با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
بررسی عوامل مؤثر بر توسعة کارآفرینی سازمان‌های ورزشی استان همدان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای

مسعود سلگی؛ نازنین راسخ؛ کیوان شعبانی مقدم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 دی 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2020.55446.1463

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر توسعة کارآفرینی سازمان‌های ورزشی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای انجام گرفت. این پژوهش از جمله پژوهش‌های آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند. همچنین جامعة آماری در بخش کمی شامل تمامی کارآفرینان ورزشی ...  بیشتر

تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی: با تاکید بر نقش فضای مجازی

مهدی رسولی؛ رسول آزادی

دوره 10، شماره 1 ، مهر 1401، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.61215.1574

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توسعه کسب و کارهای نوپای ورزشی، با تاکید بر نقش فضای مجازی انجام گرفته است. این پژوهش دارای رویکرد کیفی می‌باشد و از روش نظریه داده بنیاد اشتراس و کوربین استفاده شده است. روش جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه‌های عمیق با 11 نفر از اساتید و صاحبان استارت‌‌آپ‌های ورزشی پس از رسیدن به حد اشباع نظری بود. روایی ابزار ...  بیشتر

تعیین روایی و پایایی نسخه ایرانی پرسشنامه نقش فناوری اطلاعات در توسعه فرصت‌های کارآفرینی در ورزش

محبوبه جعفرزاده زرندی؛ محمد ابراهیم رزاقی؛ اسماعیل شریفیان

دوره 2، شماره 2 ، اسفند 1393، ، صفحه 49-58

چکیده
  پژوهش حاضر از نوع همبستگی ـ پیمایشی بوده و به لحاظ هدف در جمله تحقیقات کاربردی قرار می­گیرد. جامعه آماری پژوهش را کارآفرینان ورزشی در سراسر ایران تشکیل می­دادند (300N=) که نمونه آماری با توجه به ملاک حداقل حجم نمونه لازم برای گردآوری داده­ها در تحلیل عاملی انتخاب شد، بنابراین 169 نفر حجم نمونه تحقیق را تشکیل دادند. ابزار اندازه­گیری ...  بیشتر