادی سلطانی؛ نیما ماجدی؛ زهرا نوبخت

دوره 9، شماره 1 ، آبان 1400، ، صفحه 59-69

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.54737.1447

چکیده
  رسانه های مجازی یکی ازپربیننده ترین ودر دسترس ترین رسانه‌های اجتماعی در دهه اخیر هستندکه خبرهای ورزشی را هرچه سریع تر در اختیار مردم و به ویژه جوانان قرار می دهند. هدف ازپژوهش حاضر ، مقایسه نابرابری پوشش رسانه ای زنان و مردان در فضای مجازی بود. پژوهش از نوع کمی بود که به صورت تحلیل محتوا انجام شد. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘـﮋوﻫﺶ، شمارگان پنج ...  بیشتر

رابطه بین تکنولوژی و جذب حامیان مالی در ورزش بانوان شهر تهران

معصومه حسینی؛ سمیه باختر

دوره 6، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 49-54

https://doi.org/10.30473/jsm.2018.40929.1269

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تکنولوژی بر روی تأمین مالی ورزش بانوان شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شد. همچنین پژوهش، از لحاظ هدف جزء پژوهش‌های توسعه‌ای-کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و مالکان باشگاه­های ورزشی شهر تهران هستند. نمونه‌گیری به تعداد قابل کفایت از اعضای ...  بیشتر

نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی بانوان از دیدگاه اداره کل ورزش وجوانان استان خوزستان

هاله حمید پور؛ سید ناهید شتاب بوشهری

دوره 2، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 48-60

چکیده
  در این پژوهش به بررسی نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی بانوان از دیدگاه مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان پرداخته شده است. روش این تحقیق توصیفی و از نوعی پیمایشی می باشد. و داده های آن توسط پرسشنامه و به صورت میدانی جمع آوری شده است. جامعه تحقیق حاضر به تعداد 95 نفر، شامل رییس هیأت ها، نواب رییس هیأت ها، کارشناسان ورزش ...  بیشتر

تحلیل محتوای برنامه های ورزشی سیمای استان ها با تأکید بر پوشش ورزش بانوان

حمید قاسمی؛ ابوالفضل فراهانی؛ زهرا شاکرمی؛ سید سعید حسینی

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 23-30

چکیده
  هدف از این تحقیق بررسی و مقایسه برنامه­های ورزشی سیمای استان­ها از نظر شکلی و محتوایی با تأکید بر پاسخ به این پرسش است که وضعیت محتوای برنامه­های ورزشی سیمای استان­ها تا چه اندازه منعکس­کننده ورزش­های بانوان می­باشند؟ و آیا تفاوتی بین شبکه­های مورد بررسی در زمینه پوشش ورزش بانوان و جنسیت وجود دارد؟ و در نهایت تصویری ...  بیشتر

رویکرد برنامه های ورزشی شبکه های تلویزیونی استانی منتخب نسبت به پوشش ورزش بانوان

حامد نظرویسی

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 63-69

چکیده
  مقاله حاضر به رویکرد برنامه­های ورزشی شبکه­های تلویزیونی استانی منتخب نسبت به پوشش ورزش زنان پرداخته است و سعی شده است تا تصویر جامعی از شیوه پرداختن به ورزش بانوان و مقایسه آن با ورزش مردان در سیمای استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق در این پژوهش ازنظر استراتژی توصیفی، ازنظر مسیر اجرا، تحلیل محتوا و ازنظر هدف کاربردی می­باشد. ...  بیشتر

تحلیل محتوای بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان

مریم علمشاهی؛ صدیقه حیدری نژاد؛ سیده ناهید شتاب بوشهری

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، ، صفحه 9-18

چکیده
  رسانه­های جمعی در شکل­دهی و جهت­دهی باورها، نگرش و افکار جامعه و در نهایت بسترسازی مناسب در عرصه ورزش نقش انکارناپذیری دارند. هدف این پژوهش بررسی تحلیلی بخش ورزشی مطبوعات استان خوزستان با رویکرد ورزش بانوان بود. جامعه آماری پژوهش بخش ورزشی 6 روزنامه استان خوزستان منتشر شده در سال 1391 بود. روش نمونه­گیری تصادفی منظم و بر مبنای ...  بیشتر